Ikkje fiksa noko enno...

Har tvillinggutter fra før og venter gutt no, så har jo alt! Solgte en del som vi hadde to av og tvillingvognene, som igjen finansierte ny vogn. Så er ikke så mye som mangler nå.
 
Kan berre komma å hjelpa ;) Var ute o dag for å prøva å få inn litt, men klarte det ikkje. Får kynnere med ein gong og bekkent tåler ikkje dagens lys :p
Netthandel :) :)
 
Når dere kjøper inn (evt.arver eller får) klær, tenker dere da også godt fremover? Jeg så en som hadde lagt ut liste på Facebook, og det gir meg ganske bra angst å skulle tenke så langt frem når jeg ikke har gjort noen innkjøp enda...

Kjem litt an på. Orkar ikkje å oppbevare kle i ein evighetar. Men innafor året er greitt tenker eg - maks. Kjem stadig kle til salgs :)
 
Når dere kjøper inn (evt.arver eller får) klær, tenker dere da også godt fremover? Jeg så en som hadde lagt ut liste på Facebook, og det gir meg ganske bra angst å skulle tenke så langt frem når jeg ikke har gjort noen innkjøp enda...

Jeg har stortsett arvet det jeg trenger i de minste størrelsene. Resten hadde vi fra før av. Så jeg har mye å gå på frem til 6-9 mnd alder. Derimot trenger man definitivt ikke å ha i hus alle størrelsene og alle klærene. Klær er det letteste å få tak i og så fremt du ikke kommer over tilbud (som gjør at det kan være kjekt å handle inn visse typer klær e.l. - vinterklær på januarsalg) så får du tak i det du trenger når du trenger det. Så må man gjerne se an behovet også. Får man en gulper trenger man kanskje litt flere kluter/bodyer osv. Det kommer etterhvert og er ingen grunn til å stresse.

Kjøp litt essensielle biter (bodyer, benklær, gaskluter, lue/r, tynn jakke evt. hentesett) slik at dere kan vaske dem og ha klar. Resten kan man kose seg med å handle når man allikevel er i permisjon ;)
 
Når dere kjøper inn (evt.arver eller får) klær, tenker dere da også godt fremover? Jeg så en som hadde lagt ut liste på Facebook, og det gir meg ganske bra angst å skulle tenke så langt frem når jeg ikke har gjort noen innkjøp enda...
Sist så hadde jeg alt for mye klær i flere forskjellige str. Greit å ha en body eller to i hver str. men man vet aldri hvordan babyen vokser. Min snart 3 åring vokste så fort, at det hadde holdt med halvparten, og enkelte str. hoppet vi glatt over. Så min erfaring er å ha det som trengs første mnd. Så se an og kose seg med småinnkjøp underveis når man ser hva man trenger. Vi får jo de flotte små en en utrolig herlig tid hvor ut å trille og byvandring er maks kos :)
 
Vi har kjøpt bilstol, seng, stellebord og kommode til lille. Bilstol på salg i januar og resten ble kjøpt inn for en uke siden. Har fått montert kommoden så langt. Vasket det jeg har fått og arvet av klær og plassert det fint i kommoden :)

Stresser ikke helt ennå, men kjenner litt på at det nå offisielt er 3. trimester og ikke lenge igjen!
 
26 uker om noen dager.... Har ikke handlet noen ting!!! Men venter jente, og har jente fra før, så det meste av utstyr og klær er brukanes!
Har fått litt babytøy nytt (fikk babyshower)
Bestillt babynest
Hentesett strikkes i skrivende stund
I løpet av de neste ukene må jeg rydde, gå gjennom og få oversikt, og handle inn det som trengs.... Går jo fort nå!!
 
Sist så hadde jeg alt for mye klær i flere forskjellige str. Greit å ha en body eller to i hver str. men man vet aldri hvordan babyen vokser. Min snart 3 åring vokste så fort, at det hadde holdt med halvparten, og enkelte str. hoppet vi glatt over. Så min erfaring er å ha det som trengs første mnd. Så se an og kose seg med småinnkjøp underveis når man ser hva man trenger. Vi får jo de flotte små en en utrolig herlig tid hvor ut å trille og byvandring er maks kos :)
Gleder meg fælt til trilletur i byen i flott vær :) :)
 
Nja.. Har fått ny barnevogn i hus, sænga kommer idag..å litt klær e handla inn. Har søsken som sende no utstyr å klær så e vældi kjækt. Tar det me ro å stresse ikke :) Har litt angst førr å klaske alt opp å klart, redd det ska skje nokka, men alt må være klart te April ivertfall ;)
 
Ettersom jeg har eksamensinnspurt rett før lille kommer, er planen min å være ferdig hvertfall en måned før! Så vi har sprinkelseng, vogn, bilstol, noen bilder til barnerommet, to store poser med klær (hovedsaklig arvet & gaver), vippestol og babygym på plass! Men føler likevel jeg mangler såå mye, og det gjør jeg jo for så vidt og :eek: Tida går så utrolig fort! Med tvillinger hadde jeg sikkert være enda mer stressa, haha :p
Jeg tenker som deg, hsr min første ekssmen 6 dager før termin :p
 
Lykke til til dere med eksamen og sånt :) håper virkelig dere kommer dere gjennom det før fødsel :)
 
Blir helt stresset når ting ikke er på stell så her er det kjøpt inn seng (skrudd opp) bilstol, vogn, brystpumpe, stelleveske, tripp trapp stol med babysete,sydd babynest og vognpose, kjøpt sengetøy og klær.
Stellebord kjøper vi på fredag.
Ellers mangler babygym, vippestol, bæresele og litt småplukk.
Livredd for noe skjer tidlig å sambo må handle uten meg :p
 
Blir helt stresset når ting ikke er på stell så her er det kjøpt inn seng (skrudd opp) bilstol, vogn, brystpumpe, stelleveske, tripp trapp stol med babysete,sydd babynest og vognpose, kjøpt sengetøy og klær.
Stellebord kjøper vi på fredag.
Ellers mangler babygym, vippestol, bæresele og litt småplukk.
Livredd for noe skjer tidlig å sambo må handle uten meg :p
Akkurat sånn har jeg tenkt også! Ingen garanti for at formen forblir sånn som den er nå, og da er det fint å ha det meste i hus. Men mine barnløse venninner har tydeligvis store problemer med å forstå dette, fordi for dem er 2,5 mnd lenge. De tenker tydeligvis at alle barn kommer på termin, og at gravide kan løpe maraton fram til da.
 
Heller ikke begynt, men begynt å tenke på å lage en liten liste.. Har også det meste fra før :)
 
jrg har de store tinga og litt småtteri. mangler å skru opp senga å madrassen. mangler litt klær og stelleutstyr. men det kommer i hus innen mars. jeg tenker som dere greit å ha dei hus da formen er elendig. :) dette er faktidk opp til hvær enkelt ;)
 
Har fått fiksa ny bilstol så da har eg endeleg to stk :)
 
Jeg fikk en flettekurv fra jobben. Den er bar, så jeg må evt. lage en madrass og kle innsiden med noe slik at babyen ikke stikker fingrene inn i åpningene. Håper jeg kan få det til, men det er optimistisk. :p
 
Kan berre komma å hjelpa ;) Var ute o dag for å prøva å få inn litt, men klarte det ikkje. Får kynnere med ein gong og bekkent tåler ikkje dagens lys :p

Hehe ;) Formen er ikke god her heller så er godt å ha gjort det meste ferdig! Er 100% sykemeldt pga bekkenet og problemer med å gå i butikker, får også lett mye kynnere. Glad det finnes nettbutikker, men litt farlig er det også :p
 
  • Liker
Reactions: EJ
Back
Topp