Lanternes dagbok

Det gjorde det verken i går natt eller denne natten. Det nærmer seg helg, så krysser fingrene for at han kommer før den ;)
Fortsatt noen dager igjen til helgen :) satser på at han vil ut innen søndag ...
 
Du må nesten gi lyd fra deg daglig nå altså... Tenker på deg heeeele tiden!
 
Du må nesten gi lyd fra deg daglig nå altså... Tenker på deg heeeele tiden!
Hahaha! Joda, jeg er her og babyen holder seg fortsatt inni magen :) Nytt mål: få ham ut innen søndag når det er morsdag. Har ingen strategi, men akkurat nå drikker jeg en kopp med kanelte. Kanskje det funker? :p
 
Hahaha! Joda, jeg er her og babyen holder seg fortsatt inni magen :) Nytt mål: få ham ut innen søndag når det er morsdag. Har ingen strategi, men akkurat nå drikker jeg en kopp med kanelte. Kanskje det funker? :p
Gå trapper og hopp i høyet;) Nå er det jaggu på tide at vi får møte han:)
 
Lenge siden vi har hørt no fra deg inne på felles skravle.. sååå spent! Hvordan går det?
 
Nå har han kommet!

På selveste morsdag kom verdens fineste baby!

Skal skrive mer seinere, må bare hvile litt mer ;)
Så flott! Gratulerer! Gleder meg til å lese mer!
 
Nå har han kommet!

På selveste morsdag kom verdens fineste baby!

Skal skrive mer seinere, må bare hvile litt mer ;)

Gratulerer så masse med lille gutten♡♡♡
 
Gratulerer så mye :D hadde en liten følelse av at det var noe på gang :)
 
Gratulerer så mye! :)
 
Nå ligger verdens fineste og sover ved siden av meg, og jeg har funnet fram pc'en for første gang på en hel uke. Det har gått i ett, men guri så fantastisk det er!

Han var 3160 g og 49 cm da han ble født, men gikk raskt ned i vekt de første dagene. Nå håper jeg at han snart har bikket 3 kg igjen :)

Litt ammetrøbbel i begynnelsen, men med brystskjold går alt så det suser. Lille V har litt gulsot, så han må ha mat hver 3. time døgnet rundt. Hver mating tar rundt en time, så her blir det bare to timer søvn av gangen. Utrolig nok har det gått fint, og veldig godt å ha mannen som kan ta sin del når mor må sove en time eller to her og der.

Her i huset er det blitt sånn at grindseng er noe man skal putte klær og ammepute oppi, ingen babyer skal sove der, i følge sjefen selv. Nå ligger vi tre i dobbeltsengen, og vi er vel alle egentlig fornøyd med det :)
 
Nå ligger verdens fineste og sover ved siden av meg, og jeg har funnet fram pc'en for første gang på en hel uke. Det har gått i ett, men guri så fantastisk det er!

Han var 3160 g og 49 cm da han ble født, men gikk raskt ned i vekt de første dagene. Nå håper jeg at han snart har bikket 3 kg igjen :)

Litt ammetrøbbel i begynnelsen, men med brystskjold går alt så det suser. Lille V har litt gulsot, så han må ha mat hver 3. time døgnet rundt. Hver mating tar rundt en time, så her blir det bare to timer søvn av gangen. Utrolig nok har det gått fint, og veldig godt å ha mannen som kan ta sin del når mor må sove en time eller to her og der.

Her i huset er det blitt sånn at grindseng er noe man skal putte klær og ammepute oppi, ingen babyer skal sove der, i følge sjefen selv. Nå ligger vi tre i dobbeltsengen, og vi er vel alle egentlig fornøyd med det :)

Så herlig å lese! Blir vel ikke alltid slik man tenker at det skal bli! Hvordan gikk fødselen?

Tenker han er helt nydelig :) <3
 
Gratulerer så mye
 
Så herlig å lese! Blir vel ikke alltid slik man tenker at det skal bli! Hvordan gikk fødselen?

Tenker han er helt nydelig :) <3

Fødselen var lang, tok 23 timer fra det var 10 min mellom rier til han var ute. Kom inn på klinikken med 4-5 minutter mellom riene, og hadde kun 0,5 cm åpning. Slapp å bli sendt hjem igjen, for pga så sterke rier ville de ha meg der.

Riene ble sterkere og sterkere, men nesten ingen fremgang i åpningen. Fikk tilsammen to sprøyter med petidin, men de tok bare vekk menssmertene mellom riene.

Det ble en lang natt med overvåking av babyens hjerterytme, vekstestimering og en totalt utkjørt vordende mor som etterhvert såvidt klarte å stå på beina. Kunne ikke få epidural før jeg hadde mer åpning, så måtte bare klamre meg til både madrassen og håpet om at riene hadde noe effekt.

Vannet ble tatt på 3 cm, ca. 13 timer etter at jeg var blitt lagt inn og babyen var ute 4 timer seinere. Fikk epidural den siste timen, men vet ikke hvor mange cm. jeg var da. Den siste timen med epidural var ganske fin, til tross for at pressriene var svært lite hyggelige;)

Resultatet ble i allefall veldig bra <3
 
Åå, Lanterne, gratulerer så mye!! Så herlig at han endelig er her :D <3
 
Er alt fortsatt helt fantastisk? Ingen plager hos den lille?
 
Back
Topp