Bilstol nummer to!

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Bilstol nummer to, hvilken skal du ha og hvorfor?

Vi kjøpte besafe izi plus, fordi den kan brukes til 25 kilo.

Har cybex sirona. Brukt den siden hun var 7 mnd gammel. Veldig fornøyd :)
Vesla sitter godt i den, både opp og tilbakelent. Genialt å kunne snu den til siden når jeg setter henne inn/tar henne ut. Hovedgrunnen til at vi kjøpte den var gode krasjtester og at den kommer like godt ut forover som bakovervendtz jeg synes det er litt merkelig/ulogisk så kommer til å ha henne bakovervendt så lenge som mulig. Men vi andre tre er alle lett bilsyke feil vei så greit å ha en god mulighet. Måtte heldigvis ikke snu eldste før han var 4 år, bilsyken kom senere.

Tilbud på barnas hus i desember. 25 % på Cybex sirona den 14 og på Besafe i morra.

Besafe izi combi. Kjøpte den fordi vi fikk en bra pris. Vurderte izi plus også, men hørte det tar 6cm større plass.
Synes alle fra besafe virker ganske like i utformingen.
Synes også det er greit at den går til 25 kg og at det kan snus hvis det fortsatt passer etter hun har fylt 4 år. Virker som hun er liten av vekst da, så godt mulig hun kan det:)
Hadde vi hatt isofix er det mulig vi hadde vurdert andre seter også.

Besafe izi combi. Kjøpte den fordi vi fikk en bra pris. Vurderte izi plus også, men hørte det tar 6cm større plass.
Synes også det er greit at den går til 25 kg og at det kan snus hvis det fortsatt passer etter hun har fylt 4 år. Virker som hun er liten av vekst da, så godt mulig hun kan det:)

Trodde izi combi kun gikk til 18 kg? Det fikk jeg beskjed om på barnas hus hvertfall..

Trodde izi combi kun gikk til 18 kg? Det fikk jeg beskjed om på barnas hus hvertfall..
Kommer kanskje an på om det er izi combi med eller uten isofix? Isofix går alltid bare til 18 kg.

Kommer kanskje an på om det er izi combi med eller uten isofix? Isofix går alltid bare til 18 kg.

Jeg hadde tenkt til å kjøpe izi combi uten isofix, men den gikk bare til 18 kg fikk jeg beskjed om. Står forsåvidt på sidene dems også.

Jeg hadde tenkt til å kjøpe izi combi uten isofix, men den gikk bare til 18 kg fikk jeg beskjed om. Står forsåvidt på sidene dems også.
Okei :) ja, da stemmer nok det :)

Kanskje jeg husker feil da, hehe:) Alle seter som festes med isofix går bare til 18kg når de festes med isofix. Dette fordi selve isofix-festet ikke går lenger enn til 18 kg. Da må man feste med belter etter det.
Jeg tror uansett hun vokser ut av setet før hun passerer 18 kg hvis hun vokser som meg da jeg var barn:)

Kanskje jeg husker feil da, hehe:) Alle seter som festes med isofix går bare til 18kg når de festes med isofix. Dette fordi selve isofix-festet ikke går lenger enn til 18 kg. Da må man feste med belter etter det.
Jeg tror uansett hun vokser ut av setet før hun passerer 18 kg hvis hun vokser som meg da jeg var barn:)

Ja jeg vet :-) tenkte bare å si ifra :-) ja har hørt at de fleste vokser ut av setene på lengden før de når vektgrensen uansett :)

Vi har cybex sirona å har brukt den siden 6mnd :) er super fornøyd med den det beste er at man snu den rundt å frøkna liker å setet :)

Vi har kjøpt besafe izi plus. Kjøpte den fordi den kan brukes lenge, har liggestilling, har god beinplass og det var den som var mest "kompakt" rundt han -han er litt petit enda så ville ikke ha en stol som ble for romslig, det liker han ikke.

Har kjøpt Besafe izi kid x3. Ikke montert det enda. Det har vært best i test, så da ble det det. Er jo såååå mange, måtte bare velge et. :)

Det går bare til 18. Vi hadde det til eldste og han passet i det når han var 4 år, både lengde og vekt.

MEN kombiseter er ikke bra forovervendt. Rene forovervendte seter er bedre da. Uansett når barnet er over 15 kg og skal sitte forovervendt er beltestol det beste. Så hvis hun er over 15 kg når dere snur henne så bytt til beltestol :)

Back
Topp