Irriterende ting..

Hehe her kalles L for både mini; frøkna lynings for det er kallenavnet hennes :p syns folk kan kalle jenta eller guttn sin for hva som helst :)

Her i hus har vi mange rare kallenavn på hverandre, det er bare sånn det har blitt. Men det betyr jo ikke at vi bare bruker de og aldri sier hverandres navn :P

Det er jo her inne pga anonymitet.
Til vanlig bruker jeg navn. Hvis vedkommende ikke kjenner de så sier jeg sønnen min/datra mi/babyen min/samboeren min.

• Liker
Reactions: EJ
Her inne bruker jeg gubben/mini/andre kallenavn. Til vanlig bruker jeg navn. Sånn bortsett fra når jeg er sur på ham, da er han gubben.;)

"Pinne kjøtt" og "HVORDAN bilstol har dere?" :o

Visse burde saksøkt sin norsklærer :rolleyes:
Haha, den der Hvordan bilstol har dere, og liknande, det har eg berre tenkt er noko slikt austlandsk slang:p sidan så utrulig mange seier det...

Er kun her inne jeg kaller gutten min for minimannen eller lignende. Rett og slett fordi jeg ikke vil bruke navnet hans for å hindre gjenkjenning. Min oppfatning av bf er kanskje litt annerledes enn din tror jeg, for jeg bruker det kun i sammenheng med dem som ikke er sammen med barnets far mer. Da synes jeg det er en grei benevnelse. Enkelt å forstå hvem man da snakker om .

Kjært barn, mange navn:)
Vi har tusen kallenavn på ungen, er vel egentlig litt fordi jeg ikke har vendt meg til navnet hennes enda.
Hun ble jo plutselig født, jeg var faktisk ikke helt forberedt.
Og så har hun et dobbeltnavn, og jeg klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal bruke bare det første eller begge.

Sambo kaller jeg for sambo, så får folk irritere seg over det så mye de vil:D

Eg seier gubben ❤️ Er mitt kallenavn på han: er gubben min ❤️
Seie Jr ofte når eg snakkar/skrive om han. Spesielt inne på slike forum da eg ikkje vil bli gjenkjent over alt. Har eit litt sjeldent navn.

Jeg irriterer meg sånn over de som kaller barnet sitt for "mini". Vet ikke hvorfor, høres bare så rart ut!
Irriterer meg også når noen benevner ungen sin "han lille" eller "hun lille". Hva med å bare si navnet hans/hennes?

Så irriterer jeg meg over de som kaller mannen/partneren sin for "gubben" og samboeren for "sambo".

Hvorfor må noen alltid bruke disse benevnelsene?
Jeg irriterer meg over de som kaller ungene sine for "prinsen" eller "prinsessa"!!!

Virkelig?!?!??? Irriterer du deg over det? Hihiiii, lite å irritere deg over om dagen? Barna mine har mange navn, mannen også ;) Hvorfor ikke?

Her inne vil jeg være anonym og skriver "mannen" eller "Vesla". Da jeg gikk gravid snakket vi om datteren vår som Vesla og det har blitt veldig vanskelig å legge fra seg.. Synes det er kos med kallenavn også :)

Jeg irriterer meg over at folk irriterer seg over slike små bagateller ;)

Haha, den der Hvordan bilstol har dere, og liknande, det har eg berre tenkt er noko slikt austlandsk slang:p sidan så utrulig mange seier det...

På min dialekt, der jeg kommer fra så sier vi "kossn(kordan) bilstol e det dåkker har?". DET blir jo direkte oversatt "Hvordan bilstol har dere?" .

Forøvrig forstår jeg ikke hvordan man kan irritere seg over så grenseløst mye. Da burde man finne seg en annen hobby enn å sitte på babyverden med så mange forskjellige mennesker.

På min dialekt, der jeg kommer fra så sier vi "kossn(kordan) bilstol e det dåkker har?". DET blir jo direkte oversatt "Hvordan bilstol har dere?" .

Forøvrig forstår jeg ikke hvordan man kan irritere seg over så grenseløst mye. Da burde man finne seg en annen hobby enn å sitte på babyverden med så mange forskjellige mennesker.

Det samme sier vi på vår dialekt.
Enig med resten av innlegget ditt:)

Tenkte det måtte vere noko slikt:D

Back
Topp