Fordømte tannlegeskrekk!

Jeg holder på med dette nå. Trakk de to første for 2 1/2 uke siden, og skal ta de siste to neste uke.

Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, men klarte å begynne å gå til tannlegen igjen da jeg var rundt 22/23 år. Det å fjerne visdomstennen har likevel vært min største frykt, og jeg og tannlegen min har snakket om å gjøre det i mange år. Mine var egentlig helt fine, men etter graviditeten hadde det plutselig dukket opp to små hull i de øverste. Hun kunne ha fikset de, men siden jeg er så fryktelig bekymret for visdomstennene syntes hun det var like greit å bare fjerne alle (siden jeg ikke kan bekymre meg lengre når de ikke er der :P )

Jeg fikk flunipam (rohypnol) 45 minutter før timen, noe som ihvertfall hjalp litt. Jeg var rolig før tannlegen kom inn, mens jeg ellers pleier å være kvalm og skjelven. Men da tannlegen kom inn begynte jeg å skjelve og bli skikkelig nervøs, så jeg tror nervøsiteten motvirket den beroligende tabletten. Men jeg følte allikevel at tiden gikk mye fortere enn det den egentlig hadde gjort.

Den øverste tannen var ute på kanskje 5-10 sekunder. Merket ikke no særlig til det. Den nede satt litt bedre og jeg kjente at de reiv og sleit i den, men det slipper du hvis de skal opereres ut.

Jeg må si at det virkelig ikke var halvparten så ille som jeg hadde trodd. Jeg syns nesten det var verre å borre. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til å trekke de siste to, men det skal bli så godt å være kvitt dem for evig og alltid.

Jeg var også bekymret for tiden etterpå, men det gikk også veldig bra. Spiste bare yoghurt de første to dagene, men etter 3-4 dager spiste jeg brødmat og myk middagsmat igjen. Etter 1 uke var alt mer eller mindre normalt. (Men jeg gikk ned 3 kilo :D )
Jeg skal forhøre meg om beroligende før timen, men regner med at det blir skjelvinger og stress likevel. Godt å høre at det kan gå helt fint selv om man synes det er ekkelt! Gleder meg til det er overstått! Jeg skal også gjøre det sånn intensivt med noen uker i mellom. Bare å bli ferdig med det, tenker jeg.

De oppe er kommet gjennom så de kan de kanskje trekke, men de to nede ligger sidelengs og delvis under tannkjøttet, så de må opereres ut. Men kjenner nå at jeg er mentalt klar for å gjøre dette, selv om det har tatt meg lang tid å komme hit. Kan jeg spørre hva du har betalt?

Hvorfor operere? Jeg har time til trekking i februar. Gruer meg:(
De nede ligger delvis under tannkjøttet, så de må gjøre et inngrep for å få tannen ut. Skjønner at du gruer deg, men dette skal vi klare! Tenk så deilig når man er kvitt disse hersens visdomstennene..

Jeg har operert ut to, og jeg fikk faktisk sjokk over hvor fort det gikk!
Hadde hørt skremselhistorier og var redd, men det gikk kjempefint:)
Så lenge du husker å ta smertestillende før bedøvelsen går ut gjør det ikke vondt heller.

Jeg fikk forresten sobril for at jeg ikke skulle være så redd og få sove dagen før.
Hvilken smertestillende brukte du?

Gruer meg til jeg får visdomstenner! Håper de aldri kommer... når er det vanlig å få de?

Jeg skal forhøre meg om beroligende før timen, men regner med at det blir skjelvinger og stress likevel. Godt å høre at det kan gå helt fint selv om man synes det er ekkelt! Gleder meg til det er overstått! Jeg skal også gjøre det sånn intensivt med noen uker i mellom. Bare å bli ferdig med det, tenker jeg.

De oppe er kommet gjennom så de kan de kanskje trekke, men de to nede ligger sidelengs og delvis under tannkjøttet, så de må opereres ut. Men kjenner nå at jeg er mentalt klar for å gjøre dette, selv om det har tatt meg lang tid å komme hit. Kan jeg spørre hva du har betalt?

Jeg betalte 2800. Tannlegen min er litt dyrere enn andre på samme kontor siden hun er spesialist.

Det kan være greit å få noe beroligende. Syns det var ok å være litt fjern resten av den dagen.

Jeg tok forresten 600mg ibux. Av og til sammen med paracet. Hadde egentlig ikke noe smerter.

Jeg betalte 2800. Tannlegen min er litt dyrere enn andre på samme kontor siden hun er spesialist.

Det kan være greit å få noe beroligende. Syns det var ok å være litt fjern resten av den dagen.

Jeg tok forresten 600mg ibux. Av og til sammen med paracet. Hadde egentlig ikke noe smerter.
Jeg er blitt henvist til spesialist så jeg regner med det koster litt, men det får det bare gjøre. Ut må de uansett.

Må man be om beroligende på forhånd eller blir man tilbudt det når man møter til timen? Har fått time nå, 11. desember.. Kjenner jeg er ganske skjelven, men veldig stolt også over endelig ha satt det hele i gang!

Gruer meg til jeg får visdomstenner! Håper de aldri kommer... når er det vanlig å få de?
De kommer som regel mellom 20 og 30 år, men kan komme senere også. Så har du noen få prosent som er født uten, sånn som samboeren min.

Jeg skal trekke siste visdomstanna mi 11.12.
Det gikk helt fint med de 3 første, så regner med at den siste går greit også :)
Nå har jeg fått time 11.12 også, så da skal jeg trøste meg med at jeg ikke er alene om det :P

Må man be om beroligende på forhånd eller blir man tilbudt det når man møter til timen? Har fått time nå, 11. desember.. Kjenner jeg er ganske skjelven, men veldig stolt også over endelig ha satt det hele i gang!
Du må be om det på forhånd siden det skal tas en time før tannlegetimen. Tror du kan ta noen typer hjemme, men rohypnol har de visst ikke lov te å dele ut, så jeg måtte ta tabletten hos tannlegen

Du må be om det på forhånd siden det skal tas en time før tannlegetimen. Tror du kan ta noen typer hjemme, men rohypnol har de visst ikke lov te å dele ut, så jeg måtte ta tabletten hos tannlegen

Det er fordi det står på narkotikalista og folk tjener masse penger på å selge det videre... Voldtektsdop kalles det jo. Har en helt annen effekt når det blandes med alkohol.

Jeg var livredd for tannlegen da jeg var liten. Og hatet alt som hadde med tenner å gjøre. Turte ikke p trekke egne melketenner. Har derfor vært hos tannlegen mange ganger. I dag er jeg ikke redd lenger... Annet enn før lommeboka mi. Altfor dyrt!!

Jeg var hos tannlegen i dag, null hull.

Har alle visdomstenner på plass da. Jeg har aldri fått tilbud om å kvitte meg med de.

Jeg skal trekke min første visdomstann om 7 dager :O :O
Gruer meg skikkelig! Først må jeg borre to hull og derretter trekke tanna....jeg er sikker på at kjeften min er helt ferdig etter den dagen :O Så vi er nok desverre flere i den båten :)

Om 1 time og 20 minutt skal jeg trekke de to siste. Nå er jeg kvalm, har vondt i magen og høy puls. Drittlei av denne skrekken. Kunne jeg ikke ha hatt høydeskrekk heller??? Den eneste trøsten er at om noen timer har jeg ikke flere visdomstenner igjen

Da har jeg tatt tabletten. Måte ta den på toalettet fordi de ikke har ledig rom til meg ennå. Holdt selvfølgelig på å miste den i vasken!

Det gikk kjempebra. Fikk masse bedøvelse siden jeg kjente litt smerter sist, så denne gangen kjente jeg virkelig ingen ting. Fra de begynte å pirke på dem første tannen til bgge var ute tok det mindre enn 15 minutt. Nå er mitt største priblem at jeg blør en del, til og med tungen er bedøvd, og jeg er litt rusa.

Nå har jeg fått time 11.12 også, så da skal jeg trøste meg med at jeg ikke er alene om det :p

Måtte flytte min til den 15.12, siden lillevenn fikk time hos helsestasjonen 30 min etter tannlegetimen min. Tviler på at det går så fort å trekke visdomstanna mi :P Vil ikke troppe opp på helsestasjonen bedøvd i halve munnen heller ;)
Så du er i det minste ferdig før meg, og jeg får hele helge til å glede meg på.

Det gikk kjempebra. Fikk masse bedøvelse siden jeg kjente litt smerter sist, så denne gangen kjente jeg virkelig ingen ting. Fra de begynte å pirke på dem første tannen til bgge var ute tok det mindre enn 15 minutt. Nå er mitt største priblem at jeg blør en del, til og med tungen er bedøvd, og jeg er litt rusa.
15 minutt?? Herrejesus, måtte det gå like fort med meg! Lurer på om jeg skal ringe de å høre om jeg kan få en sånn beroligende tablett, aner virkelig ikke hvordan det kommer til å påvirke meg. Nå føler jeg meg ganske rolig, men jeg vet at jeg blir stressa..

Må være godt å være ferdig da! Håper du ikke har smerter <3

Back
Topp