fredag 14.11

Ribbe!!! Hos mamma er det røkte julepølser ved siden av, men ikke hos svigers. Jeg liker ribbe da, spesielt med sprø svor :rolleyes:
Jeg er også vant med ribbe! :D Og pappas kjøttkaker til :)
Spørs om det blir pinnekjøtt hos svigermor i år da. Men jeg liker det også :D
 
Jeg er også vant med ribbe! :D Og pappas kjøttkaker til :)
Spørs om det blir pinnekjøtt hos svigermor i år da. Men jeg liker det også :D
Tror greia med hjemmelagde kjøttkaker til ribba er en greie dere har sørpå :p Søs lager det nå, fordi mannen hennes er vandt til det, men har aldri fått det servert her oppe.
 
Hehe er nok noe i det ja.. mamma lager alltid karbonader/kjøttkaker til julematen :)
 
Tror greia med hjemmelagde kjøttkaker til ribba er en greie dere har sørpå :p Søs lager det nå, fordi mannen hennes er vandt til det, men har aldri fått det servert her oppe.
Hva er "sørpå"? Pappa er fra trøndelag og mamma er fra Nordland :p
Jeg tror rett og slett det har blitt slik hos oss fordi pappa er veldig flink på å lage kjøttkaker (det er vel det eneste han kan lage) og vi har ønsket oss det til ribba fordi vi synes det er så godt ;)
 
Hva er "sørpå"? Pappa er fra trøndelag og mamma er fra Nordland :p
Jeg tror rett og slett det har blitt slik hos oss fordi pappa er veldig flink på å lage kjøttkaker (det er vel det eneste han kan lage) og vi har ønsket oss det til ribba fordi vi synes det er så godt ;)
Sør om NordNorgesporten :p

Søs er jo fra Tromsø, men etter 17 år sørpå har hun blitt mer søring (østlending da) enn nordlending ;)
 
Sør om NordNorgesporten :p

Søs er jo fra Tromsø, men etter 17 år sørpå har hun blitt mer søring (østlending da) enn nordlending ;)
Jeg tror mattradisjonene varierer veldig. Det er ingen andre vi kjenner her som har kjøttkaker til ribba :p
 
Vi spiser kalkunfilet og kyllingkalkun-julepølse :)
Pappa er den eneste i min familie som spiser svin. Så han spiser ribbe, sossisser, medisterkaker ol :)
 
Vi spiser kalkunfilet og kyllingkalkun-julepølse :)
Pappa er den eneste i min familie som spiser svin. Så han spiser ribbe, sossisser, medisterkaker ol :)

Haha blir mye ribbe på han da:p
 
Back
Topp