fredag 14.11

Hørtes fint ut :)

Hadde de det i Liana sin avdeling og?

Nei bare Emira sin ;) men Liana og de 2 andre "store" barna på hennes avdeling fikk litt kake når de miste sov :p
 
Hei jenter:)

Kl 6 er altfor tidlig syns jeg :p og blir skikkelig sur og grinete om jeg må stå opp..haha:D

Gleder meg også veeeldig til advent! Og har kjøpt to julestjerner allerede:p


Opp kl 7:30 her :) men var halveis våken fra 7 siden Leoh lå å skravlet:rolleyes: "da da dadda daaaaaaa" om og om igjen:p

Avdelingen til Emira skal ha spøkelsesfest idag!:) hadde pyntet opp med mørke tepper, spøkelser, edderkopper i spindelvev, flaggermus, skjelett osv :D også skulle dem ha spøkelseskake senere:p hun gledet seg veldig! Kostymer har dem laget selv tidligere i uka:)
Og Liana kikket fælt på den store edderkoppen som var på inngangsdøra dems..haha så litt engstelig ut:p
Så morro med festiviteter i bhg :)
 
Feirer deres bhg st.lucia?
Her feires det fredag den 12/12, de kan være nisser, pepperkaker eller lucia/terner (?) .. kjøpte nissekjole og nisseklær til de idag. Blir nok moro når vi foreldre er der litt til frokost på morgen :-D

Her så baker dem lussekatter og de store barna går lucia-tog gjennom barnehagen og ut i nabolaget :) ellers har dem nissefest en av dagene i desember også julefrokost sammen med foreldre en annen dag :)
 
Vi har kosa oss hos mommo i formiddag. Synes slike kosefridager forsvinner så utrolig mye fortere enn arbeidsdager :eek: :p

Jeg fikk vært innom Extra Leker mens Hermine sov og handlet en hel del julegaver. Fant "Fur Real" hund med bur til 29.90kr, nedsatt fra 219kr! :eek: :D Så kjøpte et par slike, puslespill i tre til 29kr og litt annet. Kjekt når det er så mye tilbud!

Ble mexicansk mat til middag (som dere så på snap), med hjemmelaget krydderblanding, hjemmelage salsa og bønnedip. Utrolig smalfult og helt andre smaker enn i sånt kjipt posekrydder og ferdigsaus. Friskt og godt. Håper jeg finner avocado neste gang så jeg får laga guacamole, for det manglet vi!

Nå er snuppa på badet med pappaen (ble litt sein lur idag, og dermed seinere kveld men men) etter hun er sovna blir det serier og snop!!!! :)

Så gøy å finne fine ting på salg :D her må jeg på nettet for å finne sånt :p

Maten så god ut! :D har aldri prøvd å lage krydderblanding selv :) kansje sambo hadde likt det? For han er ikke glad i den på butikken ;)
 
Like greit det!

Her er det nissefest, luciaferiring og julebord for barna i desember, og mørketidsfest i november. Mye kos for ungene i mørketida :)

Har det samme her utenom mørketidsfest :) kan tro jeg ble frista ved levering av Emira i fjord når det lukter julemat i barnehagen :p
 

Haha når jeg var liten, så pleide bestemoren min alltid å trykke på magen for å finne ut hvor jeg hadde plass til dessert :p og sa "alle har en liten dessert-mage vet du" :D
 
Har det samme her utenom mørketidsfest :) kan tro jeg ble frista ved levering av Emira i fjord når det lukter julemat i barnehagen :p
Haha, tror jeg på!

Vi skal spise pinnekjøtt på søndag :rolleyes: Må prøvesmake litt på julematen ;)
 
Haha når jeg var liten, så pleide bestemoren min alltid å trykke på magen for å finne ut hvor jeg hadde plass til dessert :p og sa "alle har en liten dessert-mage vet du" :D
Sukker utvider visstnok magesekken så man får plass til litt mer mat :confused:
 
Haha, tror jeg på!

Vi skal spise pinnekjøtt på søndag :rolleyes: Må prøvesmake litt på julematen ;)

Hehe ja alltid lurt å prøvesmake ;) har lyst å få laget medisterkaker snart :) men er så kjekt å vente til meny selger farse :p
 
Hehe ja alltid lurt å prøvesmake ;) har lyst å få laget medisterkaker snart :) men er så kjekt å vente til meny selger farse :p
Hehe, er ikke så keen på medistergreier...det må være det eneste i jula jeg ikke liker! ...og sildesalat :p
 
Skravledamer :D
Her gikk ettermiddagen slag i slag. Lillebror kunne sovnet kl 17 tror jeg, jeg tror han er ekstremt sliten om dagen og han er veldig sulten, men vil ikke ha middag. Kan han reagere på at det blir så tidlig mørkt?
For han sover greit på dagtid!
Uansett...
Jeg var hos mampap etter legging og pratet endel (litt mer om det på secret), men nå er jeg hjemme igjen :D
Håper alle får en fin kveld!
 
Hehe, er ikke så keen på medistergreier...det må være det eneste i jula jeg ikke liker! ...og sildesalat :p

Haha liker lite av den tradisjonelle julematen jeg :p på julaften har vi ribbe, medisterpølse, medisterkaker og karbonader.. pluss forskjellig tilbehør.. men jeg liker ikke ribba da :p sildesalat har jeg aldri smakt ;)

Hva pleier dere å spise på julaften?
 
Skravledamer :D
Her gikk ettermiddagen slag i slag. Lillebror kunne sovnet kl 17 tror jeg, jeg tror han er ekstremt sliten om dagen og han er veldig sulten, men vil ikke ha middag. Kan han reagere på at det blir så tidlig mørkt?
For han sover greit på dagtid!
Uansett...
Jeg var hos mampap etter legging og pratet endel (litt mer om det på secret), men nå er jeg hjemme igjen :D
Håper alle får en fin kveld!

Kan jo være en kombo av mørket og at han er sliten? Liana reagerer ikke fysisk, men nevner ofte at "nå er det natta".. så hun legger godt merke til mørket sånn sett
 
Haha liker lite av den tradisjonelle julematen jeg :p på julaften har vi ribbe, medisterpølse, medisterkaker og karbonader.. pluss forskjellig tilbehør.. men jeg liker ikke ribba da :p sildesalat har jeg aldri smakt ;)

Hva pleier dere å spise på julaften?
Ribbe!!! Hos mamma er det røkte julepølser ved siden av, men ikke hos svigers. Jeg liker ribbe da, spesielt med sprø svor :rolleyes:
 
Skravledamer :D
Her gikk ettermiddagen slag i slag. Lillebror kunne sovnet kl 17 tror jeg, jeg tror han er ekstremt sliten om dagen og han er veldig sulten, men vil ikke ha middag. Kan han reagere på at det blir så tidlig mørkt?
For han sover greit på dagtid!
Uansett...
Jeg var hos mampap etter legging og pratet endel (litt mer om det på secret), men nå er jeg hjemme igjen :D
Håper alle får en fin kveld!
Kan jo hende han er på tur inn i et utviklingssprang??? Dårlig søvn/uro og god apetitt pleier å være tegn på det her ;)
 
Kan jo hende han er på tur inn i et utviklingssprang??? Dårlig søvn/uro og god apetitt pleier å være tegn på det her ;)
Ja mulig :)
Han spurte masse om mat etter bhg, enda han spiste gryn og soyamelk da jeg hentet han. Han fikk en banan og ville egentlig ha mer, men jeg tenkte han kunne vente til middag. Men da middagen var klar ville han bare gå fra. Og virket da soveklar kl 17 :p
 
Ribbe!!! Hos mamma er det røkte julepølser ved siden av, men ikke hos svigers. Jeg liker ribbe da, spesielt med sprø svor :rolleyes:

Hehe jeg må ha lukten av ribbe! Haha.. det lukter juuul:rolleyes: og kan like svoret :p men ikke noe glad i kjøttet :(
 
Back
Topp