♥ Lykkelitens dagbok ♥

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
EDIT: Jeg mister på nytt, så jeg har flyttet tilbake til Før svangerskapet. Lykke til alle andre kommende julimammaer.

Vår prøvehistorie
Prøvd siden juni 2013. Ble gravid tre ganger de første fem pp'ene, men det endte i tidlig spontanabort alle tre gangene (kjemisk graviditet). Fikk progesteron av lege for å ta etter eggløsning videre. Ble på nytt gravid i pp 6, med progesteron, termin i slutten av august 2014, og beholdt frem til 12+6 i februar. Da ble det oppdaget MA hvor embryo var 8+4, og jeg måtte gjennom medisinsk abort.

Etter aborten ble jeg utredet for habituell abort, og har funnet heterozygot faktor leiden V mutasjon, men det er ganske vanlig. Jeg skal ta Albyl-E daglig fra positiv test til uke 12. Det ble også endret at jeg skulle ta tre ganger så mye progesteron. Jeg har brukt 3 stk Lutinus per dag etter eggløsning hver syklus, reseptbelagt progesteronmedisin. Det skal jeg ta frem til uke 10, og så trappe ned til uke 12, og så slutte helt fra uke 12. Jeg ble operert for endometriose i august. Jeg begynte også i høst med Letrozol for å "booste" EL.

Så ble jeg gravid! Dette var pp 15 totalt, men pp 9 etter aborten, pp 3 etter operasjonen og pp 2 med Letrozol.

1415960636877.jpg

Jeg har hatt en dagbok på Før svangerskapet også:
http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1655171/

Graviditeten min
Jeg skal skrive litt mer her etter hvert, noen stikkord tenkte jeg. :) Foreløpig ville jeg bare lage et sted som hørte til mitt svangerskap.

Jeg er 4+1, termin 26. juli. ♥

1415960680643.jpg

Jeg skal ha tidlige UL kontroller gjennom 1. trimester, pga. habituell abort. Første UL er jeg 6+6, det er 3. desember. ♡

Uke 3:
Første svake test 10 dpo/3+3. Positiv digital test 13 dpo/3+6.
Småkvalm fra 3+4, hjelper å spise mat og kvalmen er borte på kvelden.
 
Last edited:
Her må jeg huske og følge med :D Veldig kjekt med dagbøker når alle flytter til forskjellige steder :p
 
Her må jeg huske og følge med :D Veldig kjekt med dagbøker når alle flytter til forskjellige steder :p

Så koselig! ♥

Ja, det er veldig kjekt med dagbøker, men jeg må innrømme at jeg ikke har likt å snike på gravid-dagbøker mens jeg har vært på FS. Så har ikke fulgt så mange utenfor FS utover det jeg plukker opp i skravletråden. :oops: Det er jo en del av dere jeg har sneket på av og til, fordi jeg egentlig vil følge dere.
 
Så koselig! ♥

Ja, det er veldig kjekt med dagbøker, men jeg må innrømme at jeg ikke har likt å snike på gravid-dagbøker mens jeg har vært på FS. Så har ikke fulgt så mange utenfor FS utover det jeg plukker opp i skravletråden. :oops: Det er jo en del av dere jeg har sneket på av og til, fordi jeg egentlig vil følge dere.
Jeg skjønner deg godt ♡ Er ikke så lett og gå inn og titte når man virkelig ville gjort alt for og være der selv. Det blir sårt :) Men nå er det endelig din tur ♡
 
Jeg skjønner deg godt ♡ Er ikke så lett og gå inn og titte når man virkelig ville gjort alt for og være der selv. Det blir sårt :) Men nå er det endelig din tur ♡

Håper det er min tur nå. ♥
 
Hvilken app eller side er det du får opp alle de viktigste datoene for svangerskapet? Har sett det før, men nå kommer jeg ikke på hvor :p
 
Godt å se at du tørr å flytte :) er din tur nå ❤️
 
Så artig at du har flytta :) kommer nok til å snike litt i dagboka å følge deg, så herlig når det endelig klaffer etter mange nedturer og lang ventetid :) Nå skal spira klore seg fast og bli stor og sterk :D Masse lykke til:)
 
Hvilken app eller side er det du får opp alle de viktigste datoene for svangerskapet? Har sett det før, men nå kommer jeg ikke på hvor :p

Det er her, bare at NÅ har de skiftet design. :eek: Haha.. Jeg lagde jo den for bare noen dager siden. Sprøtt.

http://www.klikk.no/foreldre/bligravid/article553179.ece#

Den teller svangerskapet som 40+2 og ikke 40+3, og den teller hvor langt man er på vei med 1 dag mer enn BV kalkulatoren. Så jeg pleier å ta skjermbilde av den med litt ulike mensdatoer så jeg får riktige datoer for siste mens, EL, termindato og hvor langt jeg er på vei. :p Jeg bruker BV sine 40+3 og at jeg er 4+1 i dag.

App'ene jeg bruker ellers er BV sin gravid-app og Pampers Hello Baby på iPad. :)
 
Godt å se at du tørr å flytte :) er din tur nå ❤️

Jeg håper det er min tur nå. <3

Fant ut at det var litt feil å være på FS. Jeg er jo ikke prøver lenger rett og slett, så tankene beveger seg til andre temaer veldig fort, og i tillegg er jeg veldig kvalm allerede. Heldigvis ikke sent på kvelden (ikke nå), men tja. Fra morgenen og frem til 18-20. Så det tar en del av tankene det og. :p
 
Så artig at du har flytta :) kommer nok til å snike litt i dagboka å følge deg, så herlig når det endelig klaffer etter mange nedturer og lang ventetid :) Nå skal spira klore seg fast og bli stor og sterk :D Masse lykke til:)

Tusen takk for hyggelig hilsen og at du vil håpe med meg! <3 Jeg håper virkelig denne spiren klarer å klore seg helt fast. :)
 
Det er her, bare at NÅ har de skiftet design. :eek: Haha.. Jeg lagde jo den for bare noen dager siden. Sprøtt.

http://www.klikk.no/foreldre/bligravid/article553179.ece#

Den teller svangerskapet som 40+2 og ikke 40+3, og den teller hvor langt man er på vei med 1 dag mer enn BV kalkulatoren. Så jeg pleier å ta skjermbilde av den med litt ulike mensdatoer så jeg får riktige datoer for siste mens, EL, termindato og hvor langt jeg er på vei. :p Jeg bruker BV sine 40+3 og at jeg er 4+1 i dag.

App'ene jeg bruker ellers er BV sin gravid-app og Pampers Hello Baby på iPad. :)

Er svangerskapet 40+3 nå? Sist jeg var gravid var det 40+2:p
 
Back
Topp