Doppler

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som har tenkt å prøve seg på å finne hjertelyden selv?

Jeg har en liggende som jeg kjøpte sist jeg ble gravid, men rakk aldri å bruke den. Tenker den kan være kjekk/morsom å ha for og høre om alt står bra til inni der etterhvert :)

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe, selv om det frista litt sist gang. Er litt redd for at det skal påvirke spira på noen måte..

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe, selv om det frista litt sist gang. Er litt redd for at det skal påvirke spira på noen måte..

Vil ikke tro det påvirker noe mer enn ultralyd?!

Nei, det er samme strålingen. Men så har jeg ingen planer om å ta UL hver uke heller da. Det tror jeg heller ikke er bra.

Nei, det er samme strålingen. Men så har jeg ingen planer om å ta UL hver uke heller da. Det tror jeg heller ikke er bra.
Kommer ikke stråling fra doppler:) er lydbølger! De har spekulert i om det stresser fosteret, men ingen forskning som sier det! Tror heller det stresser mor om det er vanskelig å finne hjertelyd :p

Kommer ikke stråling fra doppler:) er lydbølger! De har spekulert i om det stresser fosteret, men ingen forskning som sier det! Tror heller det stresser mor om det er vanskelig å finne hjertelyd :p

Er vel noe sånt jeg har hørt og ja. Har ikke tenkt å teste den ut hver uke heller da, men innimellom kanskje :)
Forventer ikke å finne noen lyd tidlig her uansett siden livmora mi ligger bakover :o

Er vel noe sånt jeg har hørt og ja. Har ikke tenkt å teste den ut hver uke heller da, men innimellom kanskje :)
Forventer ikke å finne noen lyd tidlig her uansett siden livmora mi ligger bakover :eek:
Ja jeg kommer til å bruke den om jeg blir veldig usikker! Problemet blir vel om jeg ikke finner noe og blir enda mer usikker :p

Ja jeg kommer til å bruke den om jeg blir veldig usikker! Problemet blir vel om jeg ikke finner noe og blir enda mer usikker :p

Må ha i tankene at det er vanskelig å finne da;)
Ser ikke for meg at jeg kommer til å bekymre meg for det her egentlig :)

Har en som jeg brukte et par ganger med førstemann. Var ganske vanskelig å finne hjertelyden i starten, var vel rundt 12-14 uker første gangen jeg fant den. Tror ikke jeg kommer til å finne den fram denne gangen, regner med at jeg kjenner sparkene tidligere denne gangen!

Har en fra sist, men fant ikke hjertelyden selv før i uke 19.. Morkaka lå foran og kamuflerte for babyens hjertelyd.

Jeg har skikkelig lyst til å bestille den "nye" på Angelsounds som ligner på den de har hos legen og jordmor. Får vente og se :P

Jeg har skikkelig lyst til å bestille den "nye" på Angelsounds som ligner på den de har hos legen og jordmor. Får vente og se :P

Vet ikke hvordan den ser ut jeg. Er det digital?
Jeg har ikke digital selv, og kjøpte vel den billigste tror jeg :)

Jeg er livredd både for å stresse fosteret og for å stresse meg selv, så jeg tør ikke. :p

Jeg er livredd både for å stresse fosteret og for å stresse meg selv, så jeg tør ikke. :p
Ja i grunn jeg også, men jeg kommer nok til å bruke den når jeg er superstressa! og finner jeg ikke noe da, ringer jeg sikkert ned både legevakt og legekontor i harnisk:p jeg er ikke så fornuftig :o

Back
Topp