Sliten

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
ja, overskriften sier vel sitt.. Ikke overskudd til noe og konstant trøtt uansett hvor mye søvn jeg får. Presterer halvveis både på jobb og hjemme føler jeg.. Er i uke 7 med nr 2. Flere som har det sånn?

Ja, diskuterte det med samboeren min tidligere i dag. Er på jobb 100%, men føler jeg yter kun 50%. Allikevel sliter jeg meg helt ut iløpet av arbeidsdagen, og tilbringer resten av dagen på sofaen hjemme, mens han gjør alt som må gjøres. Legger meg som oftest før kl ni på kvelden, men får liksom aldri nok søvn. Nå er dette vår første, så er ingen barn å ta hensyn til her da. Men jeg føler meg ubrukelig for tiden. Vil det bli bedre etterhvert når formen stabiliserer seg, og kvalme etc gir seg, eller kommer det til å være slik svangerskapet ut?

Ja, diskuterte det med samboeren min tidligere i dag. Er på jobb 100%, men føler jeg yter kun 50%. Allikevel sliter jeg meg helt ut iløpet av arbeidsdagen, og tilbringer resten av dagen på sofaen hjemme, mens han gjør alt som må gjøres. Legger meg som oftest før kl ni på kvelden, men får liksom aldri nok søvn. Nå er dette vår første, så er ingen barn å ta hensyn til her da. Men jeg føler meg ubrukelig for tiden. Vil det bli bedre etterhvert når formen stabiliserer seg, og kvalme etc gir seg, eller kommer det til å være slik svangerskapet ut?
Tror vi har det ganske likt! Jeg jobber også 100%. Også har jeg konstant dårlig samvittighet for å ikke være helt tilstede hverken på jobb eller hjemme.. Var ikke sånn i det hele tatt med vår 1., så jeg vet ikke.. Vurderer å sykemelde meg en liten periode hvis det ikke snart blir bedre :(

Min erfaring er at det blir litt bedre utover i andre trimester om kvalmen slipper taket :)
Jeg jobber ikke, men merker godt at jeg har 0 energi. Har alltid vært veldig trøtt i starten av svangerskapene mine. Sist gikk jeg på skole til uka før nr 3 ble født og følte meg i kjempe god form på slutten da :-p så gleder meg veldig til jeg er over de første 20 ukene.

Jeg er 6+4 nå.. jeg er helt skutt når halve dagen har gått...
I dag har jeg sitti å gjespet meg igjennom en hel bursdag :P

;);)Vekommen i klubben.
Jeg er 9+2 i dag...og trøttheten har sluppet et lite hakk.
Men det er og har vært og er helt ekstremt..jobber 100% kommer hjem etter en arbeidsdag sover noen timer før jeg lager middag, sover til jeg går å legger med.
Har ikke energi til husvask, trening, venner eller noe..
så kjenner også at det kan gå litt over humøret. Er et veldig sosialt menneske som nå har tilbragt de siste 7 ukene på sofaen. :) gleder meg veeeeldig til det gir seg litt:)

kjenner meg så igjen. Er sykemeldt, men har 2 små. Takk gud for barnehage. De timene vi har sammen på ettermiddagen er mer enn nok, jeg er sliten fra jeg slår opp øynene om morgenen, å vil helst bare sove heeeele tida.

kjenner meg så igjen. Er sykemeldt, men har 2 små. Takk gud for barnehage. De timene vi har sammen på ettermiddagen er mer enn nok, jeg er sliten fra jeg slår opp øynene om morgenen, å vil helst bare sove heeeele tida.
Forstår ikke at du klarer det med 2 til i denne perioden?
Har du en mann som er flink å hjelpe til?:)

Kjenner meg veeeldig igjen! Jeg jobba 2 timer på mandag, kom hjem, sov 3 timer på sofaen, før jeg kjørte til fysio. Var kjempesliten da jeg kom hjem igjen. Har ei jente på 5, og kjenner på litt dårlig samvittighet for tia. For etter bhg og middag er det liksom så kort tid til legging, og jeg er sååå sliten at jeg sliter med å holde meg våken og i godt humør. Kvalmen tærer også på.

Kjenner meg veldig igjen! Sliten, trøtt og konstant kvalm :/

Sovnet under 21-nyhetene i går. Og kjenner at det ikke blir seinere i dag. Kan ikke begripe hvordan dere med barn fra før klarer det! All ære til dere!

Forstår ikke at du klarer det med 2 til i denne perioden?
Har du en mann som er flink å hjelpe til?:)
Helt ærlig så er det ganske tungt ja. jeg syns svangerskap nr1 var tungt, men skulle gitt høyrearmen for et slikt svangerskap igjen. Tenk å bare ha seg selv å tenke på, det høres så deilig ut! Men sånn er det jo for alle som får flere barn, man må alltid tenke på noen andre sine behov først uansett hvor dårlig man er. Har heldigvis god hjelp fra sambo ja :-)

Helt ærlig så er det ganske tungt ja. jeg syns svangerskap nr1 var tungt, men skulle gitt høyrearmen for et slikt svangerskap igjen. Tenk å bare ha seg selv å tenke på, det høres så deilig ut! Men sånn er det jo for alle som får flere barn, man må alltid tenke på noen andre sine behov først uansett hvor dårlig man er. Har heldigvis god hjelp fra sambo ja :)
Tror vi har det ganske likt.. Har en på snart 3 år som er full av energi og forventer at mamma (og pappa) er med å leker, mens jeg mest av alt bare vil legge meg på sofaen etter en arbeidsdag.. Dårlig samvittighet konstant!! Fått legetime til fredag, kommer til å be om sykemeld.

Legger meg tidligere og tidligere for hver kveld føler jeg. Var så fornøyd når vi stilte klokka tilbake, for da hadde jeg liksom en unnskyldning for å bli trøtt før 9...

Jeg er kjempetrøtt og sliten, selv… Heldige meg som er sykemeldt, når man tenker på det sånn… I dag har jeg sovet fra 13-16, og lå i senga til samboeren kommanderte meg opp rundt 18 ;)

[QUOTE
Tror vi har det ganske likt.. Har en på snart 3 år som er full av energi og forventer at mamma (og pappa) er med å leker, mens jeg mest av alt bare vil legge meg på sofaen etter en arbeidsdag.. Dårlig samvittighet konstant!! Fått legetime til fredag, kommer til å be om sykemeld.

Fikk du sykmelding? Er selv litt over 9 uker og nå begynner jeg og å vurdere å spørre legen. Er ekstremt sliten om dagen. Legger meg samtidig som guttene mine om kvelden. Men mannen min jobber mye, så er ofte alene med de 2 etter jobb. Og det er da jeg er på mitt verste. Sitter litt langt inne å spørre om sykmelding, samtidig vet jeg at det ikke er lett å få sykmelding av legen min.

Er konstant trøtt og sliten for tiden jeg også, så dere er ikke alene om det, heldigvis vet jeg at det vil bli bedre litt lengre ut i svangerskapet.

[QUOTE

Fikk du sykmelding? Er selv litt over 9 uker og nå begynner jeg og å vurdere å spørre legen. Er ekstremt sliten om dagen. Legger meg samtidig som guttene mine om kvelden. Men mannen min jobber mye, så er ofte alene med de 2 etter jobb. Og det er da jeg er på mitt verste. Sitter litt langt inne å spørre om sykmelding, samtidig vet jeg at det ikke er lett å få sykmelding av legen min.
Ja, jeg er sykemeldt et par uker.

Jeg er også konstant sliten :-(
Håper det går over snart da 2åringen synes jeg er veldig kjedelig å ikke-tilstedeværende :-(

Jeg kjenner meg veldig igjen. Konstant trøtt, sliten og kvalm. Har en gutt på 17 mnd som er høyt og lavt etter barnehagen, og det er virkelig en prøvelse å klare og engasjere seg i leken..Skal til legen i morgen pga kvalmen og oppkast, blir nok sykemeldt noen uker da.

Back
Topp