Vårt siste eventyr

NoClue

Forelsket i forumet
I dag er jeg 5+5 og begynner å kjenne att dette blir mer og mer virkelig. Bekkenløsningen er på plass, de vonde brystene og den hovne følelsen i magen og underlivet. Jeg krysser alt jeg har for att dette går bra :) gleder meg til magen vokser og jeg kan fortelle familie og venner den gode nyheten, att sistemann er på vei! Og da kan endelig min familie være fullkommen, att alle er på plass og innenfor tidsskjema (før jeg ble 30) :)
 
Kjenner att jeg klarer ikke å tenke positivt alltid. Ting rundt meg får meg til å tenke att babyen ikke kommer til å bli en baby, att det ender med sa eller ma. Bekymrer meg for ting jeg ikke har grunn til å bekymre meg for. 6+2 i dag og alle symptomene er her enda, men klarer ikke å roe meg. Gleder meg til ul om noen uker for å få bekreftet att det enten er bra, eller att det ikke er bra.
 
Å bli gravid nå er kansje den dummeste ideen jeg har hatt. Har vært langtidssykemeldt pga utbrendthet og utmattelse, følte meg litt bedre og tenkte att nå passer det fint å få nr 3. Men lite visste jeg att det ville føre til att jeg falt rett tilbake. Ligger hele dagen, sliter med å bevege meg og gjør vanlige dagligdagse ting som oppvask og klesvask, leke med barna og fungere sosialt. 6+4, håper det blir bedre etterhvert...
 
Gir deg en god klem ,med ønske om at energien din kommer tilbake :) lykke til på ferden med siste familiemedlemmet i magen. Nyt den voksende magen for aller siste gange :) det er tungt , men fantastisk å gå gravid :)
 
7+1 i dag og nå har jamen meg kvalmen kommet også! De opplevde jeg ikke med nr 1 og 2 så det var jo bare ett must i siste svangerskapet! Men jeg trøster meg litt med att desto flere symptom, desto friskere og sterkere er barnet inni meg (håper jeg :p) vært på fotballcup med eldstemann og minsten i dag, travelt å underholde en toåring, se på fotballkamp og holde på frokosten i 3 plussgrader :p glad det bare varte i ett par timer og att det ikke er i morgen også! :)
 
Dette er på morgenen 7+2, og jeg må si att jeg holder inne magen. En bitteliten babykul begynner sakte men sikkert å vokse frem <3
 

Vedlegg

  • 1413706812400.jpg
    1413706812400.jpg
    41 KB · Visninger: 52
Hei!
Håper alt er bra med deg:)
Lurte egentlig bare på hvordan du har det som utbrent? Sliter selv med ork og gjøremål i hjemmet og på jobb. Føler meg dårlig form, høy puls, hodepine mm. Og får ingen skikkelige svar fra leger.
 
Jeg er konstant utslitt, i begynnelsen reagerte kroppen med svimlinger og ubalanse. Etter 7 mnd nå har svimlingen gitt seg men jeg sliter med å fungere til daglig. Ting som klesvask, husvask, gå tur, lage middag gjør meg utslitt. Jeg sitter og ligger mesteparten av dagen. Jeg sitter og lager middag for å si det slik. Lytt til kroppen, den sier fra kraftig når den ikke vil mer, det har jeg opplevd...
 
Hei!
Håper alt er bra med deg:)
Lurte egentlig bare på hvordan du har det som utbrent? Sliter selv med ork og gjøremål i hjemmet og på jobb. Føler meg dårlig form, høy puls, hodepine mm. Og får ingen skikkelige svar fra leger.
Ehm, glemte å tagge deg :p
 
Har og stadig følelsen av svimmelhet. Tusen takk for svar. Prøver å lytte til kroppen, men blir litt forvirret av legene ikke finner noe galt. Hvordan fant de ut at du var utbrent? Beklager at jeg spør så masse, men har lyst til å bli bra så jeg kan nyte graviditeten og de andre barna og ikke minst mannen min.
 
Har og stadig følelsen av svimmelhet. Tusen takk for svar. Prøver å lytte til kroppen, men blir litt forvirret av legene ikke finner noe galt. Hvordan fant de ut at du var utbrent? Beklager at jeg spør så masse, men har lyst til å bli bra så jeg kan nyte graviditeten og de andre barna og ikke minst mannen min.
Jeg har vært gjennom en rekke tester og undersøkelse bl.a nevrolog og mr og de fant ingenting. Da jeg forklarte min vanlige hverdag med 6-7 treninger i uka, vekttap på 28 kg,100% jobb, to barn, ekstrajobb i helgene var diagnosen klar.
 
Hei igjen!
Da var diagnosen lett å finne på en måte da. Jeg jobber som folk flest har 2 barn og gjør de vanlige ting. Så ingen drastiske gjøremål her. Men kroppen sliter uansett. ØØnsker deg alt godt og god bedring:) Lykke til med svangerskapet og jeg håper du blir helt frisk:) Klem
 
Har og stadig følelsen av svimmelhet. Tusen takk for svar. Prøver å lytte til kroppen, men blir litt forvirret av legene ikke finner noe galt. Hvordan fant de ut at du var utbrent? Beklager at jeg spør så masse, men har lyst til å bli bra så jeg kan nyte graviditeten og de andre barna og ikke minst mannen min.

Har du sjekket stoffskiftet ditt?
 
Har du sjekket stoffskiftet ditt?
Ja tror de har sjekket rubbel og bit :) men jeg får bare ta diagnosen og håpe att kroppen min roer seg litt nå som jeg er gravid :) de har også vært innom tanken på me, men tror ikke det var den vi landet på :p
 
7+5 i dag :) refleksjon over sist svangerskap. Da vi begynte å prøve hadde jeg akkurat gått ned endel kilo og endelig blitt 72 kg. Men prøvingen tok lang tid og kiloene begynte å komme på igjen. Jeg ble 80 kg da spiren satt. Dårlig kosthold og lite mosjon førte til att på slutten av svangerskapet ble jeg 108 kg!! Jeg slet med å få av kiloene og en dag sa jeg NOK! Jeg begynte å trene og kutte ned på snopet. Kiloene for og jeg ble 68 kg på det minste. Ble syk med utbrendthet og sluttet å trene da kroppen ikke ville mer. Er nå på 76 kilo og har vært der noen måneder nå. Målet dette svangerskapet er å ikke bikke over 90 kilo og prøve å være i bevegelse og spise riktig!! Håper jeg klarer det så det ikke er så vanskelig for meg å komme i form igjen :)
 
7+6 i dag. Vært og kjøpt min første gravidbukse og gleder meg til å få den på, for nå presser de gamle buksene litt kan man si :p var med legen i går for å få videre sykemelding mht utbrendtheten og nevnte i en bisetning att jeg var gravid. Fortalte hvor langt jeg var på vei, og han sa bare "jamen da er det jo på tide med svangerskapskontroll da! Setter opp en time jeg!". Trodde ikke man skulle ha før i uke 12 jeg, så hadde liksom ikke tenkt noe på det :p (til tross for att dette er barn nr 3) kjenner jeg gleder meg, fikk time når jeg er 8+6 :)
 
8+3 i dag :) var på besøk hos min mor i går, vanskelig å ikke fortelle nyheten men hun trenger ikke mer sorg i livet sitt akkurat nå om dette ikke går bra. Tenker å bestille ul i uke 11 ca sånn att vi kan fortelle det før julebordet på jobben slik att jeg slipper å skjule det mer da :) håper jeg får se ett friskt barn med alt intakt :) begynner å få litt mage så tror ikke jeg kan skjule det så veldig mye lenger. Men de sier vel det att det tredje svangerskapet blir man større enn før <3
 
8+6 i dag :) har vært på min første svangerskapskontroll i dette svangerskapet! Rart å høre att de allerede nå bestiller oul, men jeg ble kjempeglad :) og rart å høre att dette er mitt 5. Svangerskap... Vondt, men sant..
 
9+2 i dag, håper kvalmen snart gir seg. Den går på humøret løst og jeg sliter litt med og glede meg. Redd for att depresjonen er like rundt hjørnet. Jeg isolerer meg litt og har ikke lyst å være ute blandt andre folk. Magen har begynt å vise i tillegg og jeg vil ikke att folk skal vite det nå, jeg er liksom ikke trygg og klar enda... Og sladrehøna i nabohuset har begynt å så spekulasjoner rundt om kring så er nok ikke lenge før alt og alle vet det, og det før min egen familie...:-/ kan ikke bare jeg få være i fred fra ryktene til jeg har lyst å si det selv? <3
 
Back
Topp