Vårt siste eventyr

9+4 i dag, bank i bordet, kvalmen er rolig i dag!! Kan det ha noe med att jeg tok en postafen i går?? Jeg og min mann har nå bestemt oss for att besteforeldre får vite det nå til helgen :) da er jeg 10+1 ca, vil bare att de skal få høre det fra oss først :) det skal bli deilig å få sagt det :) men vil faktisk ikke att ungen skal få vite det enda, for de sier det til alle :p men neste helg kan de også få vite det :)
 
  • Liker
Reactions: TeH
9+5, endring i planen. Min bestemor ligger for døden. Akkurat det vår familie trengte nå, dødsfall nr 3 på ett år. Så nå vet jeg bare ikke når det passer å si det. Skal på UL tirsdag om to uker, grugleder meg, hadde vært så fint å se ett lite sprellende vesen med to armer, to beim og ett hjerte som slår fint <3 for det trenger jeg og min familie nå, ett lyspunkt, selv om det ikke kommer før i 2015 <3
 
10+3 :) har endelig sagt det til mamma! Hun ble kjempeglad og hoppet av glede for siste barnebarnet :) på onsdag kommer min søster fra Bergen og da skal hun også få vite det. Torsdag blir det begravelse for min bestemor og da er det greit att de vet om det siden magen har vokst endel allerede. Har ingen klær som kan skjule magen godt nok, så blir vel flere som får vite om det den dagen :p kvalmen er ikke like sterk som før og det koser jeg meg med! :)
 

Vedlegg

  • 1415605803286.jpg
    1415605803286.jpg
    54,2 KB · Visninger: 52
10+6 og begravelsen er over! Jeg sang på bedehuset og det ble en fin og verdig begravelse for min flotte bestemor. Selv om kjolen var kjempetrang var det ingen som verken spurte eller så pp magen :) flotte greier!! Og mine søstre ble kjempeglad for å skulle bli tante en siste gang :)
 
11+3 i dag og i morgen er den store ul dagen og dagen barna kansje får vite om de skal bli storesøsken eller ikke. Synest det er spennende og vet ikke om det blir så mye søvn i natt :p tenk om jeg er så heldig att der er ett friskt barn! Eller enn om det er to! Om jeg faktisk kan begynne å glede meg over att det kommer en til eller om det blir sorgens dag og en utskraping..
 
11+3 i dag og i morgen er den store ul dagen og dagen barna kansje får vite om de skal bli storesøsken eller ikke. Synest det er spennende og vet ikke om det blir så mye søvn i natt :p tenk om jeg er så heldig att der er ett friskt barn! Eller enn om det er to! Om jeg faktisk kan begynne å glede meg over att det kommer en til eller om det blir sorgens dag og en utskraping..
Hvordan har det gått?
 
Hvordan har det gått?
Det gikk kjempefint og en liten sprellende baby i magen :) har bakovervendt livmor så kom ikke så godt frem på bildene, men så den godt :) endelig føler jeg meg litt gravid!!!
 
Ikke alle har gode svangerskap, noen av oss har vonde. Psykisk. Jeg er en av de. Jeg får knekker, som er rart att de ikke brekker meg ned i småbiter. I dag kom knekken, uke 12+1, noen måneder før jeg hadde ventet det... Mandag ringer jeg til HS og ber om time så jeg får hjelp fort, for det er det eneste som hjelper bittelitt.. *utblåsningsinnlegg*
 
13+1 har jeg kommet til i dag. Magen har såvidt begynt å vise og nyheten har begynt å spre seg litt rundt om i bygda jeg bor i. Har vært med legen og får endelig jobbe litt igjen, men kun 20 prosent. Men helt greit, jeg får endelig noe fast å gjør på hver dag etter å ha vært sykemeldt siden mai. Legen har kommet frem til att jeg er deprimert, før jeg i det hele tatt har rukket å si noe om det selv. Han mener jeg har vært deprimert helt siden før jeg ble sykemeldt. Han gikk så langt att han vurderte antidepressiva, men jeg vil helst prate med noen faglærte innen depresjon først. Mannen min fikk litt fnatt når jeg fortalte hva legen hadde sagt, men tror det vil sige litt inn etter hvert. Og med tanke på att jeg ikke vet hvorfor jeg er deprimert så er det vanskelig og finne en løsning på det...:/ men det løser seg vel litt om 27 uker :p
 
Kjære lille babyen min <3 for tiden føler jeg meg ikke gravid, føler att du ikke er der alltid. Men så kommer en kynner eller jeg ser magen min som vokser. Det burde være bekreftelse nok, men føler likevel att du bare prøver å lure meg... Jeg gleder meg til spark og en større mage, så jeg kan få bekreftelse hver dag. Kjenner små bobler nå og da, men vet ikke om det er magen min eller deg. Du er så liten nå att du kan nesten umulig lage bevegelser som jeg merker... Men mamma passer på deg, spiser, drikker og gjør det jeg skal for att du skal ha det bra <3 14+3 <3
 
16+3 i dag og har en god dag :) merker jeg sjekker vekten ofte siden mine forrige svangerskap har endt i tresifret vektresultat (101 kg med nr 1, 108 kg med nr 2). Er så utrolig glad for att den kun har økt 3 kilo siden jeg ble gravid og jeg kan se ett lettere svangerskap i møte!! Er nå 79 kg og krysser fingrene for att denne gangen skal ikke det bli over 90 (eller så mye over :p) har endel kynnere for tiden, hører babyen på dopler ca en gang i uken bare for å betrygge meg selv. Og det er godt :) savner litt det jeg skrev ned i forrige svangerskap, tror jeg brukte en blogg på barnimagen eller noe slikt, men finner det ikke igjen...:-/
 
17+5 i dag og bevegelsene i magen blir flere for hver dag :) om to dager er det oul, og derfor vil jeg i dag tippe kjønn, i fare for å skape en forhåpning som kan bli knust :p jeg tipper jente, men vet innerst inne att det er en gutt til :p dette svangerskapet har ikke vært som de to andre, men jeg tror det er fordi jeg er tynnere denne gangen, mer aktiv, utbrendt og eldre... Sjekker babyens hjerteslag sikkert to ganger i uken, for å gjøre meg selv trygg og for att jeg skal innse att jeg er gravid..
 
Endelig er oul over og min nydelige lille gutt har det fint og vokser i magehuset sitt <3 17+6 sier ul og det er bare en dag mindre enn jeg trodde :) gleder meg til familien er fullkommen med tre søte guttet <3
 

Vedlegg

  • 1420234726621.jpg
    1420234726621.jpg
    30 KB · Visninger: 31
Endelig er oul over og min nydelige lille gutt har det fint og vokser i magehuset sitt <3 17+6 sier ul og det er bare en dag mindre enn jeg trodde :) gleder meg til familien er fullkommen med tre søte guttet <3

Gratulerer så masse:) Heldige du!
 
20+5 <3 lille gutten min danser i magen hver dag og jeg elsker følelsen!! :) barna mine liker å få kjenne spark, og barna på jobb synest også det er gøy :) for første gang har jeg ett normaltvoksende svangerskap der jeg ikke trykker mye dårlig mat inn i kroppen, og jeg føler meg så liten og til tider lurer jeg på hvor magen blir av! Før har jeg vært stooor i uke 20, og nå kan jeg bli mistenkt for å ha spist en stor middag istedenfor :p hærlig å ikke kjenne ryggsmerter for hver bevegelse jeg tar, att det ikke er tungt å reise seg opp og att ungene fortsatt kan ha en aktiv mamma :)
 
Uke 25 er påbegynt og ting faller på plass :) kjøpt nytt hus med rom til alle barna, stor hage og nydelig utsikt! Har begynt å trene litt, men får mye kynnere og er sliten i magen etter trening så får se hvor lenge jeg klarer det. Depresjonen har roet seg litt, marerittene har roet seg så tankene er ikke så fæle lenger. Men noen dager er svarte, men jeg kan takle det. Fikk antidepressiva med legen, men besluttet att jeg ikke hadde klart å takle bivirkningene som kan skade barnet i magen. Takler dårlig att andre sier jeg begynner å bli stor, for alle tror att gravide er "fritt vilt", att man bare kan kommentere størrelsen uten å tenke seg om. Ingen tenker over att jeg får vondt av det. Hva hadde folk sagt om jeg svarte tilbake?
 
Uke 25 er påbegynt og ting faller på plass :) kjøpt nytt hus med rom til alle barna, stor hage og nydelig utsikt! Har begynt å trene litt, men får mye kynnere og er sliten i magen etter trening så får se hvor lenge jeg klarer det. Depresjonen har roet seg litt, marerittene har roet seg så tankene er ikke så fæle lenger. Men noen dager er svarte, men jeg kan takle det. Fikk antidepressiva med legen, men besluttet att jeg ikke hadde klart å takle bivirkningene som kan skade barnet i magen. Takler dårlig att andre sier jeg begynner å bli stor, for alle tror att gravide er "fritt vilt", att man bare kan kommentere størrelsen uten å tenke seg om. Ingen tenker over att jeg får vondt av det. Hva hadde folk sagt om jeg svarte tilbake?

Gratulerer med nytt hus :) Håper tankene blir lettere å takle etterhvert.
 
Back
Topp