Felles skravle 2015

For dem som ikke har sett, eller vil se igjen, anbefaler jeg national geographic: in the womb, både original og om flerlinger! Fantastisk!

Skal du være forbredt? Hihi :p

Njei, jeg bare er veldig fascinert.

Tvillinger vil jo medføre helt annen fødsel enn jeg kjenner til, og håper på å få gjenta, en på "mykenhet" og en hjemme, begge uten medisinsk inngripen som bedøvelse eller drypp, ingen lege, bare ro.

Ja, min datter ble født i planlagt hjemmefødsel i badekaret, med jordmor tilstede
Det ble jo nesten som hjemme her også. Sett hjemme ca 2t før vi kjørte på fødestuen.(3min dit) Kun vi og pleieren i 2 timer før jordmoren kom. Da ble jeg sjekket og hadde allerede 6cm. 2 timer der det var så å si kun jeg å mannen. Mens jordmoren tok undersøkelser av og til. Måtte opp å gå en tur for at hun skulle komme seg helt ned i bekkenet. Selv om jeg tror hun kom helt ned 1,5 t senere da pressriene startet. Mannen så hele ryggen flyttet seg i en s sa han... helt sjukt mente han. Var som å se en varulv film når alt flyttet rundt i de mente han. Halv time etter på var frøkenen ut. Her har vi ikke tilgang til medisiner. Kun lystgass og akupunktur.

Back
Topp