O'hellige Klagetråd

Jeg gir babyen mat og legger henne når sambo legger seg så går jeg i dusjen :) Funker kjempebra for da kan jeg gå rett i seng og legge meg og sove.
 
Sånn er min også. Jeg tror ofte han er våken én times tid før han reelt er våken. Han ligger og vrir seg, ynker, presser og styrer i noe som føles ut som lenge av gangen, også sovner han igjen, før han på nytt begynner å styre. Sånn kan han holde på lenge...

Til å begynne med tok jeg han opp når jeg trodde han var våken, før han begynte å gråte, men da ble det jo ramaskrik for han var jo ikke klar til å våkne enda. Nå venter jeg med å plukke han opp til han er begynt å gråte. Det er først da vi kan få en rolig ammestund på natta. (selv om alle artikler jeg har lest sier at man skal ta de opp når de begynner å vise tegn på sult.)

Jeg tok henne også opp før hun gråt i begynnelsen, men det er jo ikke vits. :p Øver meg på å la henne være i fred til hun sier i fra at hun trenger meg så kanskje jeg en natt/dag klarer å overse snorkingen, gryntingen osv. og få meg litt søvn! :p
 
Jeg tok henne også opp før hun gråt i begynnelsen, men det er jo ikke vits. :p Øver meg på å la henne være i fred til hun sier i fra at hun trenger meg så kanskje jeg en natt/dag klarer å overse snorkingen, gryntingen osv. og få meg litt søvn! :p
Det er godt å høre vi er flere. Gode tips for hvordan klare å overse styringen mottas med takk... ;-)
 
Samboern min lurte på om det var helt sikkert at babyen vår er jente fordi ho lager så mye lyder :p mye grynting, snorking, pressing, promping,raping på ho der hehe :)
 
Samboern min lurte på om det var helt sikkert at babyen vår er jente fordi ho lager så mye lyder :p mye grynting, snorking, pressing, promping,raping på ho der hehe :)

Haha. Du får si at hu slekter på far sin. :p :D
 
Frustrert over bæsjebleier på natta!!
Mini våknet 01.30 i natt og skulle ha mat, og som normalt sovnet han igjen med puppen i munnen, men i og med at han hadde bæsjet mens han spiste måtte vi bytte bleie. Dette resulterte i at han ble lysvåken og ville definitivt ikke sovne igjen. Etter å ha prøvd å lure han til å sovne med stryking, synging, sove på brystet til pappa mm, måtte jeg fint stå opp med han igjen. Dermed ligger han på teppet sitt ved siden avmeg i sofaen og babler, ler og koser seg til kl 04.30 når han igjen sovner.
Sånne våkenperioder på natta er så frustrende, men jeg klarer jo ikke annet enn å smile når jeg ser det skjønner nurket ligger og koser seg verre.. Gudskjelov er det ikke altfor mange av slike netter..
 
Frustrert over bæsjebleier på natta!!
Mini våknet 01.30 i natt og skulle ha mat, og som normalt sovnet han igjen med puppen i munnen, men i og med at han hadde bæsjet mens han spiste måtte vi bytte bleie. Dette resulterte i at han ble lysvåken og ville definitivt ikke sovne igjen. Etter å ha prøvd å lure han til å sovne med stryking, synging, sove på brystet til pappa mm, måtte jeg fint stå opp med han igjen. Dermed ligger han på teppet sitt ved siden avmeg i sofaen og babler, ler og koser seg til kl 04.30 når han igjen sovner.
Sånne våkenperioder på natta er så frustrende, men jeg klarer jo ikke annet enn å smile når jeg ser det skjønner nurket ligger og koser seg verre.. Gudskjelov er det ikke altfor mange av slike netter..

Det skjer ofte her også :p
 
Frustrert over bæsjebleier på natta!!
Mini våknet 01.30 i natt og skulle ha mat, og som normalt sovnet han igjen med puppen i munnen, men i og med at han hadde bæsjet mens han spiste måtte vi bytte bleie. Dette resulterte i at han ble lysvåken og ville definitivt ikke sovne igjen. Etter å ha prøvd å lure han til å sovne med stryking, synging, sove på brystet til pappa mm, måtte jeg fint stå opp med han igjen. Dermed ligger han på teppet sitt ved siden avmeg i sofaen og babler, ler og koser seg til kl 04.30 når han igjen sovner.
Sånne våkenperioder på natta er så frustrende, men jeg klarer jo ikke annet enn å smile når jeg ser det skjønner nurket ligger og koser seg verre.. Gudskjelov er det ikke altfor mange av slike netter..
Slik har vi det også. Synes de kan holde seg til å bæsje på dagen. Hadde vi ikke måtte skifte bleia hadde han ikke våkna :p
 
Vesla mi også er sånn. Våkner og får ikke sove igjen etter bleieskift. Men hun sover lenger om natta nå, så kan ikke klage. Sov i 5 timer før hun våkna. Men holdt på å smile, le, lage lyder og kose seg i to timer. Kl.4 var det morgen etter hennes klokke. :p
 
hihi så søte dem er :p Ikke så gøy å ha en våken periode midt på natta, skjønner det altså :)
 
Yes. Blir ei fantastisk natt dette... Starta med at lillemor mente hun var sulten og drakk og drakk. Skulle rape henne før hun hadde tatt alt. Da rapen kom, kom det MYE attåt. Måtte bytte på meg, hu og senga...
Så ville hun ikke roe seg. Hadde vel vondt i magen etter hun overspiste... Så har hu skreket i lange tider. Roa seg endelig nå. Så nå tar jeg kvelden... Enn så lenge... God natt. Zzz

Edit: jinxed it.....
 
Last edited:
Blir gaaaal av at han har gjort det til vane å ha en våkenperiode på 2-3 timer midt på natta! Finnes ikke trøtt :eek:
 
Au! Lillegutt har begynt å bite :( Spesielt på kvelden, når det er litt slunkent i matfatet, så tar han tak rundt nippelen og drar til siden. Akkurat som om han er irritert over at det ikke kommer mer/fortere. Før bare fektet og kavet han hvis han ikke var fornøyd med serveringen men nå har han altså skjønt at han kan bruke gommene. Hvis dette fortsetter tør jeg ikke tenke på hvordan det blir når han får tenner..
 
Au! Lillegutt har begynt å bite :( Spesielt på kvelden, når det er litt slunkent i matfatet, så tar han tak rundt nippelen og drar til siden. Akkurat som om han er irritert over at det ikke kommer mer/fortere. Før bare fektet og kavet han hvis han ikke var fornøyd med serveringen men nå har han altså skjønt at han kan bruke gommene. Hvis dette fortsetter tør jeg ikke tenke på hvordan det blir når han får tenner..
Huff, ja, den bitinga med tenner er ikke noe særlig godt nei, men ikke mange gangene som skal til før de slutter med det. Når mor vræler av smerte og tar fra baby maten, altså løsner baby fra puppen ;) Så skjønner de fort at det bare er å slutte med biting ;)
 
Huff, ja, den bitinga med tenner er ikke noe særlig godt nei, men ikke mange gangene som skal til før de slutter med det. Når mor vræler av smerte og tar fra baby maten, altså løsner baby fra puppen ;) Så skjønner de fort at det bare er å slutte med biting ;)
Huff ja håper det! Nå slipper han selv, biter fast så liksom drar hodet til en side og slipper.
 
Mor er forkjøla, far er opptatt med oppussing og baby vil bare bysses i søvn :-S All ære til alenemødre!
 
Åneeei! Har fått vondt i tannkjøttet rundt ei tann! :eek: Med hodepine attåt... Skyllet med corsodyl (eller hva det heter). Får håpe det hjelper...
 
Ingen smakssans igjen etter jeg skyllet med corsodyl. :( Hjalp da... Ikke vondt lenger. :)

Noen som har tips til hvordan jeg får smakssansen tilbake igjen? :p Alt smaker papp. :p
 
Back
Topp