Felles skravle 2015

Herlig! Er jo litt godt å vere svolten også :p

Joda, eller lettere misunnelig

Jeg har altså hatt det jeg anser som "for enkel, litt lite sunn (selv om vi hadde masse tomat og agurk til pølse og makaroni i dag, liksom...) og kjedelig mat, meg og ungene hele uka.

Jeg sliter med å finne matlagingslysten når jeg lager til oss tre. OG mannen.... han jobber. Og jobber.

Jeg sitter

Du kan bli sulten av all den gode matpraten mange dager i denne tråden!
Ja det kan du... fikk lyst på sjokolade og riskrem i går, men vil jo ikke legge ned forbud. Hadde ikke dere minnet meg på det hadde jeg jo ikke vist hva jeg ville ha :) det med godis er ok, men middag syns jeg er greit å diskutere

Men altså, godis er da godt alle dager det også. Og jeg orker ikke tråder med FORBUD mot normale tema på visse dager.

Å forholde seg til norsk lov og ikke diskutere ulovlige greier, det er greit, men snop er da ikke akkurat i den kategorien

Hvor går grensen? Middager som høres ut som den syvedne himmel? Desserten? Bakverk? Kake, blir brownies blir sjokoladepudding blir til sjokolade, rett og sett. Problemet?

Joda, fristelsene, men de lystene får man styre, eller gi etter, etter eget ønske.

Det er forøvirig middagene jeg får vann i munnen og veldig lyst på noe av å lese om.

Men så lærerikt det tidvis er!

Joda, eller lettere misunnelig

Jeg har altså hatt det jeg anser som "for enkel, litt lite sunn (selv om vi hadde masse tomat og agurk til pølse og makaroni i dag, liksom...) og kjedelig mat, meg og ungene hele uka.

Jeg sliter med å finne matlagingslysten når jeg lager til oss tre. OG mannen.... han jobber. Og jobber.
Eg har nok akkurat samme problemet. Ikkje mykje fancy veldig sunn mat her i gården. Men syns ærlig talt ikkje det er noko krise egentlig... Så lenge det generelle kostholdet er variert og greitt....

Men altså, godis er da godt alle dager det også. Og jeg orker ikke tråder med FORBUD mot normale tema på visse dager.

Å forholde seg til norsk lov og ikke diskutere ulovlige greier, det er greit, men snop er da ikke akkurat i den kategorien

Hvor går grensen? Middager som høres ut som den syvedne himmel? Desserten? Bakverk? Kake, blir brownies blir sjokoladepudding blir til sjokolade, rett og sett. Problemet?

Joda, fristelsene, men de lystene får man styre, eller gi etter, etter eget ønske.
Liker, signerer og applauderer! Enig!

Ja, det er jo eit voldsomt stort tema. Sikkert ein grunn til at ein får mykje forskjellig informasjon alt etter kven ein spør... Greitt å gjere litt research :)

Absolutt! En del av oss vil jo *bank i bordet* få barn som ikke tåler ting.

Noen mener jo at når barn nektet å spise ulik mat skal man ikke tvinge dem, det kan være respons på at kroppen reagerer negativt på det. Ville dyr klarer jo å lukte seg til hva de ikke skal spise!

Eg har nok akkurat samme problemet. Ikkje mykje fancy veldig sunn mat her i gården. Men syns ærlig talt ikkje det er noko krise egentlig... Så lenge det generelle kostholdet er variert og greitt....

Hverdagskostholdet vårt er greit nok, men jeg sliter de ukene mannen jobber lenge, og det er tross alt ei uke hver mnd, altså 1/4 av hver måned, så det er noe jeg må ta grep om.

Det og så mye annet. Når jeg bare orker. Akkurat nå orker jeg absolutt ikke.

Hverdagskostholdet vårt er greit nok, men jeg sliter de ukene mannen jobber lenge, og det er tross alt ei uke hver mnd, altså 1/4 av hver måned, så det er noe jeg må ta grep om.

Det og så mye annet. Når jeg bare orker. Akkurat nå orker jeg absolutt ikke.

Ta det når du har overskudd :-) Det er jo ikkje veldig stor krise! Ikkje verdt å slite seg ut for...

Absolutt! En del av oss vil jo *bank i bordet* få barn som ikke tåler ting.

Noen mener jo at når barn nektet å spise ulik mat skal man ikke tvinge dem, det kan være respons på at kroppen reagerer negativt på det. Ville dyr klarer jo å lukte seg til hva de ikke skal spise!

Jeg har en som ikke tåler egg.

Han spiste det av hjertens lyst inntil vi en dag måtte bråslutte med det.

(han er ikke sånn hyperallergisk mot egg som mister pusten om noen i naborommet spiser det, men han blir dårlig i magen om han spiser mat med egg selv) Han luktet seg definitivt ikke frem til det, og det gjorde heller ikke vi, gitt..

Ellers er det heldigvis ikke kosthold mine ikke tåler. Egg er krøkete å unngå til jul, men det skal gå. Det er mer krevende etterhvert å unngå katter. Dvs, det KLARER vi ikke, for svigermor har katt. Så vi medisinerer. Men problemet er etterhvert som han begynner å besøke klassevenner, om han besøker noen vi ikke vet om at har katt... Da er det øyne han ikke kan se gjennom på et blunk. (selv om han er helårsmedisinert mot allergi altså, så må han dryppes før han oppholder seg i hus hvor det bor katt)

Back
Topp