Hva er deres tanker rundt det å få barn midt i fellesferien?

Herregud! Hvorfor er det så synd på disse Desemberbarna hele tiden? Syns det trekkes frem som et eksempel hele tiden. Jeg er selv født i Desember, og er veldig fornøyd med at jeg holder med ung så lenge som mulig. Jeg syns det er ille når man begynner å planlegge når man skal få barn, i detalj, istedenfor å bare la det skje når det skjer. Det er min mening da. Jeg hadde aldri planlagt på den måten. Og jeg ser ikke noe problem med å få barn i fellesferien??? Det er et foreldreskapt problem.
Eg er desemberbarn, og eg syns heilt fram til eg var 25 at det var pyton! Enda syns eg det er dumt å få ei felles gave, og at alle er travle og ikkje har tid til bursdagsfeiring.
Her begynte me å prøva slik at nr to kom tidligast i januar, og det gjorde han;) Men om ein prøver å bli gravid for første gang, og ikkje veit om det tar ein mnd eller to år ville eg aldri hoppa over ein mnd altså:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes man kan få barn året rundt jeg:)

Det er mange som mer eller mindre velger seg en måned, eller årstid i alle fall. Og ja, det kaller jeg luksus

Jeg kjenner jo flere som "skal vi se, skal vi få en unge? pp1, der satt den gitt" ok, neste tar vi gjerne om sommeren, så vi prøver nå, pp1 der satt den gitt..." evt pp2

De kan nok ikke ta det som en SELVFØLGE å få den mnd de vil, men det er vesentlig lettere for dem å hoppe over en mnd enn for oss som prøver i flere år.

(At du ikke er enig, det får så være, det er ikke det eneste vi ikke er enige om, så det er greit det)
De barna vi har planlagt har vi kunnet planlagt utifra hvilken mnd vi ønsket å føde. Vet vi har vært ekstremt heldige, men vi hadde nok prøvd å unngå fellesferien og tiden rett før jul. Når man har den luksusen at man faktisk kan velge så tenker jeg at det hadde vært greit å prøve å unngå den tiden på året. Vi har valgt å få barn på våren av forskjellige årsaker, men har fått en liten overraskelse som kom på høsten. Var ikke noe problem det heller :-)

Er juli måned en måned dere prøver å unngå? Eller syns dere det er helt greit å planlegge baby som vil komme i juli?
Bare jeg som lurer på om jeg skal hoppe over den mnd eller ikke :-/

Jeg har juli barn! :-)
Og hadde vi hoppet over en måned hadde vi jo ikke fått akkurat DET barnet... ;-)
Deilig i forhold til barnehagestart osv.
Bursdag kan feires før eller etter ferien! :-)

Kunne aldri falt meg inn å hoppe over en måned fordi jeg ikke vil ha barn i juli eller desember. Hva med mai da? Eller april? Påsken er jo ofte i den mnd...
Er selv født i desember, aldri plaget meg :)

Etter å ha fått mitt første barn for 2 år siden hadde jeg helt klart unngått fellesferien. Rett og slett pga kapasitet på sykehuset. Jeg har fått fødselsangst etter første fødsel, og skal jeg føde igjen så kan jeg ikke ha en jordmor som konstant løper og ser til andre fødende når jeg selv har så stort behov for å bli ivaretatt. Jeg kommer nok til å spørre om mulighet for KS om jeg ikke takler fødselen, men det utgår om kapasiteten er lav.

Sånn ellers synes jeg det kom en del stygge svar i denne tråden av folk som tydeligvis ikke klarer å skille mellom tekst og tillagte meninger.

Samboeren har visst lest et sted at barn får det lettere på skolen jo tidligere på året de er født. Så han var gira på at vi skulle kjøre på så tidlig som mulig. Kan godt være det bare var et argument for selve det å "kjøre på" da :p

Haha, kanskje det ligger bak argumentet hans ;) MEN, det er jo stor sjanse for nettopp det! Tenk deg et barn født i januar/februar/mars er jo nesten et år eldre enn november/desember barn... Når de begynner i 1.klasse kan nok dette året ha ganske mye å si. Selv om jeg tror det jevner seg fort ut :)

Haha, kanskje det ligger bak argumentet hans ;) MEN, det er jo stor sjanse for nettopp det! Tenk deg et barn født i januar/februar/mars er jo nesten et år eldre enn november/desember barn... Når de begynner i 1.klasse kan nok dette året ha ganske mye å si. Selv om jeg tror det jevner seg fort ut :)

Husker godt at de som slet mest med å sitte i ro, og å lese var desemberbarna. Det KAN ha vært tilfeldig. Men klassens skolelys på barneskolen var tidlig februar. Og nå er jo skolestart 5,5 år for de uheldigste...

Jeg er selv født i juli, men lære forsåvidt å skrive og lese da jeg var 4-5.

Jeg har bursdag 7.juli. Ikke kult da jeg var barn. Har ikke no å si nå.

Jeg har også i juli. Aldri no problem. Slapp å prioritere hvem jeg skulle be fordi hele klassen var ikke hjemme likevel ;)
Ei i klassen til eldstemann har bursdag midt i fellesferien. Hun feirer med klassen enten før eller etter sommerferien. Er da ikke så nøye akkurat når det blir feiret ;-)

Ei i klassen til eldstemann har bursdag midt i fellesferien. Hun feirer med klassen enten før eller etter sommerferien. Er da ikke så nøye akkurat når det blir feiret ;-)

Nesten mer fleksibelt siden man kan velge før eller etter ;)

Jeg har ei født i juli, å ser ikke at det er negativt :-) Feiring med venner har da bare blitt utsatt til etter ferien! Jeg synes det var deilig med litenbaby på sommeren, slippe alt ekstra tøy som gjerne følger med høsten/vinteren.

Samboeren har visst lest et sted at barn får det lettere på skolen jo tidligere på året de er født. Så han var gira på at vi skulle kjøre på så tidlig som mulig. Kan godt være det bare var et argument for selve det å "kjøre på" da :p
Nå har jeg en gutt født i august som akkurat har begynt på skolen, og min erfaring ved å treffe på jevnaldrende både i bhg og på skolen, er at fødselsmåned absolutt ikke har noe å si. Det kommer da helt an på ungen. :p

Nå har jeg en gutt født i august som akkurat har begynt på skolen, og min erfaring ved å treffe på jevnaldrende både i bhg og på skolen, er at fødselsmåned absolutt ikke har noe å si. Det kommer da helt an på ungen. :p

Det er sant :) man hører mye forskjellig. Men lett å finne "bevis" for enhver teori man har.

personlig tenker jeg ikke sånn over hvilke mnd man bør eller ikke bør... men er selv født i desember, og det var utrolig kjipt frem til jeg ble 18... så håper jeg klarer å unngå årets 3 siste mnd for ungens del ;) mtp barnehage osv, så har det ingen betydning når vi får.

Back
Topp