Hva er deres tanker rundt det å få barn midt i fellesferien?

Om jeg kunne PLANLAGT, og ikke stressa med å få, så hadde jeg nok hoppa over juli og desember. Husker vennene mine som hadde bursdag når alle var vekke. Jeg har selv alltid vært den som hadde bursdag sist og midt i jula. Kjedelig det og, når man er barn
signerer!
har sett stor forskjell på både feiring og gave mellom meg og mine søsken, har da bursdag i romjula.
barn ser og merker hva som skjer rundt seg og slik jeg har erfart er det forskjellsbehandling ut ifra hvor nærme jul man har bursdag også vondt for de ungene som har bursdag i fellesferien

Jeg har bursdag i juli! Kjempestas! Lett å holde telling for slektninger hvor gammel jeg var i fht klassetrinn. Utebursdag, og om vi var på ferie fikk jeg presanger av de vi besøkte både uka før og etter :p ingen ulemper :) Feira bursdagen før skolen slutta.

Hvordan det er å gå gravid da er vel mer sentralt for de som er så heldige st de kan time det. Uansett er det bare for en liten periode ;)

Nå tråkker jeg kanskje i et minefelt, men OM jeg kunne velge, så mars/april for å være over den verste glattisen og ammetåka og kunne nyte sommeren. Men tror egentlig at det ikke vil gjøre noe forskjell.

Herregud! Hvorfor er det så synd på disse Desemberbarna hele tiden? Syns det trekkes frem som et eksempel hele tiden. Jeg er selv født i Desember, og er veldig fornøyd med at jeg holder med ung så lenge som mulig. Jeg syns det er ille når man begynner å planlegge når man skal få barn, i detalj, istedenfor å bare la det skje når det skjer. Det er min mening da. Jeg hadde aldri planlagt på den måten. Og jeg ser ikke noe problem med å få barn i fellesferien??? Det er et foreldreskapt problem.
Jeg har alltid ønska meg et desemberbarn, synes det virker så koselig å få baby da, er allerede en tid hvor det finnes så mye forventninger og glede, passer jo perfekt med babyglede og bursdager oppi det samme :D og nå er jeg så heldig at jeg får ønske mitt oppfylt :)

Et barn er velkommen her uansett hvilken mnd :)
Kanskje det kan være kjedelig for barnet, men vil tro de kommer over det etterhvert.
Hadde ei i gata jeg vokste opp i som hadde bursdag i fellesferien, og de inviterte til barneselskap etter at skolen hadde begynt igjen. Fikk inntrykk av at hun syntes det var helt greit :)

E e født 20.desember og har kun fått feira bursdagen med min bestevenninne på besøk. Ellers ble det litt familiefeiring med litt kaker.
I voksen alder så har e fått meg kjæreste som har bursdag den 02.des. så vi bruk å slå bursdagene ilag og feire rundt den 09-14 des. (Alt etter korsen dato det er på en lørdag) ;)

E valgte ikke fødselsdato til min sønn. Han va ikke planlagt, men han er født 09.februar. En fin mnd egentlig å få barn på. Da har man hele våren foran seg, og de fleste har mulighet for å komme i selskap på dagen hans.

Største har bursdag i juli, og det er supert det. Mange har jo ferie, og kjem dermed på besøk på bursdagen hans. I barnehagen feirar han før ferien, så det er ikkje noko problem. Men går sjølvsagt an å hoppe over om du tenker det er ein dum mnd å ha bursdag i:)
Eg har bursdag i des, og har aldri likt det, ville nok heller hoppa over nov og des;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vel heller et stort + å få i juni/juli! Mtp barnehageplass og at man da har sommerferie rett etter permisjon. Har to stk som var planlagt og kom i juni. Perfekt timing! ;)

Det er vel heller et stort + å få i juni/juli! Mtp barnehageplass og at man da har sommerferie rett etter permisjon. Har to stk som var planlagt og kom i juni. Perfekt timing! ;)

Joda. Er jo greit sånn... da kommer man bedre ut av det, økonomisk sett. Takket være det fantastiske systemet vi har med barnehageopptak.

Fått bhg.plass uten å ha rett på det siden lillegutt kom i desember ;) Så desemberbarn ble visst perfect timing her også :)

Akkurat det har jeg ikke tenkt på en gang. Jeg ville heller prøvd å redusere sjansen for å få et barn født på julaften. Generelt har vi mange bursdager mellom slutten av november og begynnelsen av januar, så hele den perioden utgår litt for min del. Men klart, er vi heldige og blir gravide så er vi takknemlige for det, og barn kan jo plutselig komme flere måneder før tida, så slikt kan være vanskelig å planlegge. ;)

Min eldste har bursdag 9 juli, Skal han feire bursdag med klassekamerater, så må det gjøres før siste skoledag, altså ca 21 juni, ikke så må han vente til skolestart igjen uti midten av august. Å feire med familien går alltids ann i ferien. Alltid noen som er borte, men de fleste kan. Kamerater er det verre med.

Kan ikke skjønne at det skulle ha noe å si. :-) skulle jeg skippet en mnd måtte det hvert desember :-P jul og alt. Har ei venninne som har bursdag på julaften. Kjipt å få julegaver og bursdagsgave samme dag

Så kjipt! Man blir jo snytt for ein bursdag. :eek: den og 17 mai må være de kjipeste dagene. Da er jo fokus helt andre plasser enn byrsdagsbarnet. Men sikkert værst i barnealder. Når en er voksen e det nok ikke like kjipt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ha jeg kunne ønske jeg kunne velge å bare bli gravid npr man ville. For å si det sånn, I couldnt care less hvilken måned barnet har termin. Jeg er overlykkelig at jeg har blitt gravid å får oppleve det å få barn
Enig

Jeg takler varmen veldig dårlig så hadde aldri klart å gå gravid da. Og veldig dumt for barnet å feire bursdag når mange er bortreist.
Så jeg hadde nok ikke planlagt en baby i juli.

Et barn kan komme når som helst på året for min del:)

Samboeren har visst lest et sted at barn får det lettere på skolen jo tidligere på året de er født. Så han var gira på at vi skulle kjøre på så tidlig som mulig. Kan godt være det bare var et argument for selve det å "kjøre på" da :p

Back
Topp