Hva er deres tanker rundt det å få barn midt i fellesferien?

Mammy

Betatt av forumet
Er juli måned en måned dere prøver å unngå? Eller syns dere det er helt greit å planlegge baby som vil komme i juli?
Bare jeg som lurer på om jeg skal hoppe over den mnd eller ikke :-/

Flott måned synes jeg! Barnet er over 12 måneder til barnehagestart, deilig å behagelig temperaturer og bare ute bursdag i mange år fremover :)

Vi er prøvere nå og vurderer å hoppe over en måned nå for å unngå fellesferien. Hehe. Min mor har selv bursdag da og hun har klaget i alle år for alle er alltid vekkreist når hun har bursdag :( i vår familie er bursdager en big deal for både voksne og barn! Hehe. Og så synst jeg det blir litt dumt for de to barna vi allerede har for det blir ingen sommerferie på de om jeg har termin i juli.

Om jeg kunne PLANLAGT, og ikke stressa med å få, så hadde jeg nok hoppa over juli og desember. Husker vennene mine som hadde bursdag når alle var vekke. Jeg har selv alltid vært den som hadde bursdag sist og midt i jula. Kjedelig det og, når man er barn

Eg har bursdag i midten av august og syns det var perfekt. Skulen begynte alltid igjen 3-4 dager etterpå, så alle var ferdige med feriereisinga, men hadde fortsatt fri. :)

Nei, det hadde jeg ikke tenkt på altså?
Tantebarnet mitt er født i fellesferien, og har aldri tenkt over det?

neh.. fatter ikkje koffer det har noe å si?

Hadde termin 30 juli med minstemann, høygravid er man i slutten åkke som.
Kunne ikke reise avgårde på noe, men fant på kjekke ting i nærområdet

Om jeg kunne PLANLAGT, og ikke stressa med å få, så hadde jeg nok hoppa over juli og desember. Husker vennene mine som hadde bursdag når alle var vekke. Jeg har selv alltid vært den som hadde bursdag sist og midt i jula. Kjedelig det og, når man er barn
Enig! Sambo har bursdag i juli, og kan telle på en hånd når den ble feiret utenom andre mnd :p

Hvis du klarer å planlegge måned for fødsel så er du god :p

Har et junibarn og får nå et desember barn begge deler like fint :)

Hadde eg kunne valgt hadde eg skippa både juli og august. E sjøl født i starten av august. Og husker at som barn var det ingen som hadde mulighet å feire bursdagen min for alle var på ferie. No i voksen alder er vi fortsatt alltid på ferie på bursdagen min. Men no e det heilt greit :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Altså, vi siktet på august i pp1
august 2013.
Nå sikter vi på juli 2015 og hopper ikke over av den grunn nei. Ikke over juli og ikke over desember.

Har man den luksus å velge seg en mnd, så er det vel greit. For dem av oss som ikke har slik luksus, så tar vi den mnd vi får

Kan ikke skjønne at det skulle ha noe å si. :-) skulle jeg skippet en mnd måtte det hvert desember :-P jul og alt. Har ei venninne som har bursdag på julaften. Kjipt å få julegaver og bursdagsgave samme dag

Sies jo at det da ofte er ganske fullt på fødeavdelinga fordi folk vil ha barn slik en får barnehageplass og så er det midt i ferieavviklingen så mye vikarer på jobb.... Ikke alle som er like fornøyde med det...

Å så har du jo selvsagt poenget med bursdag og ferietid...

Men når det er sagt så er det ikke heilt meg å planlegge sånn.....

Altså, vi siktet på august i pp1
august 2013.
Nå sikter vi på juli 2015 og hopper ikke over av den grunn nei. Ikke over juli og ikke over desember.

Har man den luksus å velge seg en mnd, så er det vel greit. For dem av oss som ikke har slik luksus, så tar vi den mnd vi får

Altså, det er ingen her inne som kan ta det som en selvfølge å få den måneden en ønsker. Det er ingen som kan ta det som en selvfølge å få de barna dem ønsker. Så at noen bader i slik en "luksus", tviler jeg på. Å styre unna en måned i løpet av året handler ikke om at man blir lett gravid!

Jeg fødte 28. juni (termin 1. juli), og det eneste som har vært uheldig hittil var ferieavviklingen på helsestasjonen. Ny helsesøster hver gang ble slitsomt. I skolealder vet jeg at det blir litt kjedelig å ha bursdag i sommerferien (min bror er født 14. juli, men feiring blir det jo uansett.

Har jeg aldri tenkt på engang! Men selv om første var planlagt så så jeg ikke for meg noen spesiell mnd jeg ønsket å få barn i, var bare superhappy når jeg stod der med positiv test.
Hun er født i september og det eneste jeg sa etter det svangerskapet var at jeg ikke hadde spesielt lyst til å være veldig gravid om sommeren.
Så ble jeg jo uplanlagt gravid og har gått gravid og høygravid på den varmeste sommeren/høsten på 100 år eller noe.

Så sånn kan det gå! ;)

Passer bra mtp permisjon og barnehagestart. Tror det er ganske fult på fødestuene fordi alle vil rekke innen 1. September pga bhg... Og så er det jo varmt å gå høygravid på sommeren og varmt for en nyfødt baby som ikke klarer varmeregulering så bra ennå...

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva om det kun er den mnd du kan bli gravid på da?
Hadde ikke tatt sjansen på å hoppe over noe som helst. Har da ingenting å si hvilken mnd man får unge. Ikke sikkert du blir gravid heller neste mnd. Sånt kan man ikke styre.

Jeg fødte i slutten av juli. Det var fullt på alle føderom når det begynte, ble liggende på dobbelt vente rom til å begynne med!!!
Etterpå var det fullt på barsel så ble liggende første natta på en liten fødestue med to andre!!
To dager på barsel etterpå, ingen hadde tid til å hjelpe til eller lære bort eller vise noen ting!
Juli en gang til? Neitakk.

Back
Topp