***IKM UKE 42***

I morgen tenkte jeg å begynne med EL-tester. Ingen fruktbare tegn enda, så det er nok litt ventetid fortsatt. Jeg er likevel glad i dag for jeg liker så godt CD 10. Da er man endelig på tosifret antall og syklusen er "ordentlig" i gang. :D

I morgen tenkte jeg å begynne med EL-tester. Ingen fruktbare tegn enda, så det er nok litt ventetid fortsatt. Jeg er likevel glad i dag for jeg liker så godt CD 10. Da er man endelig på tosifret antall og syklusen er "ordentlig" i gang. :D

Håper det skjer noe snart da ;)
Pleier du å ha lange sykluser?
Jeg er på CD 17 i dag og ingen EL enda såvidt jeg vet. Pleier å ha sykluser på 35 dager da ;)

Håper det skjer noe snart da ;)
Pleier du å ha lange sykluser?
Jeg er på CD 17 i dag og ingen EL enda såvidt jeg vet. Pleier å ha sykluser på 35 dager da ;)

Jeg pleier å ha EL mellom CD 10 og CD 21, og så har jeg omtrent 13-15 dagers lutealfase pga Lutinus (progesteron tilskudd). Så syklusen har variert fra 24 til 36 dager. Jeg vet ikke hvordan det blir denne syklusen, siden dette er første forsøk med Letrozol (EL-stimulerende medisin), men man skal visst vanligvis få EL på CD 13-16 på Letrozol, så da blir det vel rett over helgen. Uansett regner jeg med EL i løpet av neste uke. :)

Håper du får EL snart da. Det er kjedelig de syklusene man kommer opp til CD 20-tallet før EL har vært.

Jeg pleier å ha EL mellom CD 10 og CD 21, og så har jeg omtrent 13-15 dagers lutealfase pga Lutinus (progesteron tilskudd). Så syklusen har variert fra 24 til 36 dager. Jeg vet ikke hvordan det blir denne syklusen, siden dette er første forsøk med Letrozol (EL-stimulerende medisin), men man skal visst vanligvis få EL på CD 13-16 på Letrozol, så da blir det vel rett over helgen. Uansett regner jeg med EL i løpet av neste uke. :)

Håper du får EL snart da. Det er kjedelig de syklusene man kommer opp til CD 20-tallet før EL har vært.

Så kjedelig med så stor variasjon i syklusen :o
Blir spennende å se om Letrozolen hjelper da :)

Her må vi legge inn aksjer i dag. Mannen reiser avgårde i en uke fra i morgen. Så da er han avgårde på el hvis jeg har 26 dagers syklus. Går på solvipect pga hoste. Det burde jo være positivt til at svømmerne hans skal leve lenge inni der ;) hadde håpet jeg gikk til 28 dagers syklus. For da har jeg el den dagen han kommer hjem. :D

Så kjedelig med så stor variasjon i syklusen :o
Blir spennende å se om Letrozolen hjelper da :)

Jeg er veldig spent på om Letrozol gir spire hos meg. Jeg ble jo som nevnt gravid 4 ganger de første 6 pp'ene så det var tydelig at jeg er fruktbar, men nå har jeg ikke blitt gravid en eneste gang siden februar. Derfor får jeg Letrozol selv om det ser ut til at jeg har EL hver syklus, men bare for å booste litt. :) Og jeg er spent ja. Rart når man gir litt opp og får ny grunn til spenning.

Jeg har egentlig taklet helt greit at syklusen varierer, jeg får jo heldigvis aldri lange sykluser og mannen er nesten aldri bortreist uten meg så vi får alltid aksjeinnlegg frem til EL. Jeg synes det virker verre å ha sykluser over 40 dager eller mann som er borte i ukene før EL.

Haha, jeg er mer der at når vi nærmer oss 20-tallet, da er ppen skikkelig i gang :D Håper EL er rett rundt hjørnet hos deg :)

Her er det ingenting som tyder på at EL er rett rundt hjørnet i alle fall.. :P

Vedlegg

• 1411640874724.jpg
    1411640874724.jpg
    32,7 KB · Visninger: 116
CD16 i dag og forhåpentligvis kan vi starte aksjeinnleggingen i dag :-D

Jeg er veldig spent på om Letrozol gir spire hos meg. Jeg ble jo som nevnt gravid 4 ganger de første 6 pp'ene så det var tydelig at jeg er fruktbar, men nå har jeg ikke blitt gravid en eneste gang siden februar. Derfor får jeg Letrozol selv om det ser ut til at jeg har EL hver syklus, men bare for å booste litt. :) Og jeg er spent ja. Rart når man gir litt opp og får ny grunn til spenning.

Jeg har egentlig taklet helt greit at syklusen varierer, jeg får jo heldigvis aldri lange sykluser og mannen er nesten aldri bortreist uten meg så vi får alltid aksjeinnlegg frem til EL. Jeg synes det virker verre å ha sykluser over 40 dager eller mann som er borte i ukene før EL.

Ikke bare bare med en mann som er mye borte nei :rolleyes:

Haha, jeg er mer der at når vi nærmer oss 20-tallet, da er ppen skikkelig i gang :D Håper EL er rett rundt hjørnet hos deg :)

Det kommer an på hva man mener med ordentlig i gang. I snitt får jeg vel EL på CD 17, så jeg forventer det ikke før om en uke, men nå kan jeg hvert fall begynne med EL-tester, tappetafsing og utflod-vurdering. :p

CD16 i dag og forhåpentligvis kan vi starte aksjeinnleggingen i dag :-D

Ikke bare bare med en mann som er mye borte nei :rolleyes:

Nei, det virker krevende i babylaginga.

Kjenner jeg er skikkelig daff denne pp. Jeg er slutta å blø på lørdagen. Kommet bittelitt brun utflod på tirsdag. Men det var etter sex så ja vet ikke.
Men kjenner jeg tror ikke at vi kommer til å være like ivrige denne pp. Jeg har ingen tester hjemme og har faktisk ikke lyst til å bestille noen heller :s tenker jeg tar det veldig som det kommer, jeg aner jo ikke om jeg får el til uka heller, og aner ikke om jeg kan forvente mens om 3 uker. Føler meg skikkelig usikker. Så ja jeg tar bare ting som det kommer nå å tenker på andre ting.
Derfor ikke så veldig aktiv her:)

Det er sant ;)
Krysser alle fingre og tær for deg :D

Det er sant ;)
Krysser alle fingre og tær for deg :D

Takk! :) Jeg håper vi er mange som får full klaff nå. Da er vi jo 12 uker før jul, tenk å dele den nyheten til jul! :D

Takk! :) Jeg håper vi er mange som får full klaff nå. Da er vi jo 12 uker før jul, tenk å dele den nyheten til jul! :D

Det håper jeg og :)
Det hadde jo vært årets julegave :D

Fortsatt negativ test her, men i dag har jeg hatt litt slim som jeg tror kan være EL slim :) er jo helt ny på dette med testinga...hehe

Det håper jeg og :)
Det hadde jo vært årets julegave :D

Fortsatt negativ test her, men i dag har jeg hatt litt slim som jeg tror kan være EL slim :) er jo helt ny på dette med testinga...hehe

Plutselig kommer den positive testen, og da er du ikke tvil. Når jeg får positiv EL-test så er teststreken sterkere enn kontrollstreken fra med en gang urinen trekker gjennom testen. I dagene før og etter den positive testen så får jeg ofte "neeesten" positiv EL-test, men da er teststreken ikke så sterk med en gang, men blir sterkere de første 2-4 minuttene. Du kommer til å se hva jeg mener om du får en ordentlig positiv test. :)

Jeg er også begynt å teste etter el. Testet de siste 3 dagene :p fåreløbi ganske negative ser det ut som, er på cd 18 :) får bare fortsette å se om den kommer til uka. Er da jeg har beregnet at den skal komme ;) må vel begynne å legge inn noen aksjer ;)

tenk å ha vært så heldig å få klaff denne mnd da. Å få fortelle nyheten til famile å venner i jula. Det hadde vært en drøm det gitt :) fikk det med dattra mi, for vel å merke 12 år siden. Da fortalte vi det julaften. Var vel 13 14 uker da. Hun kom 1 juni :) huff, nå drømmer jeg meg veeeldig bort her jeg sitter å ønsker meg så inderlig en liten spire i magen..

Plutselig kommer den positive testen, og da er du ikke tvil. Når jeg får positiv EL-test så er teststreken sterkere enn kontrollstreken fra med en gang urinen trekker gjennom testen. I dagene før og etter den positive testen så får jeg ofte "neeesten" positiv EL-test, men da er teststreken ikke så sterk med en gang, men blir sterkere de første 2-4 minuttene. Du kommer til å se hva jeg mener om du får en ordentlig positiv test. :)

Er vel ofte sånn ja. Man kan ikke forstå helt før man har sett eller opplevd det selv :)
Håper på positiv iløpet av få dager nå.
Har mye slim nå, som er ganske uvant! Men de sier jo at man ofte er mer fruktbar etter SA, så kan det være derfor tro ? :) håper virkelig det!!! Hehe

Oo, dette er spennende! Dette er første gang jeg tester etter el. Har kjøpt et termometer, men det ligger fortsatt fint i pakken sin. Er cd 12 i dag. Er det for sent å begynne å tempe for denne perioden? Tok nemlig første el- test i dag på jobb og fikk et lite forklaringsproblem da jeg kom ut fra toalettet med et isbeger i hånden. Det der orker jeg ikke å ta stilling til igjen. o_O

Back
Topp