Har dere ofte barnefri??

Er det ikke rart hvor forskjellig vi ser på som "mye"?

"nei, ikke så mye, bare 1-2 ganger i året" "nei, ikke så mye, en helg i mnd", "ja, ofte, en gang i mnd" "ja, ukentlig"

Nei..... Og hvis jeg først har det føles det helt unaturlig... Skjønner at du savner dem..

Dere som skriver "aldri" , "sjeldent, maks 1-2 ganger i året - et par timer" osv.. Er det fordi dere absolutt iiikke vil, barna ikke vil eller ikke har noen som kan / vil / tilbyr seg?

Min eldste vil oftere enn vi trenger å sove over hos feks besteforeldre eller vennepar av oss med barn. Det er mer sjeldent vi virkelig trenger. Men har mennesker rundt oss som tilbyr seg og ønsker å være med de / ha de på overnatting osv. Vi syns det er veldig godt. Og merker vi trenger det også ! :) men bare lurer , siden de fleste som skriver "aldri" skriver også at det ikke er nødvendig ! :p

Nei, svært sjelden.
Jeg og BF har gått ifra hverandre men det er for langt å sende henne til han annenhver helg og i tillegg så venter "vi" jo barn nr to når som helst nå. Lillesøster kan jo uansett ikke bort på overnatting før hun er ett år.
Løsningen er at han kommer hit og tilbringer tid med barnet (etterhvert barna).

Blir nok litt andre løsninger etterhvert, men foreløpig er det dette som er best for jenta vår.

Dere som skriver "aldri" , "sjeldent, maks 1-2 ganger i året - et par timer" osv.. Er det fordi dere absolutt iiikke vil, barna ikke vil eller ikke har noen som kan / vil / tilbyr seg?

Min eldste vil oftere enn vi trenger å sove over hos feks besteforeldre eller vennepar av oss med barn. Det er mer sjeldent vi virkelig trenger. Men har mennesker rundt oss som tilbyr seg og ønsker å være med de / ha de på overnatting osv. Vi syns det er veldig godt. Og merker vi trenger det også ! :) men bare lurer , siden de fleste som skriver "aldri" skriver også at det ikke er nødvendig ! :p

Jeg kunne ønsket at vi hadde hatt mer familie som hadde hatt lyst/mulighet til å ha jenta på overnatting f.eks. men det har vi dessverre ikke... :(

Syns det er litt trist da jeg selv var svært knyttet til mine besteforeldre fra jeg var liten :(

Aldri, driver å leter etter en barnevakt nå.
Vi har ingen i nærheten til å hjelpe. Skulle veldig gjerne hat hjelp.

Jeg kunne ønsket at vi hadde hatt mer familie som hadde hatt lyst/mulighet til å ha jenta på overnatting f.eks. men det har vi dessverre ikke... :(

Syns det er litt trist da jeg selv var svært knyttet til mine besteforeldre fra jeg var liten :(
Ja ikke sant! Derfor jeg lurer . For barna får et helt annet forhold til feks besteforeldre! Knytter tettere bånd! Skjønner godt du syns det er kjempe trist :/

Jeg setter hvertfall veldig stor pris på at vi har mine og sambo sine foreldre i nærheten, oldeforeldre og mange venner som interesserer seg i barna våres! :)

Ja ikke sant! Derfor jeg lurer . For barna får et helt annet forhold til feks besteforeldre! Knytter tettere bånd! Skjønner godt du syns det er kjempe trist :/

Jeg setter hvertfall veldig stor pris på at vi har mine og sambo sine foreldre i nærheten, oldeforeldre og mange venner som interesserer seg i barna våres! :)

Ja jeg hadde helt fantastiske besteforeldre på begge sider, og er uendelig glad for at jeg fikk muligheten til å være så mye sammen med dem som det jeg gjorde :)

Det skal sies at hun har kjekke besteforeldre når de er tilstede, men de har det jo alltid så fryktelig travelt og er veldig opptatte av seg og sitt.

Har venninner som sier det samme, så vet ikke jeg? Om vår foreldregenerasjon har det travlere eller om det handler om prioriteringer?

Vet ihvertfall at mine besteforeldre jobbet da jeg var liten, men var jo mye på overnatting der i helgene allikevel.

Vi kan vel telle på en hånd hvor mange ganger vi har hatt barnefri... Tre ganger da eldstemann var liten og en gang med minstemann - og da var eldstemann barnevakt. Nå er eldste 21 år, og minste 8 år , vi savner ikke å ha barnefri heller.

Nei det er jammen ikke ofte :P Men spurte om svigers ville passe lillegutt nå denne helgen fra fredag til lørdag, pga jeg og sambo skulle på Kristian Valen show på fredags kvelden, og da tok de han like så godt hele helgen :) Det var utrolig godt å ha en hel helg med bare kjærestetid :D

Før annenhver helg da de var hos pappaen sin. Men frem til jul vil han ikke ha de på besøk så da blir d mindre. Greit for meg:) har stor famillie som hjelper meg me avlastning om jeg trenger det:)

Nei det er sjeldent :) vi bor 45 min vekk fra familie med bil og da er det ikke så lett med barnefri nå og da i tilegg prøver vi å legge opp ukene i forhold tio jobb og alt slikt så vi skal kunne være mest mulig sammen med lille mor <3

Før annenhver helg da de var hos pappaen sin. Men frem til jul vil han ikke ha de på besøk så da blir d mindre. Greit for meg:) har stor famillie som hjelper meg me avlastning om jeg trenger det:)
Hæ? Vil ikke? :eek:

På 5,5 år har vi hatt to barnefrie helger. Så ikke ofte.

Back
Topp