Mor eller far?

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Er det best for barnet å være sammen med mor eller far første året? Jeg studerer, og har planer om å fortsette etter babyen er født. I det siste har jeg derimot begynt å tvile og er redd for at valget ikke er det aller beste for barnet. Når det er sagt så vet jeg at mannen min kommer til å bli verdens beste pappa, så jeg er ikke bekymret for det.

Noen som har erfaring med å være mamma og student, første året? Eller meninger på området? :)

Ingen erfaring, kun meninger her.
Kommer jo helt ann på om du skal amme og hva du føler du er klar for når ungen først er ute. Jeg har tenkt i samme baner, men da ta studie på deltid.
At far klarer å ta ansvaret for barnet fra dag èn er ingen umulighet. Jeg har aldri hørt om noen som har latt far ta største delen av ansvaret helt i starten. Så det kan være lite info om det, men google er en fin ting :)
Jeg tror det må bli til hva du selv blir i stand til når den tiden kommer. Kanskje ikke så mye svar ;)

Jeg var innstilt på å ta mindre permisjon og jobbe tidligere, mens jeg var gravid. Jeg ombestemte meg rimelig fort da babyen var født.. :p
Hvis pappaen et genuint innstilt på å ta hovedansvaret fra babyen er 6 uker gammel så går det nok, men jeg tror det blir vanskelig for deg å amme. Kanskje ikke optimalt å pumpe seg under forelesning heller. ;)
Avhengig av hvor mye og lenge du blir borte fra hjemmet, selvfølgelig.

Funker kjempefint å la far få være en del med ungen!:)) samboeren min klarer å gjøre alt det jeg gjør og isteden for pupp kan han gi mme:)
Det er nok av kjærlighet og nærhet fra far også:)
Vi har en 5uker gammel baby.

Mitt svar er at det et like bra med begge!:)

Sent from my iPho

Det tror jeg ikke spiller så stor rolle for å være helt ærlig, sikker på pappaen klarer de tlike bra.