Shampoo

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Et kjempetips til dere jenter..
Jeg sliter med skikkelig fett hår under graviditet, så nå fikk jeg tips av frisøren min om å slutte med shampoo, å heller bruke litt ekstra mengde balsam, og kun det, i håret når jeg vasker det.
Bruker også en leave-in kur i vått hår.

Håret mitt har aldri vært, og aldri følt bedre enn nå! Så shampoo er en sjelden vare her i huset nå :)
(bruker det en gang i uka ca, for å få ut stylingprodukter ol. )

Jeg sliter med skikkelig fett hår under graviditet, så nå fikk jeg tips av frisøren min om å slutte med shampoo, å heller bruke litt ekstra mengde balsam, og kun det, i håret når jeg vasker det.

Håret mitt har aldri vært, og aldri følt bedre enn nå! Så shampoo er en sjelden vare her i huset nå :)
Oi, det hadde jeg aldri trodd...

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Det må jeg prøve ut! Takk for tips :)

Det heter low-poo :) Skulle ønske jeg kunne, men er allergisk mot balsam :( Shampoo fjerner naturlige oljer slik at hodebunnen setter i gang med overproduksjon. Mennesket skal egentlig, akkurat som resten av kroppen, ikke bruke shampoo, men bare vann og la hodebunnen "fikse" seg selv. Google no-poo, så får du se bilder av flotte, sunne manker ;)

<3 Garm Leon <3 Får en liten prins! OUL-termin 18. Januar 2015 <3

Lukter det ikke etter en stund? :confused:

Nei. Lukter det så gjør du noe feil :p
Naturlige kroppsoljer lukter ingenting.
Fett kan lukte, men fett kommer av shampoo og balsam.
Prøv å bruke alkohol på ansiktet ditt, og tørk ut huden så ser du hva som skjer :p
Du får MASSE overprodusering av fett tilbake!
Det samme skjer med hodebunnen og shampoo :)

<3 Garm Leon <3 Får en liten prins! OUL-termin 18. Januar 2015 <3

Blir bare verre her... :confused: Har prøvd det før.

En som funke som bare det og gjør at jeg slippe å vaske håret dagen etter er en shampoo fra Redken :)

Funker som bare det her, hvertfall. Bruker balsam kun i lengda, ikke innerst i hodebunnen. Er veldig fornøyd med hvordan det er nå:)

Jeg har hår til litt under ørene, finnes ikke "lengder" her :p
Er ganske vanskelig å ikke treffe hodebunnen!
Klør uansett :(

Blir bare verre her... :confused: Har prøvd det før.

En som funke som bare det og gjør at jeg slippe å vaske håret dagen etter er en shampoo fra Redken :)

Tullerusk, vasker du håret nesten hver dag?
Da har du ødelagt fuktbarrieren din og din naturlige olje-balanse!
Eneste som hjelper da, er å gå uten å vaske håret i si, 14 dager, for så å vaske det kun 1-2 ganger i uka - maks!
At du ikke klør deg ihjel er ett under :p
Må være knusktørt i hodebunnen din :/

Tullerusk, vasker du håret nesten hver dag?
Da har du ødelagt fuktbarrieren din og din naturlige olje-balanse!
Eneste som hjelper da, er å gå uten å vaske håret i si, 14 dager, for så å vaske det kun 1-2 ganger i uka - maks!
At du ikke klør deg ihjel er ett under :p
Må være knusktørt i hodebunnen din :/

Håret mitt eller hodebunnen min er så fett at det klør ikke :) Vasker håret mitt hver dag. Søndager er vel eneste dagen jeg ikke vasker håret :P Om jeg ikke skal ut. Jeg føler mer rett og slett ikke ren. Har hatt fett hår siden barndommen. Da gikk det jo flere dager i mellom før jeg vasket det. Var vel 6. kl jeg fikk "sjokk" over hvor fett håret mitt så ut og siden vasket det hver dag. (på det bildet var håret 1 dag "gammelt" :P )

Men jeg bruker Redken Scalp relife (tror jeg den heter) Da kan jeg gå annen hver dag uten å vaske håret :)

Håret mitt eller hodebunnen min er så fett at det klør ikke :) Vasker håret mitt hver dag. Søndager er vel eneste dagen jeg ikke vasker håret :P Om jeg ikke skal ut. Jeg føler mer rett og slett ikke ren. Har hatt fett hår siden barndommen. Da gikk det jo flere dager i mellom før jeg vasket det. Var vel 6. kl jeg fikk "sjokk" over hvor fett håret mitt så ut og siden vasket det hver dag. (på det bildet var håret 1 dag "gammelt" :P )

Men jeg bruker Redken Scalp relife (tror jeg den heter) Da kan jeg gå annen hver dag uten å vaske håret :)

Når du var yngre kan jeg forstå at man er fet i hodebunnen, da leker man ute og blir svett, og senere er det puberteten.
Men når man er voksen så er det litt merkelig... :S
Sikker på at hodebunnen ikke bare har blitt vant til å vaskes hver dag?
Jeg kan gjerne gå nesten en uke uten å dusje håret :)
Hadde litt fett hår i 14-18-årene før det...
Merkelige saker :/

Når du var yngre kan jeg forstå at man er fet i hodebunnen, da leker man ute og blir svett, og senere er det puberteten.
Men når man er voksen så er det litt merkelig... :S
Sikker på at hodebunnen ikke bare har blitt vant til å vaskes hver dag?
Jeg kan gjerne gå nesten en uke uten å dusje håret :)
Hadde litt fett hår i 14-18-årene før det...
Merkelige saker :/

Lucky you :D

Her kan håret mitt bli veldig fett løpet av dagen...Synes det er veldig ille jeg... Kjenner jeg får flatt, klistra hår bare jeg tenker på det :P

Har nok bare blitt vant til det sikkert :P :)

Tar du veldig mye på håret ditt?
Er det langt eller kort?
Tynt eller tjukt?
Brun eller blond? Neida, tuller med deg der :p

Heter det ikke no o?( kort for no shampo)
Jeg har planer om å gå for det etterhvert. Jeg klør mye i hodet og har tørr hodebunn, så håper at det vil hjelpe.
Har enn så lenge begynt å vaske mye skjeldnere. Er nede på hver 4 dag.

No poo, yess.
Jeg har følsom hodebunn, så jeg klør av nesten alt av shampoo og balsam og får sår, så jeg vil på no poo, og.
Har så kort hår nå da, så er litt vanskelig...

Jeg har prøvd nopoo i tre uker nå. Vasker en gang i uka med bakepulver og eplecidereddik (!) se blant annet her: http://www.aftenposten.no/amagasinet/No-poo-7651881.html
Jeg har slitt veldig med hodebunnen tidligere, og har de siste årene kuttet ut alle produkter med SLS, og brukt minimalt med stylingsprodukter. Det har blitt litt bedre, men har fortsatt hatt kløende hodebunn. Har siden jeg var barn slitt med tørt hår.
Håret har ALDRI sett så bra ut som det gjør nå!!! Og det lukter ikke vondt :-p Jeg vasker det som sagt en gang i uka, men skyller med varmt vann innimellom likevel. Og jeg mister nesten ikke noe hår lengre! nå kan jo det henge sammen med graviditet og, men det er morsomt å se at dusjen ikke "teppelegges" etter en dusj!
Anbefales på det sterkeste å prøve :-D

Må kjøpe eplecidereddik da...:) jeg er motivert!

Jeg pleide å vaske håret mitt hver dag før. Det verste jeg visste var fett hår. Kjøpte Store flasker Bed Head, rosa, for volum, (på Europris av alle ting). Nå vasker jeg håret to ganger i håret, og sliter ikke med at det blir fett i det hele tatt. Vet ikke om jeg har vært litt heldig under graviditeten da, føler både hud og hår har blitt bedre:)

Back
Topp