Shampoo

Jeg har prøvd nopoo i tre uker nå. Vasker en gang i uka med bakepulver og eplecidereddik (!) se blant annet her: http://www.aftenposten.no/amagasinet/No-poo-7651881.html
Jeg har slitt veldig med hodebunnen tidligere, og har de siste årene kuttet ut alle produkter med SLS, og brukt minimalt med stylingsprodukter. Det har blitt litt bedre, men har fortsatt hatt kløende hodebunn. Har siden jeg var barn slitt med tørt hår.
Håret har ALDRI sett så bra ut som det gjør nå!!! Og det lukter ikke vondt :-p Jeg vasker det som sagt en gang i uka, men skyller med varmt vann innimellom likevel. Og jeg mister nesten ikke noe hår lengre! nå kan jo det henge sammen med graviditet og, men det er morsomt å se at dusjen ikke "teppelegges" etter en dusj!
Anbefales på det sterkeste å prøve :-D

No poo i form av eplecidereddik og natron er noe jeg prøvde før jeg klipte meg kort, nå når jeg er kort så kan jeg ikke skille tupper og hodebunn lenger :/
Men det eneste som er til bekymring er at natron vil strippe fargen etterhvert.
PH-nivået funker ikke så bra med farget hår i lengre tid, men det mange feiler å se, er at no poo's "mål" er å slutte å bruke shampoo i det hele tatt, så etterhvert skal man egentlig kutte ut no poo, også og bruke bare vann.

Back
Topp