S
**SunFlower**
Guest
Er ikke det litt dumt da, om man er fattig eller lavtlønnet... Kan de gi barna sine ett godt liv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Enig. Synes det blir litt teit å diskutere sånne ting.Merkelig tråd. Finn på noe bedre...
♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
Lyst til å vri litt på den... Vil god økonomi automatisk gi barna et godt liv?Er ikke det litt dumt da, om man er fattig eller lavtlønnet... Kan de gi barna sine ett godt liv?
Vil vel si at så lenge barna er lykkelige, få mat på bordet og den kjærligheten de fortjener så er det vel det samme hvor mye mor og far tjener.Lyst til å vri litt på den... Vil god økonomi automatisk gi barna et godt liv?
Helt enigVil vel si at så lenge barna er lykkelige, få mat på bordet og den kjærligheten de fortjener så er det vel det samme hvor mye mor og far tjener.
Det har vel strengt talt noe med tilgang på prevensjon å gjøre..Kommer an på hva du mener med fattig. Har tenkt på det selv, de som lever i den tredje verden med knapt mat på bordet, ikke råd til skolegang til barna, inget helsetilbud, sult og krig...og så får de 5 unger liksom...
Tenker jeg også...Det har vel strengt talt noe med tilgang på prevensjon å gjøre..
Må bare kommentere...
Av egen erfaring og mine egne tanker rundt temaet så tror jeg ikke barn av fattige foreldre har det så mye verre enn de som har masse penger, kanskje de til og med har det bedre i enkelte situasjoner.
De siste sommerene har vært fyllt med familiebesøk rundt om. Dvs at mine barn har fått oppleve skjærgårdskamping i Tønsberg, hytteturer i Norge og Sverige, båtturer. Alt dette med famile, som mormor, tante, bestemor og bestefar, farfar. Dette i stedet for at vi har brukt masse penger på å reise alene på en uke til syden og blåst hele feriebudsjettet der.
Jeg tror også at barn av "fattige" foreldere lærer seg verdien av penger og leker mye fortere. Gleden over leker og nye klær blir større, siden det ikke er hverdagkost. Her kan gleden over et par helt nye bukser, som ikke er arvet, men plukket ut selv i butikken gjøre hele uken, og gjerne neste uke også, helt fantastisk.
Aktiviteter foregår sjelden på Lekeland, kino eller badeland. De skjer hjemme, i skogen, på stranda, på steder der barn og foreldre har tid til å snakke sammen, kose seg sammen og oppleve nye ting sammen.
Om barna fikk velge mellom tid med foreldrene og penger, så velger de tid med foreldrene.
Selv om jeg er en alenemor med minimalt med penger så er jeg en god forelder, det kan ingen ta fra meg![]()
eventuelt også dårlig tilbud til eldre hvor de kun har barn som sikkerhet til å gi de mat når de blir så gamle at de ikke kan få tak i mat selv og tak over hodet.Det har vel strengt talt noe med tilgang på prevensjon å gjøre..
Enig!eventuelt også dårlig tilbud til eldre hvor de kun har barn som sikkerhet til å gi de mat når de blir så gamle at de ikke kan få tak i mat selv og tak over hodet.
er ikke altfor lenge det var lignende i Norge.
samtidig får de også gjerne flere barn pga dødeligheten i de landene jo fler barn jo større sannsynlighet for at en eller to vokser opp til å ta vare på dem.
for noen er det nok også prevensjon inn i bilde, men ser man på landet i sin helhet er det også mye mye mer.
Kommer an på hva du mener med fattig. Har tenkt på det selv, de som lever i den tredje verden med knapt mat på bordet, ikke råd til skolegang til barna, inget helsetilbud, sult og krig...og så får de 5 unger liksom...