Hvorfor får fattige barn?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Kommer an på hva du mener med fattig. Har tenkt på det selv, de som lever i den tredje verden med knapt mat på bordet, ikke råd til skolegang til barna, inget helsetilbud, sult og krig...og så får de 5 unger liksom...
De har vel ikke samme tilgang på prevensjon som vi har, ikke alle som har frivillig sex heller, ikke penger til abort osv.

Dårlig måte å formulere spørsmålet på, iallfall provoserende for mange.
Når det er sagt så syns jeg faktisk at økonomi skal spille en rolle når man planlegger å få barn. Da snakker jeg ikke om økonomien som gjør at man kan reise på dyre ferier og ha de fineste merkeklærne. Jeg mener den økonomien som kan gi barnet en stabil og trygg oppvekst. At man ikke må kjøpe det billigste brukte bilsetet som du ikke vet hvordan er blitt tatt hånd om, fordi det er det du har råd til, og at du ikke trenger å være redd for å ikke få mat på bordet.
Jeg syns økonomi er viktig, men det er ikke alt.

Man kan uansett aldri vite hva fremtiden bringer. SElv om man har god økonomi når man planlegger og får barn, vil det ikke si at det blir slik for alltid. Bumper langs veien kan oppstå...

Mange ting man kan være fattige på .. kjærlighet eller penger jeg hadde valgt og vokst opp med lite penger istedenfor lite kjærlighet !! :)

Mulig vi regnes som fattige, men føler ikke det selv. Har aldri råd til det aller dyreste, men samtidig så har vi masse fritid sammen med ungene. Vi jobber sånn at vi har råd til det vi må ha, men har ingen viktig karriere som vi prioriterer. Har aldri vært på sydentur, og har egentlig ikke noe ønske om det heller. Ungene har klær og de spiser seg mette hver dag. De har mer enn nok leker, og de får masse kjærlighet. Det handler vel om prioriteringer, og da velger jeg tid og kjærlighet over penger :-)

Lyst til å vri litt på den... Vil god økonomi automatisk gi barna et godt liv?
Lurer jeg å på :) og fra erfaringer syntes ikke jeg det gjør det !! Ofte "fattige" som har mye kjærlighet og gi og som er mest gavmilde !!! :)

De har vel ikke samme tilgang på prevensjon som vi har, ikke alle som har frivillig sex heller, ikke penger til abort osv.

Er vel ikke overalt det er lov med abort heller faktisk...

Fatter ikke at denne tråden får all denne responsen. Vedkommende som har startet den er jo bare ute etter å provosere.. Og få nettopp- oppmerksomhet ?

Blir så utrolig provosert av sånne spørsmål/påstander! Dette må være for poeng ellernoe, kan vel ikke være seriøst!? Og for å ha sagt det, penger gir ikke automatisk et godt liv, barn kan få et fantastastisk bra liv selv om man ikke har allverdens med penger. Mye penger er selvfølgelig veldig greit å ha men jeg vokste opp i et hus med ikke veldig god økonomi. Vi hadde ikke råd til et rom til hvert barn(3 barn) og det ble lite med sydenturer. Mamma valgte å være hjemme med oss mens pappa jobbet og jeg ville ikke hatt det annerledes! Hun var der alltid når vi trengte henne, de hadde masse tid til oss og ga oss masse gode minner og foreldrene mine elsket oss over alt. Vi hadde alt vi trengte. Vet om mange med veldig god økonomi med en mye mindre trygg oppvekst en min.

Ser mange som blir provosert. Men hvis man ikke skal tolke spørsmålet på en teit måte og heller tenke fornuft. Og at trådstarter stilte et spørsmål. Og svare på det. Spørsmålet er selvfølgelig formulert feil mener nå jeg. Men ingen grunn til å bli høy på pæra og provosert.

Å være fattig mener jeg er å ikke kunne servere mat på bordet. Ha sikre ting. Nødvendigvis ikke det beste. For vi er da blitt mennesker vi også. og da vat det ikke de sikreste måtene man var plasert i bilen f.eks.

Men i noen tilfeller trenger man en nogen lunde økonomi for å ha det sikkert rundt seg. Og ha mat på bordet. Medisin når man er syk. Ect.

Noen har råd men prioriterer feil. Der alkohol, røyk og div andre ting står høyest på lista. Og matbordet er tomt.

Jeg forstår meg helt ærlig ikke på dem som får barn når dem ikke har råd til sunn mat, generelt mat og sikkerhet rundt. MEN det hjelper ikke å ha tonnevis av penger hvis man ikke bruker tiden med barna og dem lærer kjærlighet.

Vi har god nok råd, men for meg er det viktigste å gi sunn mat, at vi har mat, at vi har tid til hverandre og at mine barn skal få lære den gode gamle måten å være sosial på.

Husk det er en grunn til at mange barn trenger fosterhjem. Fordi noen foreldrene har ingenting å gi. Hverken trygghet, mat eller nærhet. Da er man et fattig barn. MEN nå tar jeg ikke alle under en så eet er sagt.

Barn krever ikke så veldig mye. Tror nok de "rikeste" krever mest...

Hva med økonomien var bra når man planla barn.. men så ble man syk og mista en del inntekt? Ingen som vet hva som kan skje i framtida.. Skal man unngå å få barn, i tilfelle det skulle skje noe uforutsett i framtida? Alle kan bli "fattig" en periode i livet..

Gode Gud jeg håper jeg ikke blir en mor som tenker at det eneste som kan gjøre mine barn lykkelige, er overstimulering og materielle goder.

Jeg håper jeg kan finne på ting og tilbringe tid med barnet mitt på aktiviteter som er morsomme, sunne og gratis.

Jeg håper barnet mitt lærer å sette pris på turer med hundene i skog og mark fremfor datamaskiner og tvspill.

Jeg håper at selv om jeg er hverken fattig eller rik, vil jeg være istand til å lære.mine barn forståelsen for hva som er viktig og riktig i livet, og ikke dømmer andre på penger og status.

Fatter ikke at denne tråden får all denne responsen. Vedkommende som har startet den er jo bare ute etter å provosere.. Og få nettopp- oppmerksomhet ?

??? Så når jeg oppriktig og ørlig lurer på noe så er jeg ute etter oppmerksomhet?? Kjekt å vite, Miss know it all!

??? Så når jeg oppriktig og ørlig lurer på noe så er jeg ute etter oppmerksomhet?? Kjekt å vite, Miss know it all!
Syntes måten du la det frem på var arrogant og usmakelig og du ser vel selv at du tråkker på mange tær med den uttalelsen?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Om du virkelig mente det du skrev med den formuleringen er det isåfall høyst urovekkende!! Jeg er skremt! Ville vært å foretrekke at det var for å starte en kontroversiell diskusjon ..

Back
Topp