Ser mange som blir provosert. Men hvis man ikke skal tolke spørsmålet på en teit måte og heller tenke fornuft. Og at trådstarter stilte et spørsmål. Og svare på det. Spørsmålet er selvfølgelig formulert feil mener nå jeg. Men ingen grunn til å bli høy på pæra og provosert.
Å være fattig mener jeg er å ikke kunne servere mat på bordet. Ha sikre ting. Nødvendigvis ikke det beste. For vi er da blitt mennesker vi også. og da vat det ikke de sikreste måtene man var plasert i bilen f.eks.
Men i noen tilfeller trenger man en nogen lunde økonomi for å ha det sikkert rundt seg. Og ha mat på bordet. Medisin når man er syk. Ect.
Noen har råd men prioriterer feil. Der alkohol, røyk og div andre ting står høyest på lista. Og matbordet er tomt.
Jeg forstår meg helt ærlig ikke på dem som får barn når dem ikke har råd til sunn mat, generelt mat og sikkerhet rundt. MEN det hjelper ikke å ha tonnevis av penger hvis man ikke bruker tiden med barna og dem lærer kjærlighet.
Vi har god nok råd, men for meg er det viktigste å gi sunn mat, at vi har mat, at vi har tid til hverandre og at mine barn skal få lære den gode gamle måten å være sosial på.
Husk det er en grunn til at mange barn trenger fosterhjem. Fordi noen foreldrene har ingenting å gi. Hverken trygghet, mat eller nærhet. Da er man et fattig barn. MEN nå tar jeg ikke alle under en så eet er sagt.
Barn krever ikke så veldig mye. Tror nok de "rikeste" krever mest...