Uttaler du noen ord feil?

Jeg klarer ikke å si moskus okse så det blir moskusoske også klarer jeg ikke impregnering (veit ikke hvordan d skrives heller) men det blir imprempinering når jeg skal si det.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Venninna sleit med moskusokse hun også, så det ble mammut :P

-Fra appen-

Skjedd mange ganger at jeg har sagt øver istedenfor over :p

Sent from my iPhone using BV Forum

I Grenland sier vi ånkli:)

Men her i Grenland sier dere jo "opperste" istedenfor øverste også! Blir gal! Og gammalst! Det heter eldst!! Ha ha :D Ble sprø av å ta bussen og høre på alle ungdomsskole- og videregåendeelevene snakke sammen. Godt jeg fikk lappen!

-Fra appen-

Mannen min sier midlertidLig istedenfor midlerTIDIG. Har rettet på han flere ganger, men han tar det ikke til seg... :P

Han irritererer seg over at jeg uttaler øl for øLL. Hvor er den andre L'en, spør han hver gang. :P Jeg har vokst opp i Bergen, og der sier de øLL. :P Kan ikke jeg noe for... ;)

Men her i Grenland sier dere jo "opperste" istedenfor øverste også! Blir gal! Og gammalst! Det heter eldst!! Ha ha :D Ble sprø av å ta bussen og høre på alle ungdomsskole- og videregåendeelevene snakke sammen. Godt jeg fikk lappen!

-Fra appen-

Uffda! Er ti år siden jeg flyttet "hjemmefra", så får ikke gleden av å høre ungdommer ødelegge språket:) men sier iallefall ikke " opperste" eller "gammalst" selv... Men sier fortsatt "pønte" (pynte) og "rødde"(rydde):)

Sent from my iPad using BV Forum

Uffda! Er ti år siden jeg flyttet "hjemmefra", så får ikke gleden av å høre ungdommer ødelegge språket:) men sier iallefall ikke " opperste" eller "gammalst" selv... Men sier fortsatt "pønte" (pynte) og "rødde"(rydde):)

Sent from my iPad using BV Forum
Pønte og rødde kan jeg leve med :D Jeg har ikke den flotteste dialekten i utgangspunktet (utkanten av Drammen) men når ting blir så grammatisk feil så irriterer det meg :P Ungdommen nå til dags ^^

-Fra appen-

Mannen min sier midlertidLig istedenfor midlerTIDIG. Har rettet på han flere ganger, men han tar det ikke til seg... :P

Han irritererer seg over at jeg uttaler øl for øLL. Hvor er den andre L'en, spør han hver gang. :P Jeg har vokst opp i Bergen, og der sier de øLL. :P Kan ikke jeg noe for... ;)

Hva sier han da? Øøøøl? :P

-Fra appen-

Blir jo helt rart å ikke si øLL.. :/ det blir vel mer svensk? ;)

-Fra appen-

Sier gamlest istedenfor eldst jeg...dialekt:p

Det er nok bare de der SKJ KJ lydene som blir feil.. utrolig irriterende, men..

Jeg har feil trykk (i følge andre) på paracet

Jeg har feil trykk (i følge andre) på paracet

Hvor har du trykket da? Jeg har en tendens til å blande litt der. Kommer an på hvem jeg snakker med i forhold til dialekt :) men trykket skal vel egentlig være på CET ?

Lebestift er et ord som blir brukt av mange her ihvertfall. klinger bedre enn leppestift, og er lettere å si... :p hehe
Merkelig det der.

Synes lebestift høres bedre ut og sier det selv, men sier jo også at jeg er tørr på leppene f.eks.
Man sier jo ikke at jeg er tørr på lebene, så hvorfor i all verden lebestift?? :):)

Hvor ofte har man egentlig behov for å snakke om moskusokser? :D
Ha ha ikke så altfor ofte, men det var ganske funny når hun hardnakket påsto at hun hadde sett masse mammuter på Dovrefjell!! Sjarmerende om man er 7 år kanskje, når man er 20 år, not so much :P

-Fra appen-

Back
Topp