Uttaler du noen ord feil?

Jeg kaller høreklokker for hørselsvern...eller heter det øreklokker? Vel, gubben ler, men forstår, når jeg sier hørselvern ;)

Overforsvømmelse her og, henger igjen fra jeg var liten. Synes oversvømmelse blir for "kort" ord, mangler noe...
Også sier jeg gjerne fotgjengerovergangsfelt, bare for å være helt sikker;-)

Sier ånkli til ordentlig. Irriterer meg, høres jo ut som jeg har iq på romstemperatur..
Sier også ånkli, men det gjør alle andre der jeg er fra også :p

Februar-14 mamma <3

Jeg kom ikke på at det på båten her ripe, så jeg sa reken på båten :P Så nå sier resten av familien det samme...

Jeg tror ikke jeg har feil uttale på den måten,men jeg har visst trykket på noen ord på feil plass. Som kullsyre.. Der har jeg trykket på L'ene,men det skal visst være lang Y.. :p

Jeg tror ikke jeg har feil uttale på den måten,men jeg har visst trykket på noen ord på feil plass. Som kullsyre.. Der har jeg trykket på L'ene,men det skal visst være lang Y.. :p

Her blir det å trykke på LL fortsatt... da måtte jeg jo sagt eddiksYre og. Det blir feil. :)

Jeg sier snefrøser i stedet for snøfreser... Vet det er feil, men ordet henger fast.

Sa katafonteologen til telefonkatalogen en gang.

Irriterer meg over de som sier økEnomi til økonomi... Som bl.a. vår tidligere finansminister.

samboern min sier ånkli, jeg blir gal.. bedre å si årntli i såfall da ;) vil ikke at barna skal begynne å si ånkli heller...
Jeg har en tendens til å si setninger baklengs innimellom :p så sier jeg paRRaply istedenfor paraplY eller hvordan nå man sier det på bokmål :p men det har noe med jeg egentlig er trønder så har litt annet tonefall på noen ord :)

Sier mye fikserere, taranda (alltid vært dårlig på forskjellen på tarasse å veranda) å åffår istede for hvorfor :) sikkert mye annent å men vet at jeg sier dette feil hvertfall:p

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

En venn av familien greide å si krutonger til crocs. Han var full og måtte på do på camping tur. Så han sa det første som datt ned i hue. Så nå sier vi alle krutonger. Sa legimitasjon før. Også kan jeg irritere mange her jeg bor veg å si huggu i stedet for hodet. Men det er dialekt fra der jeg kommer fra. Heldigvis har lagt av meg å si ama etter hver setning. Hadde nok gjort mannen og familien hans gale.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Back
Topp