Barnseter

Lillehund

SMILE
Januarskatter 2015
Nå når tredjemann kommer, hvordan er det naturlig å plassere babysete? Går det ann å ha babysete i midten eller er dette uforsvarlig..

Det spørs jo hvilken type sele det er i midten, da.. Hvis det er samme som på sidene så ser jeg ikke problemet.. men er det bare hoftebelte, uten den over skuldra, så ville hvertfall ikke jeg gjort det.

Det pleier iallefall ikke å være isofix i midten på biler hvis du skal ha isofix sete... :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har en såpass ny bil at vi kan ha base med isofix i midten ;) :D

Men 3 punkt er jo å anbefale når det kommer til sikring av barneseter uten isofix.

Her tror jeg kommer til å sette babyen på en av sidene. Og eldste snuppa i midten siden hun bruke beltestol :)

Så en Ford S Max (?) utenfor butikken en dag med tre seter bak, og bakovervendt babysete i midten. Nye biler har vel isofix i midten også mener jeg? Ellers vet jeg ikke, siden vi bare venter nr. 2:p Kanskje Trygg Trafikk eller noen kan hjelpe med råd? Jeg fikk i alle fall vist mannen at det er praktisk mulig å få tre;)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi prøvde ut babysetet i midten, men da blir det så vanskelig å få ut babyen. Vi velger derfor å ha beltestolen i midten, bakovervendt sete på en side og babysete på den andre siden. Satser på at deg går bra:)

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Vi prøvde ut babysetet i midten, men da blir det så vanskelig å få ut babyen. Vi velger derfor å ha beltestolen i midten, bakovervendt sete på en side og babysete på den andre siden. Satser på at deg går bra:)

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Ja, ser for meg at det blir ganske tungtvindt å "klarte" over det ytterste sete for å få babyen i midten. :-)

Vi venter nr. 3. Vår bil har ikke isofixfester i midten, men det er trepunktsseler på alle tre seter bak. I dag sitter 4-åringen bakovervendt på en side (med isofixfester), storesøster på snart 6 sitter på den andre siden i beltestol. Beltestolen ( besafe izi-up X3 fix) er festet med isofixfester, men jeg TROR at den også kan brukes uten isofix. Babystolen (Maxi Cosi Cabriofix) er med isofixbase, og den må nesten festes på sidene. Orker ikke klatre for å få ut babyen;) Vi kommer til å kjøpe ny stol til 4-åringen, men aner ikke hvilken. Noen som har erfaring med å bruke beltestol i midten, med babystol på en side og enda en beltestol på andre siden? Vi kjører en VW Touran.

Jentene mine er 5 og snart 7 , de sitter bare på pute så jeg tipper babyen blir i midten og jentene på hver sin side :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vi venter nr. 3. Vår bil har ikke isofixfester i midten, men det er trepunktsseler på alle tre seter bak. I dag sitter 4-åringen bakovervendt på en side (med isofixfester), storesøster på snart 6 sitter på den andre siden i beltestol. Beltestolen ( besafe izi-up X3 fix) er festet med isofixfester, men jeg TROR at den også kan brukes uten isofix. Babystolen (Maxi Cosi Cabriofix) er med isofixbase, og den må nesten festes på sidene. Orker ikke klatre for å få ut babyen;) Vi kommer til å kjøpe ny stol til 4-åringen, men aner ikke hvilken. Noen som har erfaring med å bruke beltestol i midten, med babystol på en side og enda en beltestol på andre siden? Vi kjører en VW Touran.

venninda mi har bakovervendte på hver side og beltestol i midten, det går iallefall bra.

Og ang isofix på beltestol så kan de som regel brukes uten. Isofix er ikke sikrere for barnet ved kræsj når det er beltestol, men er sikrere pga stolen ikke blir en løs gjenstand i bilen hvis du kræsjer og det ikke sitter et barn i stolen

Ble best plass i bilen med babysete i midten og sete til 4 og 7åringen på sidene i vår bil :-)

Back
Topp