Min lille prinsesse <3

Ikke tenk på det du :) Med den gode mme vi har nå, så går det heeelt fint. Du har gjort ditt aller beste for å få til både amming og etterhvert pumping. Du kan ikke noe for at kroppen ikke samarbeider. ;)
Nyyyyt tiden med babyen din, du. ❤️Det er ikke noe nederlag å ikke gi morsmelk. Litt dumt at det er så voldsomt press på det i Norge... Reiser man til Nederland feks så ser dem rart på oss hvis vi sier vi vil amme i noen mnd. Og det blir folk av nederlenderne også. :D ;)
 
Dritt-amming!!!
Vi fikk det jo ikke til, og nå ser det ut som at melka har så godt som forsvunnet. Skikkelig vemodig at jeg ikke kan gi jenta mi morsmelk :( levde jo litt på det at hun fikk morsmelk selv om vi ikke fikk til å amme...

Så nå ble jeg lei meg :(
puppene kjennes heeelt totalt tomme ut.,,


Sent from my iPhone
Masse sympati herfra, jeg veit hvor sårt det der er :-( Du har gjort, og gjør, en fantastisk innsats. Pumping er krevende nok når man er to voksne og dermed ikke er aleine om å måtte koke pumpa, flaskemate, bleieeskifte og alt annet. Dattera di er heldig som har deg, og hun har fått mye gode antistoffer allerede.
 
Ikke tenk på det du :) Med den gode mme vi har nå, så går det heeelt fint. Du har gjort ditt aller beste for å få til både amming og etterhvert pumping. Du kan ikke noe for at kroppen ikke samarbeider. ;)
Nyyyyt tiden med babyen din, du. [emoji173]️Det er ikke noe nederlag å ikke gi morsmelk. Litt dumt at det er så voldsomt press på det i Norge... Reiser man til Nederland feks så ser dem rart på oss hvis vi sier vi vil amme i noen mnd. Og det blir folk av nederlenderne også. :D ;)

Joja... får jo ikke gjort så mye med det. Har litt melk da, men blir jo så lite om gangen. Har liksom tenkt at morsmelk gjør så godt for henne, og det gjør det jo også. Men hun merker ikke noe forskjell, tror jeg. Spiser like godt begge deler :)

Helsesøster er veldig på at jeg skal prøve enda mer. Men jeg blir så sliten! Greit nok om jeg hadde hatt melk nok altså. Men å sitte i timesvis med pumpa bare for å få ut bittelitt... det er deprimerende :(




Sent from my iPhone
 
Masse sympati herfra, jeg veit hvor sårt det der er :-( Du har gjort, og gjør, en fantastisk innsats. Pumping er krevende nok når man er to voksne og dermed ikke er aleine om å måtte koke pumpa, flaskemate, bleieeskifte og alt annet. Dattera di er heldig som har deg, og hun har fått mye gode antistoffer allerede.

Kunne nok prøvd hardere, og ikke glemt av den pumpinga så ofte som jeg har gjort. Men ja, det tar tid.
På nattestid må jeg ordne med flaske, varme, mate, rape/gulpe, bysse, legge, koke, pumpe, oppbevare... blæ!!


Sent from my iPhone
 
På nattestid må jeg ordne med flaske, varme, mate, rape/gulpe, bysse, legge, koke, pumpe, oppbevare... blæ!!


Sent from my iPhone
Ikke sant.. og så var det det essensielle punktet som heter "sove", som er mildt sagt viktig for at mye av det andre skal fungere.
Jeg pumpa mye til min første, men kommer ikke til å gjøre det omigjen dersom vi skulle havne i samme situasjon nå. Det er for mange andre faktorer som spiller inn til at de morsmelkdråpene kan få overstyre alt annet.
Ha en fin dag med den skjønne jenta di! :)
 
Ikke sant.. og så var det det essensielle punktet som heter "sove", som er mildt sagt viktig for at mye av det andre skal fungere.
Jeg pumpa mye til min første, men kommer ikke til å gjøre det omigjen dersom vi skulle havne i samme situasjon nå. Det er for mange andre faktorer som spiller inn til at de morsmelkdråpene kan få overstyre alt annet.
Ha en fin dag med den skjønne jenta di! :)

Ja, det er et styr med det.. Søvn er det ikke mye av. Skal prøve å pumpe effektivt i dag, så får vi se om de hjelper ;) er l drittvær uansett, så da har vi vel sånt å gjøre på! Hihi!

Ha en fin dag du også! :) :)


Sent from my iPhone
 
Litt sent, men gratulerer så masse med jenta di :)
Håper virkelig det snart er min tur til å få en liten spire i magen snart <3 satser på mai-baby ;)
 
Litt sent, men gratulerer så masse med jenta di :)
Håper virkelig det snart er min tur til å få en liten spire i magen snart <3 satser på mai-baby ;)

Tusen takk! :)

Heier på deg og en liten spire snart! Lykke til :)


Sent from my iPhone
 
3 UKER

I går var lille frøkna mi hele 3 uker gammel! Tiden går utrolig fort allerede :eek:
Hun er en så snill og flink baby. Merker at hun får mer og mer personlighet nå, og det er jo stas. Alt blir litt (mye!) lettere når man lærer seg å kjenne babyen og dens rutiner. :)
Nå er jeg helt alene med henne også, siden pappaen er ferdig med sine to uker fødselspermisjon. Nå er det to uker til neste gang han kommer tilbake til oss. Men vi klarer oss, vi to <3 heldigvis er hun enkel og tålmodig!

Dagene går stort sett veldig fort, for vips så er det kveld og natt igjen. Snuppa får kun flaske, og for det meste NAN. Jeg pumpet for å holde produksjonen i gang, men får såpass lite at det meste går med til fryseprosjetet mitt. Heldigvis liker hun flaske og nan godt, og legger fint på seg. Endelig :D

Hun spiser ca hver tredje time, raper/gulper/begge deler og sovner til igjen. Har flere og flere våkenperioder på dagtid da, og da følger hun nøye med på de som prater til henne. Et og annet smilet har hun også fått til :) så stolt av henne!

Om natta sover hun ofte 5 timer i strekk før hun er sulten, så det er jo jammen ikke verst. Føler jeg får hvilt helt greit ut på nattetid. Deilig er det.


Sent from my iPhone
 
Flink er du :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Flink er du :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Hihi, jeg får det jo til på et vis :) takknemlig for at hun er så snill og rolig som hun er <3


Sent from my iPhone
 
4 UKER!

I dag er lille blomsten min hele 4 uker gammel. Dette går fort! :eek:
Hun er nå mye mer vesen av seg enn hun var tidligere. Bestemt lita frøken :p

Hun spiser godt, og ser ut til å legge godt på seg også. Tipper hun har runda 4000gram nå! Sovet godt gjør hun også, og vi er i ferd med å komme greit inn i rutiner. Hun får siste måltid for dagen ca klokka 23-24, og våkner for bleieskift og mat alt fra 3, 4 eller 5. Vi spiser og skifter, og sover videre til ca klokka 8-9 :) snill og flink baby!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer så mye med en vakker jente! :) Jeg fulgte dagboken din og kommenterte en gang, men nå har jeg ikke vært på dette forumet på lenge. Logget meg inn fordi jeg ville sjekke hvordan det går med deg! Og jeg ser jo at det har gått kjempe bra! Herlig at alt har ordnet seg for deg. Ønsker deg masse lykke til, du har verdens beste tid i vente!! ❤️
 
Gratulerer så mye med en vakker jente! :) Jeg fulgte dagboken din og kommenterte en gang, men nå har jeg ikke vært på dette forumet på lenge. Logget meg inn fordi jeg ville sjekke hvordan det går med deg! Og jeg ser jo at det har gått kjempe bra! Herlig at alt har ordnet seg for deg. Ønsker deg masse lykke til, du har verdens beste tid i vente!! ❤️

Nei, så koselig :) tusen takk!
Det ordner seg for snille piker, hehe. Vi koser oss masse, og ja - definitivt den beste tiden i mitt liv så langt. Føler meg så heldig ❤️
 
På tide med en aldri så liten oppdatering, kanskje :)

Vår lille prinsesse er allerde over 9 uker gammel! Så stor, tjukk og flink <3
Hun er en meeeget bedagelig baby, så vi koser oss masse. Hun er stort sett blid som ei sol, og spesielt når hun får ligge litt uten bleie eller når hun får bade seg! Da er livet virkelig fullkomment ;)
Hun sover natta gjennom, så der føler jeg meg VELDIG heldig. Flaskematingen går som en drøm, og det er ikke tvil om at hun får i seg den næringen hun trenger. Tjukk og rund er hun :D så deilig med valker overalt!
Nå venter jeg bare på den første latteren. Ser hun prøver så godt hun kan, og et par ganger har hun ledd bittelitt. Eller... kanskje jeg bare innbiller meg det :D hun "prater" også med oss, og blir sååå fornøyd om vi hermer etter henne. Tydeilg stolt av egen innsats.

Må skryte litt av pappen også. Han er fantastisk med henne :) elsker å se de to sammen. Snakk om radarpar altså.
Vi har hatt det litt turbulent i starten, for alt skjedde jo ganske fort etter at hun ble født. Det gikk hardt innpå den hormonelle nybakte mammaen. En kveld ba jeg han ryke og reise, og ingen av oss ville egenltig se den andre igjen NOEN gang. Jeg bøtta jo uti meg her inne på forumet, var sikker på at dette var slutten på samarbeidet vårt, og var kjemperedd for at jeg måtte sende bort babyen min til han allerede. Vel.. når vi begge fikk roa oss så fikk vi jammen ordna opp også. Vi har bare blitt enige om at vi må ta ting litt roligere om vi skal klare å berge det vi allerde har. Forhåpentligvis vil det gå fremover med oss. Det er jo det vi begge håper. Vi trengte ei pause, og det ser ut til å gjøre oss begge godt. Jeg gleder meg i allefall til han kommer tilbake om et par dager. Han er jo helten vår. Man kan ikke gjemme følelser under en stol, hihi.
 
Koselig å høre kordan det går med deg, barnefaren og babyen.
Din e en liten uke eldre enn min.
Godt å lese at samarbeidet fungerer bra, ingen ting e bedre enn det.

Gleder meg til å høre mer
 
Åh, så lenge siden sist!! :eek:

Babyen min er allerede 5 måneder gammel! Det er helt fantastisk å tenke på, men også litt skummelt at tiden har gått så fort. Hun blir jo så stor :) hun er blid som ei sol og sover hele natta! :)
Merker at hun krever mer og mer av oss nå. Hun skal underholdes og prates med hele tiden mens hun er våken ;)

Vi har begynt med fast føde. En posjon grøt morgen og kveld. Hun elsker det :)
Hun elsker også fruktmos. Det går ned på høykant! Matvett har hun i alle fall. Tenkte å begynne med middager (søtpotet, brokkoli, avokado...) om litt.

Vi skal på kontroll i dag (5mnd) og da blir det vaksinering også. Gruer meg, for hun ble syk forrige gang. Ikke noe kjekt i det hele tatt :( på 4mnds-kontroll var hun 6730 gram. Spent på vekten i dag!!
 
E du og barnefaren sammen igjen ??
Trenger ikkje å svare.

Var. Det gikk rett vest, og det suger. Håper, og tror, jeg faktisk fortjener bedre. Det har vært tøffe måneder :( jeg lot det gå litt for langt, dumsnill som jeg er.
 
Back
Topp