Er det farlig?

Anelim

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Jeg har tenkt meg på musikkfestival i slutten av august! Er da rundt 22 uker på vei. Jeg har lest at det ikke er bra for fosteret å gå på konserter, pga bass, vibrasjon og høy lyd. Er dette bare vås?

01.01.14

Dra og kos deg. Babyen ligger godt og så lenge du ikke har tenkt å stå rett ved siden av høyttalerene er det nok ikke noe farlig. Har ikke hørt om noe annet :)

❤️Termin 17.jan.15❤️
❤️Nr 4 på vei :D ❤️

Tror nok det går helt fint! :D så lenge du har det bra, så går det nok fint med bebis :)

Mamma for første gang i des/jan <3

Var på konsert i uke 34 forrige svangerskap, merket ikke noe problemer jeg hvertfall :-) Det eneste var at det var litt skubbing og fulle folk...men gikk unna så vi sto litt i fred.

Jeg har tenkt meg på musikkfestival i slutten av august! Er da rundt 22 uker på vei. Jeg har lest at det ikke er bra for fosteret å gå på konserter, pga bass, vibrasjon og høy lyd. Er dette bare vås?

01.01.14

Er det sant?? Hvor har du lest det? Hvorfor skulle ikke det gå bra, tar de skade av frekvensene?

Termin 4. januar :)

Jeg fant en side der det står om høy desibel i forholdt til jobb under graviditeten
http://www.stami.no/gravide-og-stoy-i-arbeidslivet

"Som for andre arbeidstakere bør støybelastning unngås for gravide, og i alle fall være under 85 desibel. Dersom arbeidstakeren utsettes for støybelastning høyere enn dette er hørselvern påbudt, mens fosteret ikke har annet hørselvern enn bukvegg og fostervann.

Generelt er det frekvensen på støyen, nivået, eksponeringstiden og den individuelle disposisjonen som avgjør om støyeksponerte kan få en støyskade. For gravide er tidspunkt i svangerskapet også av betydning, med tanke på når sårbarheten til fosteret er størst. Fosteret har ikke utviklet hørselssansen tilstrekkelig til å kunne utvikle en skade før ca uke 24 i svangerskapet."

Jeg fant en side der det står om høy desibel i forholdt til jobb under graviditeten
http://www.stami.no/gravide-og-stoy-i-arbeidslivet

"Som for andre arbeidstakere bør støybelastning unngås for gravide, og i alle fall være under 85 desibel. Dersom arbeidstakeren utsettes for støybelastning høyere enn dette er hørselvern påbudt, mens fosteret ikke har annet hørselvern enn bukvegg og fostervann.

Generelt er det frekvensen på støyen, nivået, eksponeringstiden og den individuelle disposisjonen som avgjør om støyeksponerte kan få en støyskade. For gravide er tidspunkt i svangerskapet også av betydning, med tanke på når sårbarheten til fosteret er størst. Fosteret har ikke utviklet hørselssansen tilstrekkelig til å kunne utvikle en skade før ca uke 24 i svangerskapet."

Så det vil vel da si at det går greit? :)

Jeg var på flere konserter med førstemann og kan aldri tenke meg at han tok skade av det :-) pass bare på å stå litt utenfor den verste folkemengden for å unngå dytting og slag :-)

Altså, en ting er en konsert en kveld. Annet er om du jobber på et sted med samme eller høy støynivå hver dag.

Tenker nå jeg da :P

Det går heeeelt fint med noen kvelder med høyt støynivå og musikk! Er vel ikke så kunstig hvis en jobber med det, og det er høyt støynivå/musikk hver dag. Kos deg på konsert du :D:D

Nå drar jeg med god samvittighet;) jeg trenger jo ikke stå vedsiden av høytaleren;)

01.01.14

Back
Topp