Here we go!

SupremeOne

Elsker forumet
Okey , da har vi endelig bestemt oss for å prøve på vårt første barn.. Jeg har selvfølgelig mast hull i hodet på samboer'n i sikkert ett år, til tross for at vi "bare" har vært sammen i 20 mnd. Kan forsvare mg med at vi har kjent hverandre siden jeg gikk på barneskolen. Nå er jeg straks 23 og han blir 30 senere i år!
Pga jobb har vi bestemt oss for å prøve fra august, så i gå begynte jeg innkjøpet av ting som kan hjelpe oss til å få det til å klaffe. Helst mellom august og november. Er dette litt ambisiøst? Har gått på p-piller, så p-stav, deretter tilbake på pillen, før jeg byttet til plaster for et par mnd siden. Sluttet på dette i slutten av mai. Har hatt ubeskyttet sex flere ganger de siste ukene, så jeg håper nesten litt på at det skal klaffe allerede denne mnd, men vet at det ville passet dårlig med jobb og fritidsinteresser, så jeg håper ikke jeg er tilbake i syklus med EL før hvertfall neste mnd! Har begynt å ta Gravid-vitaminene til nycomed, jeg drikker salvie te for å komme tilbake i syklus, og bare for "moroskyld" prøver jeg med 10ml solvipect to ganger om dagen. Vi har også lagt om kostholdet vårt, noe som erlett, da jeg er utdannet ernæringsfysiolog. Så nå er det bare å krysse fingrene for at jeg blir kjempe fertil til august!
Noen som har noen andre tips for en som prøver å gjøre seg klar til å få det til å klaffe?
Tusen takk for alle svar :)
 
Da har jeg bestillt 21 EL tester og 5 Graviditetstester, fra billige-tester.no for 199,- pluss 15 for frakt. BILLIG :D:D , håper disse er lette å bruke og indikerer rett. Nå begynner jeg virkelig å føle meg som en prøver :love017 noen som har erfaring med tester herfra, og hvordan jeg burde bruke de (tenker på EL testene nå) for å få best mulig resultat?
 
Da har jeg bestillt 21 EL tester og 5 Graviditetstester, fra billige-tester.no for 199,- pluss 15 for frakt. BILLIG :D:D , håper disse er lette å bruke og indikerer rett. Nå begynner jeg virkelig å føle meg som en prøver :love017 noen som har erfaring med tester herfra, og hvordan jeg burde bruke de (tenker på EL testene nå) for å få best mulig resultat?
Da regner jeg med det er strimlene du har kjøpt? De er veldig fine å bruke :) EL-testene fungerer slik at når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, så er testen positiv. Dette betyr at LH, som er et hormon som normalt stiger og når en topp ved EL, er på topp. Når EL faktisk er i forhold til positiv test vet du ikke uten å tempe i tillegg, men mange opplever EL på første dag med negativ etter siste positive. Du kan få positive flere dager på rad. Tommelfingerregelen er vel at EL kommer 0-48 timer etter positiv test.

Normalt fanger du LH-toppen din best ved å teste ca mellom kl 11-15. Det er lurt å stå opp, spise frokost, drikke og tisse, og så ikke tisse de neste 4 timene før du tar test. Det bør heller ikke ha gått mer enn 2 timer siden sist du drakk. Det er individuelle forskjeller på når det beste testtidspunktet er, men dette er i alle fall et godt utgangspunkt. Lykke til :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Takk for svar! Dette skal bli spennende xsmile9xsmile9
Når er det lurt å starte og teste? når mensen er overstått, eller skal jeg vente noen dager til? regner med at jeg har 28 dagers syklus, ettersom jeg hadde det i 2013, da jeg ikke gikk på prevansjon, men man vet jo aldri. Håper bare syklusen kommer tilbake så fort som mulig, derfor jeg vil bruke testene etter neste mens, for å se om jeg er "normal" igjen ;)
 
Takk for svar! Dette skal bli spennende xsmile9xsmile9
Når er det lurt å starte og teste? når mensen er overstått, eller skal jeg vente noen dager til? regner med at jeg har 28 dagers syklus, ettersom jeg hadde det i 2013, da jeg ikke gikk på prevansjon, men man vet jo aldri. Håper bare syklusen kommer tilbake så fort som mulig, derfor jeg vil bruke testene etter neste mens, for å se om jeg er "normal" igjen ;)
Jeg ville startet litt tidlig jeg da, for å være sikker på å ikke gå glipp av det. Hadde det vært meg, hadde jeg begynt på CD 8 eller noe.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Var det jeg tenkte også! Takk for litt veiledning :love017:love017 FY, så kjedelig det er å gå og vente på ting når man prøver... August føles veldig langt unna nå! men jeg føler hvertfall at jeg er godt forberedt, og det tror jeg er viktig :)
 
Var det jeg tenkte også! Takk for litt veiledning :love017:love017 FY, så kjedelig det er å gå og vente på ting når man prøver... August føles veldig langt unna nå! men jeg føler hvertfall at jeg er godt forberedt, og det tror jeg er viktig :)
Ja, det må være kjedelig å vente så lenge når man egentlig bare vil komme i gang :p Det er jo fint for kroppen å få et par sykluser til å komme i gjenge igjen etter prevensjon da i alle fall :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ja! Tror det er bra for motivasjonen hvertfall, da blir det veldig gøy å komme i gang i august, og ha et håp, nå tviler jeg på at noe hadde skjedd, og jeg hadde bare blitt skuffet :p Pluss at jeg er all about forberedelser! Lurt å ta vitaminer og alt en liten stund først, og prøve å få kontroll på syklusen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Åh, jeg har vært flere timer om dagen inne på forumet og lest dagbøker osv. Mister litt motet om at vi skal klare å få det til å klaffe i august, september, oktober eller november, som hadde passet best for oss... Redd vi ender på med å prøve i 1,5 år før noe skjer.
Noen som har hatt hellet med seg og fått fullt hus iløpet av bare noen mnd testing? Jeg vil virkelig ikke bli så demotivert allerede før vi har begynt å prøve!

Forøvrig er jeg super fornøyd med gravid vitaminene fra nycomed! Føler meg så fresh og pigg, har masse energi :) anbefales !!




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikke tenk sånn :) Husk at de som henger mest her inne er de som har prøvd en stund. De det klaffer for med en gang, flytter jo stort sett rett videre til terminforum, så vi langtidsprøverne blir overrepresentert :p Mange eksempler på at det kan klaffe veldig kjapt også. Her klaffet det i pp 2 (men jeg mistet dessverre). Men det er sikkert lurt å forberede seg på at det kan ta 6 mnds tid. Det gjorde i alle fall jeg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ikke tenk sånn :) Husk at de som henger mest her inne er de som har prøvd en stund. De det klaffer for med en gang, flytter jo stort sett rett videre til terminforum, så vi langtidsprøverne blir overrepresentert :p Mange eksempler på at det kan klaffe veldig kjapt også. Her klaffet det i pp 2 (men jeg mistet dessverre). Men det er sikkert lurt å forberede seg på at det kan ta 6 mnds tid. Det gjorde i alle fall jeg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app


Vi hååååper virkelig det klaffer fra august og iløpet av 2014, pga mannens jobb, da han er MYE borte i sept/okt - april. Hadde vært kjipt å miste fødselen til barnet sitt. Derfor vil vi ha mai-august/september barn! Har vært inne på litt andre tråder nå, ser det har klaffet tidligere for noen! Nå skal jeg lete etter en tråd hvor jeg kan lese i hvilken pp de unnfanget! Nå skal motivasjonen OPP!! :D :D :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
UTÅLMODIG!!! :smiley-angry017:smiley-angry017:smiley-angry017
Føles som en evighet siden første dagen av denne syklusen, men er bare 20 dager siden. Går for første gang i mitt liv å venter på TR.. forhåpentligvis kommer den 28-29, for da har jeg iaf en normal lengde på syklus (ca 28 dager) ... Skal begynne å teste om jeg har EL neste mnd, og det føles som jeg må vente ett år!
Imorgen skal jg endelig få se den nye leiligheten vår, i en helt ny by, 20 mil fra her jeg bor nå. så flytter vi neste helg. Det har jeg også gledet meg til som en unge, så det har nok gjort at tiden har gått en smule sakte det og! Nå er det endelig kommet til en tid hvor ting begynner å skje, at jeg kan gjøre noe, begynne å pakke, og gjøre klar til flytting :D :D Da trenger jg hvertfall ikke å føle at jeg bare sitter i sofaen eller er ute og shopper hele dagen.. Har vært sykemeldt siden november pga en idrettsskade, og nå er det så kort tid til jeg flytter, at jeg bare har sagt opp jobben, og går hjemme en liten stund :)

kjenner jeg gruer meg veldig til å flytte fra den perfekte - nyoppussede - fine leiligheten min! Særlig når vi ikke engang har sett hvordan den vi skal flytte til er, da det er jobben til mannen som har funnet den til oss.. I morgen får jeg enten en positiv eller negativ start på livet vårt i ny by! krysser fingrene for at det er en fin, moderne leilighet!! :signs003
 
Da har vi sovet vår første natt i den nye leiligheten. Den er ikke i nærheten av hva vi har bodd i, men den duger! 3 vegger som er dekket med skyvedørsgarderober, svært bad, stor stue og kjøkken, med en søt bardisk som binder det sammen. Og soverommet er stort nok til å ha plass til en fin sprinkelseng. Her vil vi bo i minst 2 år, så vi lå på sengen og tenkte hvordan det ville bli med en baby her! Det var så koselig :) jeg har trua på at vi skal klare å få en liten en mens vi bor her :) :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har faktisk følt meg gravid den siste uken. Mulig det er jeg som har satt griller i hodet mitt, men jeg tisser hvertfall 5x mer per dag enn jeg pleier, har vært sykt kvalm (så kvalm at jeg sto over landslagssamlingen man-ons), Jeg har kjent murringer/smerter i magen osv. TR skal komme i morgen eller lørdag, hvis jeg har normal 28dagers syklus. Bare å krysse fingrene :) Vet at mannen vil bli veldig skuffet og sint om jeg forteller at jeg er gravid nå, for da vet vi at han mest sannsynlig mister sitt første barns fødsel.. Bare å krysse fingrene nå!

I morgen går siste flyttelasset!! Blir spennende å komme seg i ordning i en ny by. Bi har til og med begynt å se på babymøbler, vogner osv, så vi vet hvordan vi skal møblere og organisere i leiligheten.. Det hadde jeg aldri trodd mannen ville delta i FØR vi engang har begynt å prøve :) antar at han begynner å glede seg litt han og :D :D :D
 
Har faktisk følt meg gravid den siste uken. Mulig det er jeg som har satt griller i hodet mitt, men jeg tisser hvertfall 5x mer per dag enn jeg pleier, har vært sykt kvalm (så kvalm at jeg sto over landslagssamlingen man-ons), Jeg har kjent murringer/smerter i magen osv. TR skal komme i morgen eller lørdag, hvis jeg har normal 28dagers syklus. Bare å krysse fingrene :) Vet at mannen vil bli veldig skuffet og sint om jeg forteller at jeg er gravid nå, for da vet vi at han mest sannsynlig mister sitt første barns fødsel.. Bare å krysse fingrene nå!

I morgen går siste flyttelasset!! Blir spennende å komme seg i ordning i en ny by. Bi har til og med begynt å se på babymøbler, vogner osv, så vi vet hvordan vi skal møblere og organisere i leiligheten.. Det hadde jeg aldri trodd mannen ville delta i FØR vi engang har begynt å prøve :) antar at han begynner å glede seg litt han og :D :D :D
Blir spennende:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Venter fortsatt på TR, burde fått på fredag/lørdag, og vært ferdig i dag. Dvs syklus på 31/32dager nå, og blir sikkert enda noen dager.. Ser ut som det tar litt tid for meg å komme inn i normal syklus blææææh. Noen tips??


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Venter fortsatt på TR, burde fått på fredag/lørdag, og vært ferdig i dag. Dvs syklus på 31/32dager nå, og blir sikkert enda noen dager.. Ser ut som det tar litt tid for meg å komme inn i normal syklus blææææh. Noen tips??


Sent from my iPhone using BV Forum
Du har ikke tatt g test?:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Jo. Den er helt hvit, så er ikke gravid, og har fortsatt ikke fått TR, 5 dager etter den burde vært her. Noe som ikke stemmer Hehe


Sent from my iPhone using BV Forum
Har du akkurat sluttet med prevansjon?:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Har du akkurat sluttet med prevansjon?:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️


Ja. Dette er 2 syklus etter jeg sluttet. Aldri hatt problemer med å komme inn i syklus, og fikk mens som vanlig etter 28 dager sist, nå venter jeg fortsatt :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp