Graviditet er skummelt!

Fikk brev fra sykehuset i dag... Celleprøven jeg tok i fjor var sendt til Universitetssykehuset i Tromsø... De ønsket at jeg tok en ny celleprøve som skulle sendes direkte til dem....
Hmmm... har jeg ikke nok å tenke på nå eller? :p

Men er det greit å gjennomføre når man er gravid??
Nå ble jeg litt skeptisk her....

sitter fortsatt og krysser fingrene til i morgen! :D
 
Herlige nyheter i dag!!!! :D
Hcg- nivået har steget til nesten 2000 siden torsdag! :D
Helt fantastisk!!!
Har fått time på sykehuset i august, men prøver å komme inn før.
Da jeg har barn med ryggmargsbrokk fra før, skal jeg ha rett til tett oppfølging og fostervannsprøve....
Er fryktelig spent på tiden fremover nå, men på en god og mer avslappet måte ! :D

Jeg feirer ikke stort før jeg har fått fostervannsprøven overstått... gudbedre... det blir skummelt :S
Noen som har erfaring med det??

Uansett... nå, skal det soves litt.... godt å senke skuldrene litt ihvertfal! :D
 
Rart med det, men er man først bitt "testebasillen" , så skal det godt gjøres å ikke fortsett med det :p Tok en test i mårrest og streken ble nesten sterkere enn kontrollstreken, så nå er det bare å krysse alt man har og fortsette så godt man kan med alt som vanlig, så kanskje tiden raser avgårde og jeg snart får se et lite hjerte som slår der inne! :)

Min kjære mor var så snill å påpeke at hun kunne se en liten mage allerede.... kremt.... trenger vel ikke si at jeg har vært enormt lat og fryktelig gla i smoothies for tiden :p
Litt tidlig med mage nå assa.... er jo bare 5+5 :p
Får prøve å trene litt mer fremover ;)

Nå er det ferie med snart-storebror ;) Blir godt det :D
Ha ei fin helg allesammen! <3

( får meg ikke til å gå over til februargruppa helt ennå, så håper det er greit at jeg holder meg her til jeg er heeelt sikker at denne spiren sitter godt fast :) )
 
Rart med det, men er man først bitt "testebasillen" , så skal det godt gjøres å ikke fortsett med det :p Tok en test i mårrest og streken ble nesten sterkere enn kontrollstreken, så nå er det bare å krysse alt man har og fortsette så godt man kan med alt som vanlig, så kanskje tiden raser avgårde og jeg snart får se et lite hjerte som slår der inne! :)

Min kjære mor var så snill å påpeke at hun kunne se en liten mage allerede.... kremt.... trenger vel ikke si at jeg har vært enormt lat og fryktelig gla i smoothies for tiden :p
Litt tidlig med mage nå assa.... er jo bare 5+5 :p
Får prøve å trene litt mer fremover ;)

Nå er det ferie med snart-storebror ;) Blir godt det :D
Ha ei fin helg allesammen! <3

( får meg ikke til å gå over til februargruppa helt ennå, så håper det er greit at jeg holder meg her til jeg er heeelt sikker at denne spiren sitter godt fast :) )
Gratulerer! Supre nyheter! Lykke til :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Sommeren har kommet, men jeg ligger inn under dyna og hakker tenner!! Er det flere som fryser???
Med isak var jeg bare fryktelig varm fra start til slutt... Nå kan jeg ikke slutte å fryse.. :/ de andre kler seg i shorts og singlett, jeg i kjukk bukse og ullgenser... Og fryser fortsatt.. Fingrene er hvite og iskalde... Hmmm
Jah, flere som har det sånn i sommervarmen? :-o



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sommeren har kommet, men jeg ligger inn under dyna og hakker tenner!! Er det flere som fryser???
Med isak var jeg bare fryktelig varm fra start til slutt... Nå kan jeg ikke slutte å fryse.. :/ de andre kler seg i shorts og singlett, jeg i kjukk bukse og ullgenser... Og fryser fortsatt.. Fingrene er hvite og iskalde... Hmmm
Jah, flere som har det sånn i sommervarmen? :-o



Sent from my iPhone using BV Forum

Dette kjenner jeg absolutt igjen :) Men som regel har jeg vært en varmeovn som gravid :p Men jeg er også overvektig så det hjelper på :/

For en hærlig gutt du har, hvordan går det med han?:)
 
Godt det er flere av oss frossenpinner :p
Jotakk, isak har det så bra atte! Han skal starte på skolen til høsten og leser på alt nå. Må virkelig tenke over hva som ligger framme, for her sendes det tekstmeldinger og googles som bare det! Han er herlig! ;)
Håper han kan få en søsken nå, tror han blir en super storebror! :)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
I dag fikk jeg tatt en ny hcg... har vært fryktelig dårlig med store magesmerter... noe jeg egentlig tror stammer fra en uke med forstoppelse, men det skader da ikke å ta en ekstra blodprøve vel? :p
Har også vært så "heldig" å fått en mann som er så hormonell og "gravid" at jeg blir litt forvirret i grunn... hvem var det som hadde livmor her?! *stress*
Noen fler som får partnere som blir helt forskrudde under graviditeten?
Håper bare han finner ut hvem som er gravid snart... slitsomt med hormonelle mannfolk! ;)

Må si jeg er noe bekymret da puppene virkelig ikke er ømme.... brystvortene er kanskje litt mer følsomme, men ellers er det ingenting i den etasjen som sier at det skal komme noe baby...
Syns det er så rart da det var på brystene jeg fant ut jeg var gravid de andre gangene... :S
Kanskje det kommer senere.... håper det.. så kan jeg bare nyte å ligge på magen imens jeg venter :)
 
Siden jeg gikk på betablokker grunnet alt for høyt blodtrykk, før og tidlig i svangerskapet ( enda tidligere :p til uke 4 ca ) Har jeg fått time til tidlig UL i dag... I DAG! :O
Jeg er så spent nå!
Fikk også telefon Fra legen i dag hvor Hcg har steget til over 79000, så her er vel alt som det skal være... selv om det ikke kjennes slik ut?!
Blir noe spennende å se på skjermen hva som er der inne :)
Hjelpes.... puls.... blodtrykk... æææh....
 
DA! skjønner jeg ALT!
Jeg har vært bekymret for lavt Hcg nivå, manglende symptomer o.s.v.
Vel, det er ikke så rart det da, for jeg er jo ikke så innmarig langt på vei!
På skjermen kunne vi så vidt se en liten c med en fostersekk trill rund og et hjerte som slo som bare det...
Så alt er helt perfekt så langt, bare veldig mye tidligere enn først antatt! :)
Så da blir det en mars-baby om alt går bra..
Skal til ny ul om to uker, så blir jeg sendt til trondheim for fostervannsprøve om alt ser bra ut på neste ul....
NÅ skjer det ting! :) Endelig...
 
Ganske utrolig å få positiv test tre dager etter unnfangelse?! :O
Skal det gå an? :p
Føler meg helt fersk på alt nå plutselig :p
 
Da har jeg regnet og sjekket opp og i mente... ble gravid 6. eller 7. juni... fikk positiv test 15.juni... da stemmer det vel? :p
Rotet med datoen da jeg tok den første testen... skulle nok vært umulig å fått positiv test så tidlig som tre dager etter unnfangelse..... :)
Jaja, da venter vi bare til neste ul om to uker... :)
 
Back
Topp