Graviditet er skummelt!

Travel.mamma

Ønsker så sårt nr.2
På mandag var jeg hos legen og der ble det fastslått at jeg var gravid, tidlig , altså 4 uker på vei, men testen viste absolutt positiv. Legen tok det med knusende ro og mente dette skulle gå bare fint..
Jeg har vært opp og ned hormonelt , men føler meg vel mest irritert enn noe annet.
I går fikk jeg over meg at jeg bare MÅTTE ta en ny test... for å få det bekreftet eller noe., aner ikke hvorfor, bare MÅTTE.
Så jeg tok en test og streken var nermest usynlig...
Er det en SA under veis nå?!
Vi var begge så enormt glade når testen var positiv og jubla som bare det.
Men nå kjenner jeg meg trist og gravid.....
Han derimot er fortsatt ved godt mot og mener det er noe feil med testen.
Tenker man bare må vente å se hva som skjer,.. Håper bare jeg slipper utskraping..

Graviditet er skummelt.... man vil ha kontroll og vite at alt er bra, men man skal vel stole på kroppen og magefølelsen tenker jeg... så da får jeg bare vente til knøttet finner veien ut, slik at vi kan prøve på nytt... :(
 
Kan du ikke reise til legen å ta hcg blodprøver? Håper virkelig spiren sitter❤️. Har du noen smerter eller blødninger??

Jeg har desverre ikke erfaring med SA, men med MA..
Lykke til❤️❤️. Klem:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Jeg har erfaring med tester som blir svakere for så å bli sterkere igjen. Er snart halvveis i graviditeten nå :) Tok du bare en test som var svakere? Da kan det jo være testen det er noe galt med også! Hold motet oppe :) :)
 
var det strek på testen, er den fortsatt positiv :) Husk at du er veldig tidlig i graviditeten, og styrken på testen kan gå opp og ned. Masse som spiller inn, f. eks når du tok testen, om du tok testen for nærme forrige toalettbesøk osv! Ha trua!!! Jeg har trua på deg hvertfall :)
 
Hei igjen! Tusen takk for gode ord :)
Trenger noe boost nå kjenner jeg.
Har heldigvis ikke hatt noen blødninger enda, men er fryktelig dårlig... Kjennes mer ut som om jeg har en infeksjon i kroppen enn en baby i magen :p
Var hos legen i dag og tok en blodprøve, men får ikke svar på den før over helga, så det blir en lang og spennende helg.
De testene som var svakere... den ene tok jeg på kvelden og da var den negativ, på morgenen etter var den svaaaaakt positiv... på mårran så jeg en gang til på den negative testen og da var det kommet en øre liten strek ( tror man trenger lupe for å se den) der.
Jeg føler meg gravid samtidig som jeg ikke gjør det..
Agghhh, blir så forvirret av dette... Forloveden min er helt fra seg, han prøver å være positiv stakkar, men hjelper vel ikke at jeg sitter å nærmest sørger over noe jeg ikke vet helt sikkert enda...
Hormonell???? oh yes! Er ihvertfall NOE som fåregår! :p
 
Hei igjen! Tusen takk for gode ord :)
Trenger noe boost nå kjenner jeg.
Har heldigvis ikke hatt noen blødninger enda, men er fryktelig dårlig... Kjennes mer ut som om jeg har en infeksjon i kroppen enn en baby i magen :p
Var hos legen i dag og tok en blodprøve, men får ikke svar på den før over helga, så det blir en lang og spennende helg.
De testene som var svakere... den ene tok jeg på kvelden og da var den negativ, på morgenen etter var den svaaaaakt positiv... på mårran så jeg en gang til på den negative testen og da var det kommet en øre liten strek ( tror man trenger lupe for å se den) der.
Jeg føler meg gravid samtidig som jeg ikke gjør det..
Agghhh, blir så forvirret av dette... Forloveden min er helt fra seg, han prøver å være positiv stakkar, men hjelper vel ikke at jeg sitter å nærmest sørger over noe jeg ikke vet helt sikkert enda...
Hormonell???? oh yes! Er ihvertfall NOE som fåregår! :p

Jeg tror virkelig du har en liten spire som gror inni deg :) høres sånn ut !! Gleder meg til å høre svaret på blodprøven :D ha en god helg, og lykke til med svaret! <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for oppmuntringen Tinano91!
Kjenner kvalmen tar seg opp og føler meg oppblåst som en ballong som er på randen til å sprekke...
Men fortsatt ingen ømme bryster som jeg har hatt mine tre andre ganger....
Hadde en SA for ca 10 år siden og en MA i fjor også har jeg en liten sønn med ryggmargsbrokk som begynner på skolen til høsten... ,
Men må vel bare henge meg på den at ingen svangerskap er like?!
Noe er ihvertfall på gang... :p Blir vel ikke kvalm om det ikke var noe der?
Er lov å håpe ihvertfall :)
Blir spennende over helga! :D
 
Takk for oppmuntringen Tinano91!
Kjenner kvalmen tar seg opp og føler meg oppblåst som en ballong som er på randen til å sprekke...
Men fortsatt ingen ømme bryster som jeg har hatt mine tre andre ganger....
Hadde en SA for ca 10 år siden og en MA i fjor også har jeg en liten sønn med ryggmargsbrokk som begynner på skolen til høsten... ,
Men må vel bare henge meg på den at ingen svangerskap er like?!
Noe er ihvertfall på gang... :p Blir vel ikke kvalm om det ikke var noe der?
Er lov å håpe ihvertfall :)
Blir spennende over helga! :D
Mine bryster ble ikke ømme før i uke 5 denne gangen.. Men kvalmen og svimmelheten var på plass tidligere enn positiv test.. Ble MA hos meg desverre:(.
Masse lykke til:). Håper spiren klamrer seg fast:)❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
DA.. klarte jeg ikke holde meg lengre.... har tatt to forskjellige g-tester nå... en fra billigetester.no og en fra rfsu...
I tillegg tenkte jeg å prøve noe jeg så noen andre hadde gjort her inne.... altså tok jeg i tillegg en eggløsningstest...
Eggløsningstesten ble positiv umiddelbart.. :O
Billigetester sin ble også positiv og den fra rfsu var så vidt synlig.... Det var tester fra rfsu som ble negativ her om dagen...
Er det sant??? skal jeg virkelig få nr.2 nå? :D
Skal leve på lykkerusen nå til jeg får resultatet fra blodprøven over helga!!!
Vet ikke hva jeg skal gjøre, er helt shaky nå!! Tårene presser på.. er så gla!!! :D
 
Snakket med legekontoret i dag... Jeg ligger på litt over 200 noe som er fryktelig lavt med tanke på at jeg skal være fem uker på vei :( må ta ny blodprøve i morgen.... Håper den har gått kraftig opp de siste dagene....
Shaky nå gitt :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Snakket med legekontoret i dag... Jeg ligger på litt over 200 noe som er fryktelig lavt med tanke på at jeg skal være fem uker på vei :( må ta ny blodprøve i morgen.... Håper den har gått kraftig opp de siste dagene....
Shaky nå gitt :/


Sent from my iPhone using BV Forum
Håper den stiger og at lille spire klorer seg fast:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Stor klem til deg!
Er helt forferdelig å gå rundt og engste seg hele tiden..
Satser på stigning i morgen!
 
Så nå på en HCG-tabell... ligger innafor faktisk, så alt avhenger på om det er noe stigning på neste blodprøve i morgen...
Blir spennende å se, kjenner dette blir vinn eller forsvinn nå....
Har den steget nok, så skal jeg kaste alle bekymringene langt avgårde og nyte hver dag med spiren!!! :)
 
Da har jeg vært å tatt ny blodprøve, så nå blir det bra spennende til i morgen....
Ser det er flere her inne som har hatt lavt hcg nivå, så jeg føler meg litt mer avslappet etter å ha lest flere gamle og nye tråder inne på forumet!
Det som gjorde meg mest gla i dag er vel at jeg kjenner mitt første virkelige tegn på graviditet... i dag er nemlig brystvortene mine så ømme at det nesten er litt ekkelt :p Men godt å vite at kroppen begynner å skjønne litt :p
Dette er min fjerde graviditet, men det er så forskjellig fra de tre andre at jeg blir så forvirret...
skal være 5+1 i dag.... bare jeg kommer meg så langt at jeg får se et lite hjerte slå, så blir det vel lettere å tenke at det vil gå bra denne gangen....
Det er så rart hvordan kroppen fungerer... noen dager føler jeg meg så gravid at man skulle tro jeg var kommet halvveis allerede, mens andre ganger er jeg sikker på at jeg har en infeksjon i kroppen og ikke noe spire i magen.....
Kan bli forvirret av mindre :p

Stor takk til dere som er så flink å legge ut nyttig info her inne på Forumet! Har vært til stor støtte frem til nå og jeg regner med det vil fortsette å være det uansett hva som måtte skje fremover nå! :)

Skal komme meg på trening, så jeg får andre ting å tenke på en liten stund ihvertfall! :p
Ha en fin dag alle sammen! <3
 
Da har jeg vært å tatt ny blodprøve, så nå blir det bra spennende til i morgen....
Ser det er flere her inne som har hatt lavt hcg nivå, så jeg føler meg litt mer avslappet etter å ha lest flere gamle og nye tråder inne på forumet!
Det som gjorde meg mest gla i dag er vel at jeg kjenner mitt første virkelige tegn på graviditet... i dag er nemlig brystvortene mine så ømme at det nesten er litt ekkelt :p Men godt å vite at kroppen begynner å skjønne litt :p
Dette er min fjerde graviditet, men det er så forskjellig fra de tre andre at jeg blir så forvirret...
skal være 5+1 i dag.... bare jeg kommer meg så langt at jeg får se et lite hjerte slå, så blir det vel lettere å tenke at det vil gå bra denne gangen....
Det er så rart hvordan kroppen fungerer... noen dager føler jeg meg så gravid at man skulle tro jeg var kommet halvveis allerede, mens andre ganger er jeg sikker på at jeg har en infeksjon i kroppen og ikke noe spire i magen.....
Kan bli forvirret av mindre :p

Stor takk til dere som er så flink å legge ut nyttig info her inne på Forumet! Har vært til stor støtte frem til nå og jeg regner med det vil fortsette å være det uansett hva som måtte skje fremover nå! :)

Skal komme meg på trening, så jeg får andre ting å tenke på en liten stund ihvertfall! :p
Ha en fin dag alle sammen! <3
Masse lykke til:). Heier på spiren din:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Back
Topp