Brylupp

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Dere som er gift...
Hvor mye kom hele bryluppet på?:)

60 - 70 000 et sted :P ikke turt å regne skikkelig på det :P

Bryllupet kom på ca 30 000 kr totalt :) Veldig fornøyd med det, for vi sparte ikke på noe heller :) Men fikk litt hjelp da :)

Bryllupet kom på ca 30 000 kr totalt :) Veldig fornøyd med det, for vi sparte ikke på noe heller :) Men fikk litt hjelp da :)

Hva spise dere da?
For når vi gifter oss så har vi regnet på at bare maten kommer på 45000. Vi blir ca 60 til middag..
30000 var en bra pris :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva spise dere da?
For når vi gifter oss så har vi regnet på at bare maten kommer på 45000. Vi blir ca 60 til middag..

Vi sikter også på omtrent den prisen. Festen skal være på et bygdehus, og maten bestilles fra en lokal butikk som også driver med catering og lager mat i store kvanta. Der har de god mat for 100-140 kr per porsjon. Vi har invitert nesten 100, men regner med vi blir kanskje 60-80. Vi tenker også på å be folk ta med egen drikke til selve festen, og servere bare drikke til maten og kakene pluss kanskje en velkomstdrink og litt slikt.

I tillegg dropper vi blomster helt og totalt, svigermor støyper lys som vi får av henne, buketten har jeg laget selv, og lokalet skal pyntes med kongler, granbar og masse lys.

Hva spise dere da?

Hadde ett gedigent koldtbord med varme og kalde retter. Vi var 33 stk. Og svigerfar er kokk :p Så han ordna all maten i gave til oss :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Hadde ett gedigent koldtbord med varme og kalde retter. Vi var 33 stk. Og svigerfar er kokk :p Så han ordna all maten i gave til oss :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Å ja, da var det en logisk forklaring:)
For her er det maten som drar prisen opp :)

Vi sikter også på omtrent den prisen. Festen skal være på et bygdehus, og maten bestilles fra en lokal butikk som også driver med catering og lager mat i store kvanta. Der har de god mat for 100-140 kr per porsjon. Vi har invitert nesten 100, men regner med vi blir kanskje 60-80. Vi tenker også på å be folk ta med egen drikke til selve festen, og servere bare drikke til maten og kakene pluss kanskje en velkomstdrink og litt slikt.

I tillegg dropper vi blomster helt og totalt, svigermor støyper lys som vi får av henne, buketten har jeg laget selv, og lokalet skal pyntes med kongler, granbar og masse lys.
Det var utrolig billig, billigste jeg har funnet her jeg bor er 450 pr person.

Er dato for bryluppet satt?:D
Så flott med egenlaget bukett!:)

Er dato for bryluppet satt?:D
Så flott med egenlaget bukett!:)

13. desember er planen. Vi skulle egentlig gifte oss 14. desember i fjor, hadde sent ut invitasjonene og alt, men sambo ble jo syk i fjor høst, og fikk etterhvert diagnosen chrons syndrom. Nå er det enda mye tull med sykdom, hus og diverse, så planene er ikke helt fastspikret enda, men jeg kjenner at vi virkelig trenger noe positivt nå, og selv om budsjettet må skrumpes enda mer her og der, så syns jeg det er mindre viktig enn at vi får sette av tid til å huske hvorfor vi er sammen og at vi ønsker å fortsette å være sammen.

Det var utrolig billig, billigste jeg har funnet her jeg bor er 450 pr person.

Blir jo enkel mat da, og det blir buffet som vi må hente selv osv. Vi har valgt det rimeligste som var på 99 kr per porsjon, blir halvt om halvt med laks og vanlig tilbehør, og svinesteik med saus og poteter osv. Flere ganger har vi spist mat derfra, og maten har vært veldig god, i tillegg til at det har vært alt for mye mat, så vi trenger antakeligvis ikke beregne en porsjon per persjon engang. :p

Vi gifter oss til sommeren. Ønsker å gjøre det billig sånn 20-30 000. Be de nærmeste på fin gjestegård med 3 rettens og vin, god kake. Fin brudekjole osv. Ønsker ikke. Å leie lokale å bestille buffe(ala slik vi gjorde i dåpen) ønsker å slappe helt av å ikke ha noe ryddejobb eller ansvar;) så derfor blir det nok 5-700kr pr pers som kommer, men vi blir nok bar 20 stykker. Maten og kjolen blir nok det dyreste:)vi har råd til å bruke flere hundre tusen på bryllup, men synes det er litt bortkastet, vil heller bruke det på huset:)

Haha, såpass! :eek: Nå ble jeg nyskjerrig på hva maten er:P?

Her er vi veldig usikre på hvem og hvor mange vi skal be. :confused:

Jeg er utrolig kresen, og synes det er mye rart der ute :p hihi
Hadde det vært opp til meg så hadde vi hatt koldtbord, der er det noe for alle :)

Hva spise dere da?

Maten blir vel som regel dyrest, men vi leide kokk og kjøpte inn masse steik i Sverige. Og han fikk tak i billige poteter og tilbehør i store kvanta. Så vi brukte ikke så mange tusen på maten, max 10 :) ble en deilig tre retters middag hvertfall :)

Back
Topp