Brylupp

Vi har budsjett på 100000 , men så langt ligger vi på litt over 90 000 .
Vet ikke helt eksakt siden vi ikke vet hva mat og drikke prisen blir før etterpå :P

Å ja, da var det en logisk forklaring:)
For her er det maten som drar prisen opp :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Hehe ja. Men vi hadde fri bar da :p Så alkoholen trakk nok prisen opp litt :p

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

13. desember er planen. Vi skulle egentlig gifte oss 14. desember i fjor, hadde sent ut invitasjonene og alt, men sambo ble jo syk i fjor høst, og fikk etterhvert diagnosen chrons syndrom. Nå er det enda mye tull med sykdom, hus og diverse, så planene er ikke helt fastspikret enda, men jeg kjenner at vi virkelig trenger noe positivt nå, og selv om budsjettet må skrumpes enda mer her og der, så syns jeg det er mindre viktig enn at vi får sette av tid til å huske hvorfor vi er sammen og at vi ønsker å fortsette å være sammen.

Huff:/ Håper virkelig det går deres vei denne gangen, og at det blir brylupp:)
Skal vi gifte oss i nærmeste fremtid må vi også forholde oss til et budsjett altså. Bruker sinnsykt med penger på huset vårt, og det er viktigere for oss enn at vi skal ha den dyreste kaken med 7 etg. i bryluppet. Samtidig vil vi ikke ha kake fra europris, så må finne en middelvei her:P Vi skulle også vært gift egentlig, den 25 aug. 2012. Måtte avlyses desverre. Vi har foreløpig ikke satt noe ny dato, vi bare vet vi vil;)

Jeg er utrolig kresen, og synes det er mye rart der ute :p hihi
Hadde det vært opp til meg så hadde vi hatt koldtbord, der er det noe for alle :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mannen vil ikke ha koldtbord da eller?:)
Koldtbord er overhodet ikke dumt, og alle får jo noe de liker!

Kom vel på mellom 70-80 000.

Leide inn en kokk som laget deilig 3-retters middag.
Fri bar for gjestene.
Brudekjolen kostet ca 6000 å leie.

Dette var i 2002 da ;) :)

Vi gjorde det enkelt og intimt.
Kun nærmeste familie hjemme hos oss og enkelt koldtbord servert som brunsj. Hele affæren kom på under 5000 kroner.

Vår egentlige plan var å gifte oss foran slekt og venner på et borg/slott i Italia, men jeg fikk panikk når jeg fikk høre hvor stor nærmeste familie var (80stk) :eek:
Så klarte folkeregistret å rote til papirene for oss og vi måtte begynne hele søkeprosessen på nytt og da orket jeg ikke tanken på et bryllup med ca 300 gjester.
Så for å ikke fornærme noen inviterte vi kun foreldre, søsken og forlovere hjem til oss på lunsj. Vi hadde en helt fortreffelig dag.

Neste gang vi besøker familien i Italia blir det dog stor bryllupsfest med hans side av familien og forhåpentligvis også feiring av dåp :)

B76.RoccaCastlewide.jpg

Her skulle giftemålet opprinnelig stå i kapellet på venstre side av bildet.
Selve festen skulle vært holdt på et hotell/slott ca 30 minutters kjøring unna.
Borgen på bildet ligger i en liten landsby i Abruzzo som heter Roccascalegna. :) Mitt 3. hjem <3

Huff:/ Håper virkelig det går deres vei denne gangen, og at det blir brylupp:)
Skal vi gifte oss i nærmeste fremtid må vi også forholde oss til et budsjett altså. Bruker sinnsykt med penger på huset vårt, og det er viktigere for oss enn at vi skal ha den dyreste kaken med 7 etg. i bryluppet. Samtidig vil vi ikke ha kake fra europris, så må finne en middelvei her:p Vi skulle også vært gift egentlig, den 25 aug. 2012. Måtte avlyses desverre. Vi har foreløpig ikke satt noe ny dato, vi bare vet vi vil;)

Nei det er kjedelig når det blir sånn. På den ene siden er det jo "bare en fest", men på den andre siden syns jeg det er lov til å leve ut noen drømmer den dagen.

Vi har funnet ut at vi kan fint kutte hele kaka og bare ha vanlige kaker fra familie og venner, og jeg kan ordne hår og sminke selv, så det er jo også mange tusen spart. :)

Tipper at det totalt kom på 100 000. Fikk en del hjelp av foreldre som ville bidra. Bare klær til meg, mannen og guttungen kom på 20000,- Hadde rundt 70-80 gjester til middag 3retters og fri bar så synes i grunnen vi slapp "billig" unna :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Det kom på ca. 70 000 kr :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Pappa som betalte så husker ikke helt.
Men giftet oss på herregård i Sverige med 2 dagers fest.
Var ca 20-25 personer.

Grillmat som spyd OL med salat og drikke første kvelden. Ikke inkl. Alkohol da vi hadde det alkoholfritt.
På selve dagen spiste vi røke laks med tilbehør, and og potet greier med tilbehør og sjokolade fondue til dessert. På kvelden var det gulasj :-) Og frokost dagen derpå. Tror dette kom på rundt 40 +÷ inkl alt :-) :-)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

24 000 i flybilletter
5000 for kjole
12000 for plass å sove
2000 for bilder, kake osv

Kostet ikke oss noe. Men så hadde vi litt hastverk, giftet oss på tinghuset med kun forlovere og aller nærmeste familie på min side tilstede. Hadde enkelt besøk hjemme med snitter som min far betalte.

Jeg har aldri drømt om noe stor bryllup så passet meg i grunn ypperlig. Men litt sårt at hans familie ikke kunne være der (visum/økonomi)
Så pga det leker vi litt med tanken på en stor fest enten i Hellas eller Albania når vi feirer 10 år, og det er allerede neste år, iiiik! Tiden flyr :)

Vi var 70 stk, hele pakken kom på mellom 60 og 70 000 (inkludert maten og åpen bar). Fikk en god del av det av foreldrene mine i bryllupsgave :-)

Nei det er kjedelig når det blir sånn. På den ene siden er det jo "bare en fest", men på den andre siden syns jeg det er lov til å leve ut noen drømmer den dagen.

Vi har funnet ut at vi kan fint kutte hele kaka og bare ha vanlige kaker fra familie og venner, og jeg kan ordne hår og sminke selv, så det er jo også mange tusen spart. :)

Ja, så enig med det du skriver der! :)
Sparer en del tusenlapper på å fikse håret og sminken selv ja! Smart! Sminken skal jeg også klare, men verre med håret. Bad hairday i bryluppet er ikke noe kjekt altså!:eek::p
Vi har stort hus, og mulighet for fest her. Vi må da selvsagt utelate en del, men en mindre og intim fest er gjerne fint også! Der er vi veldig i tenkeboksen! Sist gang var det planlagt kirkebrylupp i min hjemby og vi skulle ha festen på fredriksten festning. Der de har allsang på grensen vet du;) Da ville det hele kommet på MYE, men da hadde vi også mer penger.

Kostet ikke oss noe. Men så hadde vi litt hastverk, giftet oss på tinghuset med kun forlovere og aller nærmeste familie på min side tilstede. Hadde enkelt besøk hjemme med snitter som min far betalte.

Jeg har aldri drømt om noe stor bryllup så passet meg i grunn ypperlig. Men litt sårt at hans familie ikke kunne være der (visum/økonomi)
Så pga det leker vi litt med tanken på en stor fest enten i Hellas eller Albania når vi feirer 10 år, og det er allerede neste år, iiiik! Tiden flyr :)

Vi vurderer tinghuset selv!:)
10års jubileum, weehooo:D

Back
Topp