Motivasjon- og inspirasjonstråd!

Gått i halvannen time i dag - men spist en Lollipop! ;)

Dere som bruker Lifesum appen; hvor mange kalorier har dere satt den på? Og hvor mye skal dere liksom ned i vekt i uka?

Med mine mål, og vektnedgang på 0,75 kg i uka nå i starten, så skal jeg ha rundt 1400 kcal per dag. Med en god times treningstur hver dag så kommer jeg ikke opp i så mange heller. Føler meg ikke sulten så ofte heller faktisk. Men nå ammer ikke jeg da, så jeg kan gå en del i minus uten at det skader ;)

Med mine mål, og vektnedgang på 0,75 kg i uka nå i starten, så skal jeg ha rundt 1400 kcal per dag. Med en god times treningstur hver dag så kommer jeg ikke opp i så mange heller. Føler meg ikke sulten så ofte heller faktisk. Men nå ammer ikke jeg da, så jeg kan gå en del i minus uten at det skader ;)
Jeg har også 0,75 i uka, men 1500 kalorier om dagen. Jeg satt den egentlig som en slags veileder for meg selv, for jeg trodde jeg kom til å spise mye mer enn 1500 hver dag. Men det er det jeg vil ligge på etterhvert når jeg er ferdig med å amme. Problemet er at jeg visstnok ikke spiser 1500 engang, og hvis jeg da går en tur i tillegg så kan jeg jo ende opp med bare 1100-1200 kalorier. I helgene bikker jeg 1500, men da spiser jeg burger og pommes frites og sånn - og det vil jeg ikke leve på..

Jeg er jo redd for å få i meg så lite at jeg mister melka, men jeg syns jo ikke jeg spiser så veldig lite heller! Og samtidig står den tynne versjonen av meg og jubler litt i bakgrunnen, og sier at jeg bare skal fortsette med så få kalorier, fordi jeg sikkert ikke mister melka likevel.. Æsj, dette med vekta var visst viktigere for meg enn jeg trodde :(

De sier vel at når babyen er 3 mnd så forbrenner kroppen ca 500 kcal om dagen om man fullammer, det er frem til man reduserer melka og begynner med fast føde.. så da bør man vel kompensere, er gjerne derfor man blir sultnere av amming. Skjønner deg veldig godt jeg altså, ble plutselig veldig opptatt av vekta når jeg måtte slutte med ammingen. Er vel lurest av deg å spise litt mer, hva med mandler og rosiner, mer pålegg på skive/knekkebrød, alltis ha en yoghurt eller nutrilettbar tilgjengelig?

Gikk 12000 skritt på dagens tur.

Sent from my iPhone using BV Forum

De sier vel at når babyen er 3 mnd så forbrenner kroppen ca 500 kcal om dagen om man fullammer, det er frem til man reduserer melka og begynner med fast føde.. så da bør man vel kompensere, er gjerne derfor man blir sultnere av amming. Skjønner deg veldig godt jeg altså, ble plutselig veldig opptatt av vekta når jeg måtte slutte med ammingen. Er vel lurest av deg å spise litt mer, hva med mandler og rosiner, mer pålegg på skive/knekkebrød, alltis ha en yoghurt eller nutrilettbar tilgjengelig?
Nutrilett spiser jeg allerede nok av syns jeg, det er det jeg rekker å hive i meg på morran før jeg leverer i bhg. :) Og så spiser jeg frokost når jeg kommer hjem igjen. Mer pålegg er et alternativ. Og kanskje satse på avokado og laksepålegg framfor magert kalkunpålegg ;) Yoghurt reagerer vesla på. Men å kjøpe inn litt nøtter og rosiner kan jeg jo gjøre! Bør i hvertfall komme meg opp på 1500!"

Kalorier har jeg aldri tenkt på, tror ikke noe på de greiene der. Er jo noen som legger lett på seg pg andre som aldri legger på seg uansett hvor mye kake de spiser, så det kan da ikke være et svart for alle om hvor mange kalorier man kan spise o.l.
Spiser brokkolien min jeg, da har jeg god samvittighet:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kalorier er ikke særlig subjektivt da, regnestykket er enkelt, man må innta færre kalorier enn man forbrenner for å gå ned i vekt. De med rask forbrenning kan dermed innta mer enn de med treg forbrenning, selv om de har lik vekt og likt aktivitetsnivå.. funker fint for meg å telle kalorier og trene, men kaloriene jeg spiser kommer fra sunn mat, så det er mer enn nok brokkoli :p

I dag har vi gått tur på 9,3km i finværet:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har aldri telt kalorier som sådan, men jeg har bevisst spist mat med lite kalorier. Nå er det pga den Lifesum appen at jeg har hengt meg opp i tallet 1500. Og jeg er overraska over hvor lite jeg tydeligvis spiser.. Jeg ser jo at vekta går nedover, men jeg er redd det går for fort.

Kalorier er ikke særlig subjektivt da, regnestykket er enkelt, man må innta færre kalorier enn man forbrenner for å gå ned i vekt. De med rask forbrenning kan dermed innta mer enn de med treg forbrenning, selv om de har lik vekt og likt aktivitetsnivå.. funker fint for meg å telle kalorier og trene, men kaloriene jeg spiser kommer fra sunn mat, så det er mer enn nok brokkoli :p
Men hvordan vet man hvor mye man forbrenner? Jeg tror jeg forbrenner mer enn gjennomsnittet hvertfall, for hvis ikke hadde jeg nok hvert mye feitere med det kostholdet jeg har hatt til tider.

Men hvordan vet man hvor mye man forbrenner? Jeg tror jeg forbrenner mer enn gjennomsnittet hvertfall, for hvis ikke hadde jeg nok hvert mye feitere med det kostholdet jeg har hatt til tider.

Det går sikkert an å få målt på et vis, har aldri gjort det.. jeg vet at jeg har treig forbrenning fordi jeg legger veeeldig lett på meg. Hvis jeg spiser ca 2000 kcal pr dag som er normalt for kvinner, så går jeg opp i vekt. Men når jeg trener så går forbrenningen opp. Hvis man spiser mye og usunt, men likevel ikke går opp, så er vel det et tegn på høy forbrenning. Også går det noe på kroppssammensetning, og høyde/vekt.. er ingen ekspert jeg altså, vet bare omtrent hvor mange kcal jeg kan ligge på..

Men nå må dere huske at kalorier ikke er kalorier. Det viktige er jo hvor man får dem fra. Spis 500 sunne kalorier (en god og næringsrik middag) eller 500 usunne (en is). Alle skjønner vel hvor man bør hente kaloriene fra, for det er ikke kaloriene i seg selv som er viktig.
Og utseendet bør ikke være hovedfokuset når det kommer til kalorier/matinntak, men å spise kroppen sunn fra INNSIDEN, da kommer utsiden "av seg selv". Fettet legger seg på innsiden, rundt viktige organer og DET vises ikke på utsiden. Finnes flere eksempler på det - tynn som en strek, men usunn og full av fett på innsiden.

1t yoga og 10km trilletur.

Jogga nesten halve trilleturen idag, 6,5 km totalt, og dag 25 av 30 day squat: 220 squats! Merker virkelig forskjell på formen på disse 25 dagene!! Det er så deilig, etter et langt svangerskap med bekkenløsning er det deilig å kjenne at kroppen funker igjen :)

1t45min trilletur i godværet. Skulle egentlig prøve meg på Spenst i dag, men ikke i 25 grader altså ;)

Trilla 10km.

Vekta mi står bomstille som den alltid gjør. Må gå på pulverkur om jeg skal gå ned.

Dag 20 av 30 DS, ferdig med level 2 :) Merker forskjell fra begynnelsen, både på vekt og "fasthet", får endelig igjen favorittbuksene mine uten å se ut som en stappet pølse ;)

Powerwalk i litt over en time idag. Fant noen heftige oppoverbakker, så jeg tror jeg kommer til å kjenne det i bein og rumpe i morra! I følge Lifesumappen skulle en time rask gange forbrenne 350 kalorier, men pulsklokka mi sa 665 etter endt tur! Tror jeg skal bruke klokka på alle trilleturer jeg, det var jo en enorm forskjell?! Vil jo ha det sånn ca riktig i alle fall, hvis ikke er jo poenget vekk..

Ooog jeg veier endelig under 80 igjen! 79 på vekta for et par dager siden :) Motiverende å se det gå nedover!

Etter en helg med både is og sjokolade så gjorde det godt med en joggetur i kveld! Samme tur som forrige søndag kveld, 6 km, med ekstremt mange og bratte oppoverbakker, 8 minutter raskere i kveld! Og jeg ble ikke helt utslitt etterpå! Elsker at kroppen fungerer igjen :)

30 day squat challenge ferdig!! For en god følelse å gjennomføre og ta 250 knebøy i ett strekk i kveld! Ser at rumpa og lårene har blitt strammere og rumpa har løfta seg et lite hakk, det trengtes gitt!

Back
Topp