Motivasjon- og inspirasjonstråd!

Frøken83

Forelsket i forumet
Her kan vi motivere og inspirere hverandre når det gjelder trening og gode matvaner og mindre godis :p

Jeg begynner! Nå skal jeg ut på powerwalk med en venninne!! Supert på en søndagskveld :)
 
Herlig! :) Jeg har ikke fått gått noe i dag, men jeg har ikke spist NOE godis. Det har jeg faktisk ikke gjort på over en uke - og hvis jeg klarer det så klarer dere det! ;)

Hva inspirerer og motiverer dere? Jeg blir inspirert av hva andre gjør og får til, spesielt andre i samme situasjon som meg selv (les; mødre) ;) Så skryt villt og hemningsløst av alle treningsøktene deres, så får jeg lyst til å komme igang også! Motivasjonen min er bildet av meg selv fra i fjor sommer som henger på veggen. Sånn vil jeg se ut igjen!
 
Hehe, motivasjonen min er å ikke se ut som jeg omtrent alltid har gjort. Jeg vil SE trent ut og føle meg i god form, ikke minst! Blir også motivert av å se hva andre får til, men også fort motløs hvis de er FOR flinke :p jeg kan ikke kutte ut godis helt, da mister jeg hvertfall motet!
 
Jeg blir motivert av å se fremgang, både vektnedgang og at formen blir bedre! Blir også motivert av andre som jeg kan sammenligne meg med, bare ikke de er for flinke ja :p prøvde buksa jeg kjøpte i fjor sommer rett før jeg ble gravid, den skal jeg oppi! Det føltes litt inspirerende!

Turen var 1 time og 5 minutter, myyyye oppoverbakker! Og så deilig å lufte seg og prate med en venninne :)
 
Jeg fikk endelig begynt på 30 day shred i går, og gjennomførte i dag og, hehe, bare 28 dager igjen, gleder meg til å bli ferdig ;)

Motivasjon akkurat nå er
1) løpe halvbirken om 6 uker
2) se ok ut på reunion med vgs om 3 uker
3) bikinisesongen... :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe, tok nettopp noen utfall og knebøy med baby over skulderen. Da jeg gikk litt fort og dypt ned hørte jeg et "hæh!" fra babyen, flere ganger. Han smilte, fikk nok sug i magen. Artig :)
 
Ikke gjort noe i dag! Lata meg..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe, tok nettopp noen utfall og knebøy med baby over skulderen. Da jeg gikk litt fort og dypt ned hørte jeg et "hæh!" fra babyen, flere ganger. Han smilte, fikk nok sug i magen. Artig :)
Haha, jeg har prøvd meg på noen sånne med baby i bæresjalet. Virker som hun liker det:)

Jeg prøver å gå mye tur i oppoverbakker jeg da. Fryktelig tungt!
 
Haha, jeg har prøvd meg på noen sånne med baby i bæresjalet. Virker som hun liker det:)

Jeg prøver å gå mye tur i oppoverbakker jeg da. Fryktelig tungt!
Hehe, ja. Det er jo det beste trikset om baby har vondt i magen eller bare er urolig. Oppi bæretøyet, tre dype knebøy og ungen har roa seg, så det liker de nok. Tror det funker på absolutt alle?
 
Hehe, ja. Det er jo det beste trikset om baby har vondt i magen eller bare er urolig. Oppi bæretøyet, tre dype knebøy og ungen har roa seg, så det liker de nok. Tror det funker på absolutt alle?
Vet ikke, har bare prøvd på min egen baby;) Men de anbefalte det i bæreglede-butikken da jeg var på kurs i nyfødtbæring:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vet ikke, har bare prøvd på min egen baby;) Men de anbefalte det i bæreglede-butikken da jeg var på kurs i nyfødtbæring:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ja, jeg har ei venninne som driver med all slags bæring, og hun har hatt flere hjemme hos seg på kurs. Det trikset har per dags dato funka på alle :)
 
En times powerwalk i dag, gått til og fra helsestasjonen! Litt mer power i den walken enn ønskelig egentlig, jeg hadde veldig dårlig tid på vei ned! ;)

Har lasta ned Lifesum appen. Logger alt jeg spiser, og den regner ut kaloriene. Den motiverer meg til å spise sunnere, og til å IKKE spise det godteriet jeg har veldig lyst på. Tips til andre gode apper? Jeg har Runkeeper og Fitocracy, må bare begynne å bruke de igjen!
 
En times powerwalk i dag, gått til og fra helsestasjonen! Litt mer power i den walken enn ønskelig egentlig, jeg hadde veldig dårlig tid på vei ned! ;)

Har lasta ned Lifesum appen. Logger alt jeg spiser, og den regner ut kaloriene. Den motiverer meg til å spise sunnere, og til å IKKE spise det godteriet jeg har veldig lyst på. Tips til andre gode apper? Jeg har Runkeeper og Fitocracy, må bare begynne å bruke de igjen!
My fitness pal er en fin app for registrering av kcal inn og kcal ut :)
 
En time og 12 minutter powerwalk idag! Går samme ruta hver dag, og idag gikk jeg fortere enn sist jeg gikk, liker å 'konkurrere' med meg selv! Er så gøy når du kjenner formen komme seg dag for dag :) kanskje jeg også må sjekke ut lifesum, flere som snakker varmt om den!
 
Har vært på trilletur i skogen idag, i nesten to timer. Kjente det på kroppen, for jeg ble skikkelig svett og rød i ansiktet.
I tillegg gikk jeg hjem igjen, tar ca 45 min. Så er veldig fornøyd med meg selv idag!


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Gått 14000skritt på turen i dag!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Jeg har spist så mye dritt i dag at nå har jeg virkelig fått det i vrangstrupen, så i morgen starter jeg! Har funnet frem diettplanen min fra tidligere og modifisert den slik at jeg kan bruke den selv om jeg ammer (dvs lagt på litt mer kalorier), jeg må ha et opplegg å forholde meg til, hvis ikke sklir det ut. Har enda en uke igjen før jeg kan trene skikkelig, så holder meg til "safe" kroppsvektøvelser denne uka, før jeg legger på mer tyngde fra neste uke av. Og så skal jeg komme meg ut og trille oftere, gjerne jogge litt med vogna etterhvert også :)
 
Guriland så flinke vi er :) har gått turen min på over 6 km idag også, og på dag 9 på 30 day day squat, som er 100 knebøy! Kjenner de blir lettere å ta hver dag. Lastet ned Lifesumappen også, greit å få oversikten! Spiser faktisk litt lite, må være flinkere til å spise orntli lunsj. Så tips til enkel, god og sunn lunsj?
 
Lang trilletur og dag 4 av 30 day shred, er støøøøl!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
8000skritt på dagens tur, skal i gang med litt styrke/webtrening nå :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp