Overvekt

Uglemamma

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Noen som har erfaring med overvekt i svangerskapet? Større risikoer en i et "normalt" svangerskap? Noen som har fått svært store barn pga det? :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er overvektig, var det forrige svangerskap og fikk ei på 3300 gram, førstemann var 2485 gram men da var jeg ikke overvektig da(dog gikk jeg opp maaaasssssssssse i svangerskapet).
Så tror ikke det har så veldig mye å si. Men vet ikke da..

Jeg er overvektig. Hadde litt utfordringer i svangerskapet, men fikk en perfekt plug på 3350 g og 51 cm :)!

Jeg er overvektig, men har ikke slitt noe nevneverdig tidligere. Førstemann kom ut 3130g 50cm og andremann kom med sine 3000g og 48cm :)

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

Jeg var ikke overvektig men førstemann var 4976 og 53 cm, var overvektig med nr to og han var 3370 og 49

Termin 13 januar❤️❤️

Usikker på hvor mye det har og si. Kanskje det kun har betydning hvis man utvikler svangerskapsdiabetes?

Jeg ble overvektig. La på meg 35kilo med minstemann og var oppe i 120kilo... Fikk de vekk igjen altså. Ungen veide 3800.

Men har ingen planer å legge så mye på meg dette svangerskapet. Det var ikke godt.

Gutt 2005
Jente 2005
Gutt 2008

-Bonusbarna 2002&2006-

<3 venter sistemann 06.01.2015 <3

Jeg ble overvektig. La på meg 35kilo med minstemann og var oppe i 120kilo... Fikk de vekk igjen altså. Ungen veide 3800.

Men har ingen planer å legge så mye på meg dette svangerskapet. Det var ikke godt.

Gutt 2005
Jente 2005
Gutt 2008

-Bonusbarna 2002&2006-

<3 venter sistemann 06.01.2015 <3
Skjønner at det ikke var godt :) hvordan reagerte jordmor/lege på vekta? Er litt redd for spydige kommentarer. ..

Skjønner at det ikke var godt :) hvordan reagerte jordmor/lege på vekta? Er litt redd for spydige kommentarer. ..

De syns jo jeg la på meg mye selvfølgelig. og måtte testes for svangerskapsdiabetes.

Jeg har vært overvektig i mine 2 forrige svangerskap og fikk sv.diabetes sist.
Barna mine veide ved fødsel 2,7 og 2,9 kg

Jeg var overvektig i mitt første svangerskap, og med unntak av at jeg var kvalm stort sett døgnet rundt i 9 mnd var det en fin graviditet. Jeg utviklet svangerskapsforgiftning på slutten, men det hadde både mamma og bestemor, så det var vel uunngåelig at jeg skulle få det.. =/
La også på meg ytterligere 25 kg i løpet av de 9 mnd (merkelig hvordan jeg klarte det med så mye spying og kvalme)..
Vesla var rett i underkant av 3 kg når hun ble født 1 dag etter termin.
Jeg har omtrent samme utgangspunkt som starten forrige gang nå, men jeg har IKKE tenkt å legge på meg noenting. Har et mye bedre utgangspunkt og et helt annet kosthold.

Jeg var overvektig i mitt første svangerskap, og med unntak av at jeg var kvalm stort sett døgnet rundt i 9 mnd var det en fin graviditet. Jeg utviklet svangerskapsforgiftning på slutten, men det hadde både mamma og bestemor, så det var vel uunngåelig at jeg skulle få det.. =/
La også på meg ytterligere 25 kg i løpet av de 9 mnd (merkelig hvordan jeg klarte det med så mye spying og kvalme)..
Vesla var rett i underkant av 3 kg når hun ble født 1 dag etter termin.
Jeg har omtrent samme utgangspunkt som starten forrige gang nå, men jeg har IKKE tenkt å legge på meg noenting. Har et mye bedre utgangspunkt og et helt annet kosthold.
Hørtes ut som et langt og slitsomt svangerskap! Håper du slipper all den kvalmen denne gangen.

Back
Topp