Søtsug...

Blitz

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hei jenter!

Jeg har sånn EKSTREMT søtsug fortiden!
Er det noen her som sliter med det samme? Eventuelt hva gjør dere for å ikke få det, hva spiser dere isteden for godteri?

Blir helt frustrert til tider!
 
Vi er flere som går rundt med søtsug!
Jeg drikker te med stevia istedet for sukker, proteinbar istedet for sjokolade, mørk sjokolade istedet for melkesjok, Evt ei brødskive med nugatti hvis det må til.. Bær og frukt. Sørg for å holde blodsukkeret stabilt med sunn mat i bunn, da unngår du de værste smellene, men litt søtt MÅ man ha når man skal produsere god og søt melk, tror jeg :)
Husk, amming gir oss 500 kcal ekstra pr dag å gå på, det er 100g sjokolade hver dag det-uten å legge på seg... Det trøster jeg meg med.
 
Jeg løser det ved å spise godteri..... :p Eier ikke viljestyrke på sånt. Prøver å ikke ta så veldig av, da. Og spiser generelt litt mindre (én porsjon middag istedet for to, knekkebrød framfor brød etc)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi er flere som går rundt med søtsug!
Jeg drikker te med stevia istedet for sukker, proteinbar istedet for sjokolade, mørk sjokolade istedet for melkesjok, Evt ei brødskive med nugatti hvis det må til.. Bær og frukt. Sørg for å holde blodsukkeret stabilt med sunn mat i bunn, da unngår du de værste smellene, men litt søtt MÅ man ha når man skal produsere god og søt melk, tror jeg :)
Husk, amming gir oss 500 kcal ekstra pr dag å gå på, det er 100g sjokolade hver dag det-uten å legge på seg... Det trøster jeg meg med.

Takk for råd! Her går jeg bare å spise frukt om jeg blir godtesjuk... Men det holder liksom ikke :p
Prøver så godt jeg kan å erstatte litt ¨sunnere¨ godteri (om jeg skal kalle det), men er liksom ikke det samme :rolleyes:
Var jo ei godteræv før jeg blei gravid, å jeg er jo ikke noe bedre no!

Jeg løser det ved å spise godteri..... :p Eier ikke viljestyrke på sånt. Prøver å ikke ta så veldig av, da. Og spiser generelt litt mindre (én porsjon middag istedet for to, knekkebrød framfor brød etc)


Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, jeg eier ikke så mye viljestyrke akkurat på det punktet. Men no har jeg sagt til meg sjøl, IKKE NOE godteri utenom helgene, så er spent på å se om jeg klarer det :)
Jeg spiser lite men ofte, føler meg nesten sulten hele tiden (prøver no å spise sunt), men det godteriet ødelegger litt ja!
 
Jeg har klart meg uten godteri noen dager nå ;) men hver gang jeg får søtsug spiser jeg en banan og det hjelper meg for den er søt og god og da glemmer jeg at jeg egentlig ville ha sjokolade ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg har klart meg uten godteri noen dager nå ;) men hver gang jeg får søtsug spiser jeg en banan og det hjelper meg for den er søt og god og da glemmer jeg at jeg egentlig ville ha sjokolade ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Flink du da! :)
 
Jeg har klart meg lenge uten sjokolade (som jeg elsker) men når alle skriver her at de unner seg det så tenker jeg jo at Da kan jeg også det :) hehe
 
Hei jenter!

Jeg har sånn EKSTREMT søtsug fortiden!
Er det noen her som sliter med det samme? Eventuelt hva gjør dere for å ikke få det, hva spiser dere isteden for godteri?

Blir helt frustrert til tider!
Jeg har ikke søtsug i det hele tatt for tiden, har fått sansen for et sunt kosthold pga en veldig sunn venninne som bodde hos meg i en periode. Så spiser mye salater med masse godt i og fisk ol. Men noe som er veldig godt og sundt og som kan erstatte dritmat, for det er jo det det er :p, det er yougurth den uten sukker med feks aprikossmak, cottage cheese som du rører i sammen og over heller du frosne bær som du har varmet opp i en kjele. DEEEEEILIG!!!! Yougurth naturell med nøtter og litt honning over er også nam:) prøv å venne deg til 70 prosent mørk sjokolade, den med chili eller havsalt er god. Etter et par dager med abstinenser er du avvent :p
 
Last edited:
Sjokkolade er forresten ikke det verste en kan putte i seg;)
 
Vi er flere som går rundt med søtsug!
Jeg drikker te med stevia istedet for sukker, proteinbar istedet for sjokolade, mørk sjokolade istedet for melkesjok, Evt ei brødskive med nugatti hvis det må til.. Bær og frukt. Sørg for å holde blodsukkeret stabilt med sunn mat i bunn, da unngår du de værste smellene, men litt søtt MÅ man ha når man skal produsere god og søt melk, tror jeg :)
Husk, amming gir oss 500 kcal ekstra pr dag å gå på, det er 100g sjokolade hver dag det-uten å legge på seg... Det trøster jeg meg med.
Nugatti inneholder forresten: 61 sukkerbiter!!!, masse usunt fett og en klype nøtter, så da anbefaler jeg heller en sjokoladebit!!!
 
[quospm, post: 17222081, member: 89208"]Nugatti inneholder forresten: 61 sukkerbiter!!!, masse usunt fett og en klype nøtter, så da anbefaler jeg heller en sjokoladebit!!![/quote]
Jeg spiser bare brød med sjokoladepålegg når vi ikke har noe annet som minner om sjokolade i hjemmet. :D må man så må man!!!
 
  • Liker
Reactions: Sam
Mørk sjokolade er jo sunt!

For min del vil jeg heller ha noen kosekilo enn å kutte ut sjokolade akkurat nå. Trenger den ekstra piffen når jeg er trøtt etter mange våkenetter :)
Jeg vet at jeg kommer til å bli tynn når jeg starter i jobb igjen, det løper vi nemlig fra 08 til 1430 ;)
Fint å ha litt å gå på.
Må legge til at jeg spiser sunt ellers da, både cottage cheese, bær, frukt, fisk og salat;)
 
Jeg spiser faktisk automatisk mindre godis nå som jeg trener så mye. Spiser et eller annet hver dag men det blir for eks kanskje noen biter smågodt istedet for en svær pose:)

...og jeg har fått dilla på cottage cheese med blåbær, valnøtter og Akasiehonning - naaaammms!!! (Og definitivt sunnere enn mange andre alternativer)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg spiser faktisk automatisk mindre godis nå som jeg trener så mye. Spiser et eller annet hver dag men det blir for eks kanskje noen biter smågodt istedet for en svær pose:)

...og jeg har fått dilla på cottage cheese med blåbær, valnøtter og Akasiehonning - naaaammms!!! (Og definitivt sunnere enn mange andre alternativer)

Nam, det hørtes godt ut:) må testes ut!:)

Sent from my iPhone using BV Forum



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har fått dilla på frukt med vaniljekesam, dritgodt!! Aller best er granateple, men syns alle jeg kjøper er mugne. Fått øynene veldig opp for ananas i det siste, mmmm....
 
Jeg er også hekta på sjokolade. Big time! Ernæringsekspertvenninna mi sier at jeg trenger fett, jeg må spise smør, ost, avokado osv...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp