Røyteperioden

Sam

Forelsket i forumet
Nå er nurket snart 3 mndr og da begynner som regel røyteperioden. med de andre varte den ca til baby var 9 mnd,verst de første 3 mndr. Gruer meg,alt ka vi kvinner ska gjennom!!!. Er dere klare for bad hairdays? :)
 
Uff!!! Jeg fortrenger det så lenge som mulig! Fikk store viker sist gitt.. men men, det går jo over det også! :)

app'en
 
Hva?!? Er det sant?! Skal vi gjennom en røyteperiode?!??:0


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva?!? Er det sant?! Skal vi gjennom en røyteperiode?!??:0


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja og det kan ikke unngås og har ingenting med vitaminmangel å gjøre,det skjer pga hårsyklusen skal tilbake til normalen igjen etter et svangerskap med lite håravfall. Eg har ei venninne som følte hun mistet hele manken:( noen opplever mer enn andre,men alle må gjennom røyteperioden! Stålsetter meg!
 
Håret mitt ble som før etter ca halvannet år,hvor lang tid gikk det med dere som har vært igjennom dette før?:)
 
Ja, man mister jo alt håret som man slapp unna å miste i svangerskapet. Men en del mister mye mer enn det! Meg selv inkludert. Husker ikke når det ble vanlig igjen. :) spørs om jeg må klippe det litt når det begynner å vokse ut, så kanskje det føles litt tykkere.

Ingen som har begynt å miste enda?

app'en
 
Å herlighet, dette viste jeg ikke. Dette kvir jeg meg til. Huff, håper ikke jeg mister mye. Håret mitt er jeg sååå nøye på- er en viktig del av meg! Mister man mindre hår i graviditeten altså? Dette har gått meg hus forbi! Alt vi skal igjennom altså:) ikke bare bare!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Husker jeg mistet utrolig mye hår sist, sluken i dusjen var full i hår, i trappene samlet det seg, du var hår over alt. Hadde nesten glemt det jeg:confused:

Har ikke begynt å miste hår enda, lillebror er 10 uker. Kan jo håpe på å slippe unna siden jeg mistet så mye hår i starten av dette svangerskapet? Det kan jeg nemlig ikke huske at jeg gjorde sist:confused:

♡appen♡
 
Jeg begynte praktisk talt på dagen 3 mndr!:p liker det ikke! følte jeg hadde mange bad hair days ! jaja vet no om det og at det blir bra til slutt:D
 
Husker jeg mistet utrolig mye hår sist, sluken i dusjen var full i hår, i trappene samlet det seg, du var hår over alt. Hadde nesten glemt det jeg:confused:

Har ikke begynt å miste hår enda, lillebror er 10 uker. Kan jo håpe på å slippe unna siden jeg mistet så mye hår i starten av dette svangerskapet? Det kan jeg nemlig ikke huske at jeg gjorde sist:confused:

♡appen♡
Vent et par uker,pang der røyter du:p sånn var det med meg:( men en trenger ikke miste like mye som enkelte gjør, jeg hadde merkbart,men ikke enormt hårtap. Følte halen ble litt tynnere en periode og vikene mer synlig. Jeg har tykt langt hår som betyr mye for meg, ikke noe gøy når manken blir truet!:confused:
 
Vent et par uker,pang der røyter du:p sånn var det med meg:( men en trenger ikke miste like mye som enkelte gjør, jeg hadde merkbart,men ikke enormt hårtap. Følte halen ble litt tynnere en periode og vikene mer synlig. Jeg har tykt langt hår som betyr mye for meg, ikke noe gøy når manken blir truet!:confused:

Nei, ikke gøy i det hele tatt! Samme her; langt tykt hår- supernøye på håret- viktig for meg. Begynner det ca etter 3 mnd?! Det er på tirsdag for meg på dagen:p wuooææ, kvir meg!! Jeg som hadde tenkt p gå til frisøren!!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei, ikke gøy i det hele tatt! Samme her; langt tykt hår- supernøye på håret- viktig for meg. Begynner det ca etter 3 mnd?! Det er på tirsdag for meg på dagen:p wuooææ, kvir meg!! Jeg som hadde tenkt p gå til frisøren!!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg begynte da, en vet at noen begynner litt senere. Likte ikke gå til frisøren den perioden, følte det datt av så mye når hun gredde igjennom håret:p Vanligvis skryter frisørene av håret mitt, men da sa hun ingenting:p
 
Jeg har alltid hatt masse tykt hår.. nå er det bra lite igjen altså. Jernmangel, vitaminD-mangel og SLE(som alle tre gjør at en mister mer hår) + denne røyteperioden?! Hjelpes... må kanskje bare få tilpassa parykk med en gang. Da tror jeg det blir en lilla en i hvertfall! ;)
 
Jeg har alltid hatt masse tykt hår.. nå er det bra lite igjen altså. Jernmangel, vitaminD-mangel og SLE(som alle tre gjør at en mister mer hår) + denne røyteperioden?! Hjelpes... må kanskje bare få tilpassa parykk med en gang. Da tror jeg det blir en lilla en i hvertfall! ;)
Huff!! det er ikke kjekt! og etter graviditet ikke til å komme unna:( handler ikke om mangler, men en syklus som skal tilbake til normalen,pga minimalt hårtap i svangerskapet. Men husk, andre ser det ikke så godt som en selv og et smil dekker over en mengde "feil"!!!!:D
 
Jeg husker ikke når jeg begynte sist men det var ganske sent tror jeg. Men jeg merket det ikke så godt før det begynte å vokse tilbake igjen jeg. Masse altfor korte hår overalt, hadde en hel gardin med 5 cm hår bak i nakken blant annet. Drit irriterende:(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg husker ikke når jeg begynte sist men det var ganske sent tror jeg. Men jeg merket det ikke så godt før det begynte å vokse tilbake igjen jeg. Masse altfor korte hår overalt, hadde en hel gardin med 5 cm hår bak i nakken blant annet. Drit irriterende:(


Sent from my iPhone using BV Forum
Jammen godt det vokser tilbake igjen!!!!!!!!!!!:)
 
Oi.. Jeg har fått mitt 3.barn og var ikke klar over detta??? Shit! Nå kommer jeg sikkert til å henge meg opp i det også :p


Villemo
 
Oi.. Jeg har fått mitt 3.barn og var ikke klar over detta??? Shit! Nå kommer jeg sikkert til å henge meg opp i det også :p


Villemo
Sorry:p Men jeg mister litt mer enn vanlig,så det behøver ikke vær så merkbart. Er bare veldig opptatt av at håret skal være den tilstanden jeg forventer,det blir jo preget av røyteperioden enten jeg vil eller ei:) en venninne følte hun mistet alt, så hun ble hardt rammet.
 
Back
Topp