Vogn

Bugga!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Siden mini bare er 16mnd.når neste kommer blir det nok søskenvogn ;) Vi har Mountain Buggy uj med bag fra før, så blir nok en MB duo så vi kan bruke samme bag :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Jeg har litt lyst på bougaboo buffalo, men det er jo litt kritikk til at ryggen ikke kan legges ned og da ligger barnet alltid i bøyd stilling i hoftene.

Så har jeg litt lyst på silver cross elegance, men den er veldig lang bag på.
 
Syns vognene til bugaboo ser veldig stilige ut, men dei ser så lite skjerma ut ved kalesjen? Ser ut som at trekket over bagen går rett opp og stoppar slik at det blir ei stor åpen glipe inn i vogna på kvar side mellom trekket og kalesjen?
 
Vi var og tittet litt i dag - og tror nok det blir Emmaljunga igjen ;) Hadde Edge til storebror og nå falt vi begge litt for Super Nitro.. Så blir nok en sånn ja <3
 
Prøvekjørte litt i butikken i går, og foreløpig er TFK favoritt :)
 
Vi kommer til å bruke Tfk joggster twist som storebror brukte, kjempefornøyd med den! :)

Det er foreløpig vår favoritt etter å ha tittet rundt :) Synes den virker veldig grei å slåboppbog sammen, lett i ekt, sporty og kul :)
 
Har ingen erfaring, så synes dette med vogn er skikkelig vanskelig... Skulle ønske det var færre å velge mellom :p Tenker det er greit med 4 solide hjul ettersom vi bor i Nord Norge og får en vinterbaby, samt at jeg ser for meg det blir mye mer tur enn i shopping og kafé. Simo combi er foreslått av flere som værbestandig og solid. Noen som har erfaring med å trille trehjuling i snø og slaps?
 
Har ingen erfaring, så synes dette med vogn er skikkelig vanskelig... Skulle ønske det var færre å velge mellom :p Tenker det er greit med 4 solide hjul ettersom vi bor i Nord Norge og får en vinterbaby, samt at jeg ser for meg det blir mye mer tur enn i shopping og kafé. Simo combi er foreslått av flere som værbestandig og solid. Noen som har erfaring med å trille trehjuling i snø og slaps?

Jeg har prøvd både Mountain Buggy Urban Jungle og Emmaljunga City Cross på snø og slaps. Jeg bor riktignok i Bergen, men slaps er vi nå godt vant med om vinteren.
Selv var jeg mest fornøyd med mountain buggy på dette føret. Den har tre hjul, men det fremre hjulet kan låses, og da var det ikke noe pes. City Cross har riktignok ikke hjul med luft i, men er punkteringsfri, og jeg tror det er der problemet lå. Jeg opplevde at punkteringsfrie dekk skyflet snøen foran seg, og det ble vanskeligere å trille.
Så mitt heteste tips er hjul med luft i, samt at du velger en vogn som ikke veier så mye (jeg synes simo combi er tung, Emmaljunga Mondial og Edge også)
 
Vi har bestemt oss for stokke crusi :) svigersøster har denne og blei helt forelsket. Vogna kan kjøres i all terreng(vi prøvde) både sti, grus, asfalt og bratte bakker. Barnevognen er kjempe lett å ta inn og ut av bil og tar liten plass. Det finnes bilsete be safe izi sleep som passer rett oppi vognen med ett lite klikk. Kan derfor gå i butikken med vognen uten og flytte barnet fra setet til vogn. Utrolig lettvindt. Bagdelen er kjempe lett og er lett og ta av understell. Når barnet er gammel nok til og sitte i vognen finnes det en sitte del som har 6 forskjellige funskjoner. 3 vendt mot mor og 3 vendt fra mor. Denne er også lett og klikke på understellet. Understellet er enkelt og når du tar av bagdeøen lan det bsre spyles uten at ting skal sette seg fast her og der. (Vi måtte gjøre det da vi var på tur i fjellet). Finnes også søskensete. Ønsker du maxi cosi bilsete som er det letteste på markede finnes det adapter til vognen til rundt 300 kr. Både bilsete, stelleveske, bagdel og sitte del kommer i mange ulike farger. Alt kan matches :) :) anbefaler denne vognen :) :) dette var min reklame for idag :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Syns vognene til bugaboo ser veldig stilige ut, men dei ser så lite skjerma ut ved kalesjen? Ser ut som at trekket over bagen går rett opp og stoppar slik at det blir ei stor åpen glipe inn i vogna på kvar side mellom trekket og kalesjen?
Har kommet nye og lange kalesjer nå.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Noen som vet om kalesjen til de nye bugabooene passer til cameleon? :)

Jeg synes forøvrig ikke at de er åpne :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Siden mini bare er 16mnd.når neste kommer blir det nok søskenvogn ;) Vi har Mountain Buggy uj med bag fra før, så blir nok en MB duo så vi kan bruke samme bag :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Tror man må duo-bag for at det skal passe tvillingvogna. Singelbagen er for bred.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Noen som vet om kalesjen til de nye bugabooene passer til cameleon? :)

Jeg synes forøvrig ikke at de er åpne :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Den nye modellen av cameleon, som leveres nå i april, kommer med lik kalesje som bugabooen..:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kommer det enda en ny? :)

Jeg tenker på kalesjen til bugaboo buffalo, kan jeg bruke den på cameleonen min?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ååååå, gikk inn på nettsiden deres, de skal jo få inn babyblå og babyrosa <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ååååå, gikk inn på nettsiden deres, de skal jo få inn babyblå og babyrosa <3
Jaaaaa:) Hallo, det skulle jeg jo fortalt i samme slengen selvsagt!!:) Var de ikke fine??

Vi vurderer å kjøpe cameleon, reiser en del og skal være i varmen i permisjonstiden, så jeg tror den kan være et godt valg for oss..
Jeg spurte på babyshop og hvis jeg bestiller og betaler vognen (som ikke leveres før i april) før 16. mars får jeg benytte meg av tilbudet de har fram til da:) (gavekort på 1000kr ved kjøp over 5000)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Du kommer ikke til å angre! Eeeeeelsker buggisen <3 Er så glad i den at jeg har både grå og brun base, og maange forskjellige trekk, solkalesje, parasoll, ja. Og sportsdelen er fantastisk for barna, de sitter sååå godt i den! Den er genial å ha i varmen pga solkalesjen og uv-nett.

Noe av det mest genialet er også at man kan klipsr på bilsetet.

Både jeg og mannen elsker bugaboo'en, og ville aldri vært foruten. Men vi har hatt en stor bagvogn utenom også. Hatt både emmaljunga mondial, city cross og simo. Buggisen følger meg i grava :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikke alle på engang da, men... Byttet litt :)

Babyblå og rosa var nyyyydelige!!! <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp