♡ Drømmen vår ♡

Tenke på muligheter, vurdere, datoer, tenke, rasjonalisere, og ikke tenke for mye på det alternativet man ikke vil...

vi er like.

Ja. Det går på autopilot, så jeg kan ikke la være. Godt å høre at vi er flere som kan ha så lange rekker av eventualiteter i hodet på en gang. Har heldigvis mye annet å henge fingrene i, så jeg synes ikke at det blir for mye tenking nå. Og siden jeg liker at over halvparten av tankene skal være optimistiske så laget jeg meg en ny oversikt over eventuelle viktige datoer. Måtte jukse litt for å få riktig første blødningsdag, riktig EL (og her ser jeg nå at jeg har slurvet siden EL og befruktning er nevnt to ganger på listen, må endre på PC i morgen) og riktig lengde i forhold til termin (dumme siden bruker fremdeles 40+2). Så det er sånn jeg koser meg med. Fant ut at UL ved 13 uker blir omkring 20. mai. Det kan jeg like. Offentliggjøring før sommermånedene. ♡

upload_2014-3-10_9-31-14.png

*Taster på app på mobilen*

Last edited:
PP 7, 5 dpo

Tenpen gikk nedover i dag. Det synes jeg er rart. Jeg forventet stigning siden det var andre dag med Crinone i går. Begynner å håpe at det er festedipp. Det er over fem døgn siden tidspunktet jeg tror EL var. Mellom 5 - 5,5 døgn. Så litt tidlig festedipp, men jeg er optimist. Og proppet med progesteron, så jeg er forundret.

Jeg tempet tre ganger i dag for å være sikker, og jeg tempet mange ganger i går siden jeg fikk både 37,0 og 37,1 så til slutt valgte jeg 37,05. Og det er en del høyere enn 36,8. (Jeg har bare en desimal, men det pleier å holde for at jeg finner EL og ser at tr er på vei, jeg er heldig og har ofte "grei graf".)

Det er tre dager til testing. Håper tempen stiger igjen før det. Jeg har sett noen som har hatt kort lutealfase første syklus etter MA og jeg er ikke klar for tr enda.

Last edited:
PP 7, 6 dpo

Tempen holder seg et hakk ned. Det ser nesten skummelt ut siden den horisontale linjen i krysset ligger så høyt, men det er jo pga høye temperaturer i starten av syklusen da jeg fortsatt hadde positiv test. 36,3-36,4 er jo vanlig før-EL temp hos meg.

Jeg synes grafen min ligner veldig på den i pp 5. Både var EL forsinket og dpo-kurven hakkete. Det var en kjemisk graviditet, uten Crinone. Så dersom det er et befruktet egg nå også så kanskje jeg klarer å redde det. ♡

Optimist og spent. Her er kurven fra pp 5:
1394432059208.jpg

Ja. Det går på autopilot, så jeg kan ikke la være. Godt å høre at vi er flere som kan ha så lange rekker av eventualiteter i hodet på en gang. Har heldigvis mye annet å henge fingrene i, så jeg synes ikke at det blir for mye tenking nå. Og siden jeg liker at over halvparten av tankene skal være optimistiske så laget jeg meg en ny oversikt over eventuelle viktige datoer. Måtte jukse litt for å få riktig første blødningsdag, riktig EL (og her ser jeg nå at jeg har slurvet siden EL og befruktning er nevnt to ganger på listen, må endre på PC i morgen) og riktig lengde i forhold til termin (dumme siden bruker fremdeles 40+2). Så det er sånn jeg koser meg med. Fant ut at UL ved 13 uker blir omkring 20. mai. Det kan jeg like. Offentliggjøring før sommermånedene. ♡

Vis vedlegget 53195

Når det begynner å nærme seg i dpo land går jeg også alltid inn og ser på denne og drømmer meg litt bort :)

Når det begynner å nærme seg i dpo land går jeg også alltid inn og ser på denne og drømmer meg litt bort :)

Den er veldig fin, bare irriterende at den har termin en dag for tidlig. :p Heldigvis kan jeg klippe og lime. ;)

Den er veldig fin, bare irriterende at den har termin en dag for tidlig. :p Heldigvis kan jeg klippe og lime. ;)

Jeg er ikke like god på den som deg, så jeg bare tar det litt i hodet :p

Taster på appen :)

Jeg klipper og limer i paint. :p Det viktigste er bare å la EL stå en dag senere enn den var, eller at første menstruasjonsdag står en dag senere om man ikke vet EL. Da blir termin en dag senere. Bare husk at det også da står at du er en dag kortere på vei.

Jeg føler meg plutselig ikke alene om å være gal nå ;)
Gjør det samme som deg jeg også. Ser for meg når jeg kan ha tidlig ul, når jeg kan fortelle det og ser på alle viktige datoer fram til termin ;) og jeg har aldri vært gravid før :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg føler meg plutselig ikke alene om å være gal nå ;)
Gjør det samme som deg jeg også. Ser for meg når jeg kan ha tidlig ul, når jeg kan fortelle det og ser på alle viktige datoer fram til termin ;) og jeg har aldri vært gravid før :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hihi.. Jeg har gjort det til en viss grad hver pp, men det har blitt "mer og mer" på en måte. I pp 1 mener jeg å huske at mannen og jeg var invitert i et familieselskap med de aller nærmeste ca. 4 uker etter IKM (jeg håpet hvert fall IKM ville være etter omtrent 28 dager, men kunne jo ikke vite det sikkert heller da, men håpet jo). Og da snakket vi sammen om det, at da kunne vi jo eventuelt fortelle. Så det har alltid vært en liten tankerekke om det. Tidlig ultralyd har jeg aldri vært så gira på, så det har jeg ikke telt ned til før nå (det var mannen som ville på tidlig ultralyd her). Nå får vi jo "ultralyd-pakke" på Sykehuset, og for meg er det jo blitt veldig viktig nå. For jeg vil vite at hjertet slår og at den vokser riktig. Det skal jo ikke være så viktig, egentlig, for det normale er at det går bra. :p

Og så synes jeg den viktige-datoer oversikten er så søt, når hjertet begynner å slå og når man kjenner bevgelese (altså, jeg vet jo at det er veldig individuelt, men det er koselig å tenke sånn "i det tidsrommet".) :D

Jeg tror vi er helt normale! :D Førstegangs og har aldri vært gjennom et svangerskap før, selvfølgelig er vi spent. ;)

Og jeg kom på at hvis du vil at jeg skal klippe for deg så bare si ifra. ;) :p :D Haha..

Og jeg kom på at hvis du vil at jeg skal klippe for deg så bare si ifra. ;) :p :D Haha..
Når jeg har fått kartlagt EL, da skal du få lov å klippe og lime en for meg :D Må jo ha noe å se på i dpo land

PP 7, 7 dpo

I morgen er det tid for testing. Jeg er spent. Jeg tenker mye gjennom alle alternativer for tiden og nå nærmer det seg veldig første runde og det mest avgjørende av alternativene. Spent.

PP 7, 7 dpo

I morgen er det tid for testing. Jeg er spent. Jeg tenker mye gjennom alle alternativer for tiden og nå nærmer det seg veldig første runde og det mest avgjørende av alternativene. Spent.

Krysser fingrene for to streker i morgen:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Spent på oppdatering.

8 dpo er veldig, veldig tidlig da...

fra app

Spent på oppdatering.

8 dpo er veldig, veldig tidlig da...

fra app

Ja. Blir vel bare svak svak strek etter fristen eventuelt. Jeg håper. :p

Håper sammen med deg!!!

fra app

Lykke til i morgen:)

Sent from my iPhone using BV Forum

PP 7, 7 dpo - ettermiddag - Testetøsa har kommet på besøk

OK! Nå husker jeg hvorfor jeg heter Testetøsa. Jeg klarer ikke å holde meg! :eek:

Jeg fikk strek etter tidsfristen på en test på CD 13. Jeg tok en test CD 19 som var helt negativ og en ny en for noen dager siden, bare for å være 100 % sikker på at alle tester er negative etter MA'en, den var negativ den og heldigvis. Jeg tror kanskje det var fordi Foreløpig litt anonym sa at hun kunne se sånne ultrasvake streker så lenge etter sin MA, så jeg ville forsikre meg helt om at alle hcg-rester var BORTE!

Ok. Så er det Testetøsa da, for jeg synes at å teste etter MA er greit. Men Testetøsa har lovet i alle anledninger at hun skulle vente til 8 dpo. MEN problemet (logikken forsvinner nå) er jo at jeg tror EL var midt på natten slik at jeg teknisk sett er midt mellom 7 og 8 dpo i dag, sånn egentlig. Så derfor ble det test istad, på ettermiddagsurin. Mange timer siden jeg hadde drukket, mange timer siden jeg hadde tisset. Jeg så en ultrasvak strek rett innenfor fristen, omtrent ved 5 minutter (sånn ultrasvak som mannen ikke kan se) og når den har tørket kan både mannen og jeg se streken, rosa. Så nå er jeg glad tror jeg, men litt sånn nervevrak og rar. Kanskje jeg hadde sånn hcg liggende på 2-3 etter aborten, sånn at det er derfor den kom så tydelig så tidlig nå (jeg har jo pleid å få strek etter fristen allerede 8 dpo flere ganger tidligere). Jeg er 5+0 om 2 uker egentlig da, så da er jeg forbi kjemisk graviditet. Da blir første nedtelling til 25. mars. Eller. Aller først vil jeg ha en sterkere strek om noen dager.

Her er bilde forresten, men som vanlig, vanskeligere å se på bilde enn i virkeligheten. Bilde er uredigert.

upload_2014-3-11_19-58-52-png.53438

Back
Topp