Vi som temper(Ny)

Jeg har lest om flere som synes det gikk greit selv om de både hadde angst for tamponger, blod, og fingre i skjeden. Jeg anbefaler å lese de trådene jeg har slengt med, så ser du hva mange andre sier.

Det koster ikke mye (350 kr eller noe sånt?) så du kan jo eventuelt kjøpe og gjøre et forsøk. Du trenger nok to fingre for å få den inn, men det er ikke meningen at fingrene skal presses inn, det er selve koppen du presser inn. Så er det lurt å ta en finger inn etterpå for å sjekke at den sitter riktig fast. Særlig i starten. Jeg kløna mye den første syklusen, og vurderte da om dette var dumt. For når den ikke sitter riktig så kan man både lekke og det kan kjennes ubehagelig. Men siden ALLE som bruker skryter så mye av den så bestemte jeg meg for å ikke gi opp. Og så fikk jeg de til. Nå kjenner jeg den ikke, og jeg kan veldig lett få den inn og ut. Og den lekker aldri.

Den har en sånn lang stilk som man kan klippe av eller klippe til ønsket lengde. De aller fleste må nok klippe den et godt stykke av for at det ikke skal være ubehagelig.

Skal lese meg litt opp og se om jeg tør å gi det et forsøk :)

Jeg vurderer jo stadig kopp. Men trives med tøybindene mine, og etter en nyinvestering har jeg en grei mengde til å ikke stresse med vask ved mens. (det er SÅÅÅÅ mye enklere når man har en tøybleieunge og uansett bare tar dem med i den vasken)

Om natten, hva bruker du da? De kommer kanskje i ulike størrelser?

Skal lese meg litt opp og se om jeg tør å gi det et forsøk :)

Du får vurdere. Jeg synes ikke det kostet så mye, og etter å ha lest alle trådene og en del annet jeg fant på nett så fant jeg ut at jeg synes det var verdt et forsøk. Jeg har ikke noen angst mot å putte fingre i skjeden da, så sånn sett var det nok en god del enklere for meg, men som sagt, jeg har lest om flere som synes det er ubehagelig, men som likevel synes kopp er bedre enn alt annet (og flere som påpekte at det minner om å føre inn en tampong, men koppen skal bare inn to ganger i døgnet).

Om natten, hva bruker du da? De kommer kanskje i ulike størrelser?

Da bruker jeg nattbind.

(første natten, egentlig. Etter ei natt så blør jeg nesten ikke om natta, og kan egentlig sove uten noe mer enn et truseinnlegg, men da bruker jeg nattstørrelsen når jeg står opp.... og forsåvidt sover jeg med bind også altså, just in case...)

BADE-argumentet ditt, Lykkeliten, tror jeg er det som kommer til å vippe meg over!

Da bruker jeg nattbind.

(første natten, egentlig. Etter ei natt så blør jeg nesten ikke om natta, og kan egentlig sove uten noe mer enn et truseinnlegg, men da bruker jeg nattstørrelsen når jeg står opp.... og forsåvidt sover jeg med bind også altså, just in case...)

BADE-argumentet ditt, Lykkeliten, tror jeg er det som kommer til å vippe meg over!

Ja. Det er et godt argument. Sommer uten bind/tampong. Eller ferie resten av året også da. Genialt genialt genialt!

Nei, så rart. Ff har satt el nå, mange dager før forventet! Stemmer med tester og el smerter. Så irriterende, så da ble det ikke humping før el, bare på el dagen og de to neste.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, så rart. Ff har satt el nå, mange dager før forventet! Stemmer med tester og el smerter. Så irriterende, så da ble det ikke humping før el, bare på el dagen og de to neste.

FF er ikke helt sikker på om den har rett, så fortsett med sex og el-testing og se om du får en heltrukken linje om noen dager :)

Jeg er 2 dpo:):) La dagene gå fort!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hva trur dere??
1393480579829.jpg

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

FF er ikke helt sikker på om den har rett, så fortsett med sex og el-testing og se om du får en heltrukken linje om noen dager :)
El test var veldig negativ i går, og neeesten poSitiv de to foregående dagene....men skL fortsette å teste for jeg synes det var underlig At el kom så tidlig...

Hm. Starte med mothers care (progresta) idag, eller vente til FF har satt eggløsning? Er jo ganske sikker på at jeg er 2 dpo. @Lykkeliten_86

@FruUndercover så flott graf!!! :)

Sex på EL dagen holder. Det gir like stor sannsynlighet for befruktning som om man rekker flere runder. Det gir ca 30 % sannsynlighet. Det var samme som skjedde med meg sist, da EL kom på cd 10. Ble gravid (det gikk galt senere da, men det er jo ikke derfor.)

*Taster på app på mobilen*

Jeg er 2 dpo:):) La dagene gå fort!

Jeg er så spent på denne runden din jeg.

Hm. Starte med mothers care (progresta) idag, eller vente til FF har satt eggløsning? Er jo ganske sikker på at jeg er 2 dpo. @Lykkeliten_86

Tatt negative EL-tester etter EL også eller? Du har jo egentlig trippel bekreftet EL nå da. Temp, EL-test og UL. Så du kan nok trygt begynne. Uten UL ville jeg kanskje ventet på krysset, men du har jo sett eggene. ;)

Back
Topp