"Fjernet to av tre forstre"

Hvilken uskreven regel er det?
RollingEyes-Large.png
Det er ikke en uskreven regel, jeg sier bare at du er jo i utgangspunktet mot abort, så da har det vel ikke noe å si om det er bare et foster eller alle som blir abortert? Du liker det jo ikke uansett.

Det er ikke en uskreven regel, jeg sier bare at du er jo i utgangspunktet mot abort, så da har det vel ikke noe å si om det er bare et foster eller alle som blir abortert? Du liker det jo ikke uansett.

Nei, men jeg har vell på lik linje lov å diskutere vell?
Er uansett MER forkastelig å "ellemelle" hvem som skal få leve og ikke av barna sine når en har tatt i bruk prøverør fordi en ønsker seg barn, enn noen som ikke ønsker seg barn tar abort...Du ser vell forskjellen der rekner jeg med?

Dette blir i mine øyne som å designe en baby etter hvilke farge de skal ha på øynene osv. Du designer et svangerskap. Du velger bort et foster fordi du ønsket bare en. Velger man å bli gravid ER det en risiko for flerlinger, og den synes jeg man skal ta om man velger å bli gravid. Forkastelig!!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Syntes ikke det er noe værre/bedre enn å fjerne ett foster hvis man ikke ønsker barn.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Kvalmt:( Enten ønsker man og bli mamma eller ikke, ikke antall det går på!

•☆tastedingsen☆•

Er uansett MER forkastelig å "ellemelle" hvem som skal få leve og ikke av barna sine når en har tatt i bruk prøverør fordi en ønsker seg barn, enn noen som ikke ønsker seg barn tar abort...Du ser vell forskjellen der rekner jeg med?
Nei, jeg ser faktisk ikke forskjellen. For meg er abort abort, uavhengig av hvor mange fostere det er. Jeg mener kvinnens rett til å bestemme over egen kropp kommer først. Så jeg er for abort, uansett grunn.

Nei, da måtte det vært medisinske grunner til det, stor risiko for å miste alle eller at det skulle ha stått om mitt eget liv. Men om jeg hadde klart det, er en annen sak...

Nei fy blir så dårlig av å läsa detta. Nei vet du ka? Sko aldrig klara av å gör de..

Kvalmt. Grusomt og helt utrolig. Har du prøvd å bli gravid så lenge og ender opp med hele tre stk hadde jeg virkelig trodd at man skulle blitt glad! Tenk å fortelle barnet sitt at man tok abort på tvillingen fordi mor og far kun ønsket et barn. Og barnet sitter der med vett nok til å vite at det fort kunne vært meg istedenfor min bror/søster som ble tatt livet av!
Eller er man av den oppfatning at man er modig nok til avslutte liv til et ufødt barn men ikke modig nok til å stå frem med det?

Kan heller ikke tro kommentarene jeg leser her inne. Man tar ikke livet av en fugl ute men man dreper lett sitt eget barn.

Uff så forferdelig :(

Nei, den forskjellen ser ikke jeg heller. Abort er abort uansett.

Grøss og gru. En ting er å ta abort når man blir gravid uten å ha planlagt det, men å planlegge det og deretter fjerne 2 foster fordi det ikke passer? ?? Fytti! Skjønner at tanken på å bære dem frem kunne være skummel. Trillingsvangerskap ER risikofyllte. Men det er jo litt av risken man tar når man blir gravid.... Syntes dette var forferdelig trist å lese:(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei, jeg ser faktisk ikke forskjellen. For meg er abort abort, uavhengig av hvor mange fostere det er. Jeg mener kvinnens rett til å bestemme over egen kropp kommer først. Så jeg er for abort, uansett grunn.

Hjelpe meg, da er du virkelige trangsynt om du ikke ser forskjellen på å ta abort fordi du ikke ble planlagt gravid, enn å ta abort på 1/2 2/3 fostre fordi det ikke "passer" seg, selv om en har vært prøvere lenge og til og med begynt med prøverør

Jeg er ikke imot abort. Jeg mener det er en kvinnes rett om hun er i en livssituasjon hvor det å føde et barn ikke er overkommelig. Men jeg er imot at kvinner som ønsker seg barn, og endatil med hjelp av prøverør, aborterer et eller flere barn fordi det ikke passer dem å få mer enn en. Da må man virkelig tenke over på forhånd om man er i stand til å ta ansvar for den handlingen det er å bli gravid, og risikoen for flerlinger. Om du frykter mest av alt å bli gravid med flere, så burde du tenke deg nøye om før du blir gravid, for å abortere en er ikke bare-bare, og man risikerer at begge/alle dør.

Nei, den forskjellen ser ikke jeg heller. Abort er abort uansett.
For fosteret er det jo det samme selvfølgelig om det er ett som fjernes eller to..så sånn sett er det jo det samme. Jeg er for selvbestemt abort når en kvinne ikke ønsker barnet hun bærer på av ulike årsaker. Det folk reagerer mest på her vil jeg tro er vel at moren klarer å sitte å velge ut et foster som skal dø, hvordan velger man det når begge er friske? Og når en faktisk vil ha barn...da burde jo ikke abort være noe en vurderte

http://www.nrk.no/norge/fjernet-to-av-tre-fostre-1.11513907

Jeg blir helt målløs, dårlig i magen og klump i halsen! :( Jeg har forståelse for at det kan komme som et sjokk for mange, å få vite at de venter tvillinger eller i dette tilfelle trillinger, men har ikke forståelse for hvordan noen kan klare å velge vekk en eller to av sine voksende barn i magehuset. Kunne aldri gjort noe slikt viss det ikke stod om livet til meg selv eller til noen av spirene..

Akkurat dette klarer ikke jeg å forstå heller... Jeg er i utgangspunktet for abort. Men når man har gått inn for å bli gravid, som veldig mange av de som venter to eller flere har, så er man klar over risikoen, og må faktisk ta konsekvensen av det.

På samme måte som jeg prøvde å bli gravid i sommer høst (naturlig). I september dukket det opp en jobbannonse som jeg ønsket å søke på og vi ble enige om å legge prøvingen på hyllen. Jeg fikk jobben... og fant ut at jeg var gravid samtidig. Passer dårlig ja, men jeg er da voksen og må ta ansvar for egne valg. Jeg kan jo ikke ta abort av den grunn. Hadde også en redsel for tvillingsvangerskap (siden dette er siste barnet), men det var også en risiko jeg kalkulerte inn, og jeg hadde ikke tatt bort 1 eller begge av den grunn. Det synes jeg er en for enkel løsning. Er det tugntveiende medisinske grunner for forsterreduksjon er selvsagt saken en annen!

Back
Topp