MLHB sine tanker i svangerskapet

Last edited:
33 uker ♡

7 uker til termin, 7 uker kun!;-)

Vekta stoppet i dag på 71, 5 kg og dvs 1/2 kg ned fra forrige uke igjen.. magemål skal måles i morgen tenkte jeg.
I dag har det i tillegg vært nyttårsaften og feiring. Var skikkelig elendig i formen (kvalm og energiløs, brakk meg flere ganger) stort sett hele dagen.. sur som et uvær og glefset skikkelig fra meg.. stakkars mannen :-(

Det bedret seg etter middagen heldigvis, som forøvrig var knallgod! Namnam :) Feiret nyttår hos søs og vi koste oss med barna, god mat, godterier og brettspill ;-)

PhotoGrid_1388545196640_zpsqgxvjor9.jpg


Vi reiste hjem etter rakettene og det har vært en koselig dag tross alt den dårlige formen♥
Lillebror har faktisk vært litt mindre aktiv i dag..nå burde det vel begynne å bli trangt der inne vel?

*** Onsdag 33+1 ***
Fytti så trøtt jeg har vært i dag.. sto opp i 15 tiden og har vært totalt energiløs. Hadde masse kramper i natt i tillegg. Vært mer aktivt i magen i dag, men er mer dytting og rolige bevegelser nå. Lurer på om han kanskje driver og prøver å snu seg riktig vei? Det hadde vært fantastisk isåfall!

I morgen er det planleggingsdag og at jeg fortsatt ikke sover kl. 04.11 er ikke bra når jeg har en 5, 5 åring som står opp klokka 06.30... i tillegg begynner mannen på jobb i morgen så det blir bare meg og hu gitt..

Får prøve å sove litt..

*** Torsdag 33+2 ***
I dag er det nøyaktig 50 dager til termin! Nå føles det utrolig nærme.. men samtidig vet jeg av erfaring at det blir tøft nå på slutten. Planleggingsdag i bhg og storesøster ble akkurat invitert bort til ei i bhg..kanskje det blir noen timer fri allikevel i dag? :)

Oppdatering:
Frøkna var borte 3, 5 time så jeg fikk gjort noe lett husarbeid hjemme. Var ikke mye jeg klarte før det gjorde for vondt og kynnerene satte inn..men litt fornøyd med egen innsats allikevel:)
Nå ligger jeg nok engang våken.. vi gamet Wow med bestevenninna mi + samboeren hennes og jeg la meg 00.30. Våknet deretter 03.30 og vært våken siden.. nå er kl. 04.24... blæææææ!

Masse aktivitet i magen og kjenner føtter eller hender som dulter ~ spesielt på venstre side under ribbeina♥

*** Fredag 33+3 ***
Fytti for et humør jeg er i.. Sovnet igjen etter mannen hadde gått på jobb og våknet 09.30 til at storesøster fortsatt sov. Pokker.. Hele poenget i dag var at hun skulle i bhg og tidlig iseng i kveld siden hun ikke sovnet før 23.30 i går (fikk bare ikke sove sier hu, men tror det ligger mer bak enn det hun sier). Nå spørs det om hu i det hele tatt er trøtt til leggetid i kveld. Heff..

Klokka er nå 12.37 og jeg har time hos kiropraktor om 1 time ca.. Venter bare på at vi kan reise ned dit så jeg kan reise hjem igjen etterpå. Føler for å sove, men kan jo ikke det når storesøster er hjemme fra bhg. Det var for sent å levere henne etter 10.00 så da ble det bare sånn i dag.. Er deppa og har kort lunte så prøver å holde meg for meg selv. Hun ser på Barbiefilm og leker med iPaden sin... Føler meg som en elendig mor i dag, og er virkelig deppa :-( Ingen tvil om at depresjonen er verre til tider.. Får nesten ta det opp med legen neste uke. Ikke at det er så mye gjøre heller tror jeg..
Gleder meg til mannen er hjemme fra jobb så jeg bare kan legge meg og håpe at humøret er bedre når jeg våkner.. Stakkars jenta mi som må være hjemme med en sånn mamma i dag.. :-(

Oppdatering:
Denne dagen tok visst aldri slutt. Humøret ble bedre utover på kvelden men begynte plutselig å blø etter toalettbesøk (!). Trodde først det var fra hemoroider igjen (fikk gjort nr 2), men reagerte på at fargen var annerledes og fant fort ut at blodet kom fra skjeden denne gang.. flott tenkte jeg. Tok telefon til føden og de ville ha meg inn på en sjekk med engang.
Reiste inn med mannen mens storesøster bøe passet på av onkelen sin. På føden fikk vi ctg registrering, sparketest, livmorhals undersøkelse (ubehagelig!) samt innvendig ul.
Legen fant ut at jeg blør helt ekstremt lett nå og bare hun kom bortpå livmortappen så begynte jeg å blø! Cervix var nå 28mm så noe forkortet siden sist (35mm)..men så lenge jeg er såpass langt på vei så gjorde det ingenting. Men modningen er hvertfall godt igang.

De kunne hverken utelukke eller bekrefte prematur fødsel og legen nølte med å svare da jeg spurte om dette. Hun sa at det eneste de kunne være sikre på var at han kom ikke i dag :p
JEG tror nok det går mange uker til, men kunne forvente å blø fremover nå. Hvis jeg fikk smerter eller blødningen ikke stoppet så måtte jeg ringe med engang.
Og om noe startet nå så gjorde de ingenting for å hindre at han kom.. spenning er det ikke mangel på gitt! ;-)

*** Søndag 33+5 ***
Hormontroll uten like! Jesus Christ.. sendte mann og barn ut av huset til søstra mi idag. Tror jeg trengte å være i fred.. fikk slappet skikkelig av og jobbet hardt for å ikke sovne.
Har enormt mye kynnere i dag, og magen er konstant hard.. auau. Slimproppen gikk for 2. gang også i dag.. helt klart at kroppen jobber for å klargjøre seg for fødsel.
Jonas er i tillegg svært aktiv og dytter alle veier, det er heller ikke videre behagelig.. men nå er det bare 47 dager igjen til termin! Åh som vi gleder oss til å treffe på lille prinsen vår <3

Fikk også gått på do igjen i dag, to ganger på èn uke - det er jo luksus! :-D

Har skikkelig vondt i magen, kjenner disse kynnerene sliter meg ut.. Lillebror dytter og presser som aldri før. Legger meg 23.15 i dag, og håper jeg får sove..

Storesøster er fortsatt våken.. vet ikke våre arme råd når det gjelder hu.. håper hun blir så utslitt i bhg at hun MÅ sove..

Oppdatering:
Jadda! Jeg sovnet med det samme og våknet av noen sjuuuke kynnere..puh. Gikk og tisset og nå ligger jeg her da.. det var 01.30 - nå er klokka 03.04 (!). I tillegg får jeg noen skikkelig halsbrann utbrudd hele tiden. Sto opp og spiste litt men sovnet ikke før mannen sto opp i 5-6 tiden.. dumme søvnrytme!

*** Mandag 33+6 ***
Herrefred for aktivitet i magen i dag! Kjennes ut som om han skal bryte seg ut :p

Våknet 12.30 så nå får jeg sikkert ikke sove til normal tid igjen i kveld.. typisk. Kan forresten nevne at jeg blør litt hele tiden nå.. er nok kynnerene som får blodkarene til å sprekke. Eller dyttingen fra lillegutt! Har en liten flekk i truseinnlegget hver gang jeg er å tisser.. noe som begynner å bli relativt ofte :p

Oppdatering:
Herreguuud for et humør jeg har vært i idag! Sinna som en okse jo.. i tillegg har jeg hatt megamye kraftige kynnere og vært skikkelig kvalm. Jo også halsbrann da.. må jo ikke glemme den!
Jeg begynner å tenke at det hadde kanskje ikke vært så ille om lillebror ville komme litt før..

Nå er klokka 02.28 og jeg er lys våken. Som jeg tenkte etter å ha sovnet så sent i dag!
I morgen skal jeg levere storesøster i bhg siden jeg ikke kan hente. Skal ha ny påfyll av bryn.. håper det sitter denne gang!!
Apropo storesøster så sovnet hun etter én time i dag. Wow!

Tenker vi spiser frokost hjemme og går i bhg etterpå. Spent på hvordan formen er i morgen...

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
34 uker ♥

6 uker igjen til termin! 45 dager og det er bare 5 dager til jeg er høygravid!
Vekten var 72kg og dvs 0.5 kg opp fra sist uke! Nå veier jeg det samme som ved fødsel til storesøster. Magemål glemte jeg sist uke - prøve å huske i morgen. (105 cm nå)
Jeg leverte i bhg i dag - for første gang siden august! Vi spiste frokost sammen her hjemme og var i bhg før 09.30. En veldig koselig morgen for mor og datter ♥

Formen har vært litt lunken i dag, lite matlyst og tror jeg er i ferd med å bli sjuk.. snufser mye og er tung i hodet samt uvel..fikk gått på do i dag også. Er jo helt fantastisk dette!
Legger meg kl. 22.52 og håper jeg får sove.

Storesøster har vært flink og sovnet fort i dag. Håper det har snudd for godt nå.

1389131561378.jpg

Hadde påfyll på bryn - håper de setter seg bedre denne gang for i dag var det IKKE noe behagelig å ligge på den benken.. Ble skikkelig uvel og det var vondt i hele kroppen. Heff!

Oppdatering;
Så ligger man her igjen.. klokka er nå 02.54 og det er 24 min siden jeg var og tisset. Lys våken nå og har halsbrann :-( Så får man se hvor lang tid det tar før Jon Blund dukker opp igjen. Lillebror er også våken kjenner jeg ♥

Håper at noe skjer hver dag nå.. den tanken må jeg bare prøve å legge fra meg da det blir så himla lenge å vente om han kommer til termin eller skrekk og gru - på overtid! Men det betyr vel bare at nå er jeg temmelig lei.. hadde vært kjekt å fått livsgløden tilbake så jeg kan begynne å være mor igjen ♡ meen han kommer nok ikke på mange ukene enda.. smøre seg med tålmodighet og positive holdninger!!

*** Onsdag 34+1 ***
Sovnet ikke før mannen reiste på jobb i halv 7-7 tiden og sov deretter til 12.00! Nå er klokka 03.23 og jeg er ikke LITT trøtt engang! Fikk gått på do i dag også.. er jo helt utrolig! Håper det fortsetter sånn :)

Har masse kynnere og vondter i magen nå.. i tillegg er Jonas heeelt propell inni der!

Tenker egentlig at han bare kan bli der inne til termin. Fant ut at jeg mister jo permisjonstid om han kommer før.. og det vil jeg ikke! :) Dessuten kommer han når han er klar ;-)

Magemål er nå 105cm på det bredeste! Begynner å bli stor ;-)

*** Torsdag 34+2 ***
Har vært elendig i formen i dag, klarte å levere i bhg. før 09.30 - men klarte kun 2 små måltider. Utrolig kvalm og trøtt.. måtte legge meg 13.00-15.00 og resultatet er selvfølgelig at jeg (igjen) sitter våken kl. 02.43 på natta..

Fikk gått på do i dag også - vondt og hardt.. men nå går jeg hvertfall regelmessig! :) Muligens lillebror er så stor at det ikke er plass i tarmene lenger? Får prøve å legge meg snart..har legekontroll kl. 12.00 i morgen.

Selv om jeg har vært dårligere enn på lenge så er det helt greit. Under 6 uker til termin, og jeg nyter spark og stor mage mens jeg kan ♥

*** Mandag 34+6 ***
De siste dagene har vært rimelig gode! Sovet fra jeg har lagt meg og gjennom hele natta de siste 3 nettene nå! Helt fantastisk ♥

Legekontrollen på fredag gikk helt fint. Sf målet holder seg rett rundt gjennomsnittet og dette er siste sykmelding før permisjonstiden starter! :) Hurra! Hadde litt utslag på leukocytter men det er nok falsk alarm siden jeg ikke har hørt noe etter den ble sendt til dyrking. Bt var også litt høyere enn vanlig, men det har nok med at jeg hadde sovet så dårlig og vært så dårlig i formen. Lillegutt lå i hodeleie..

Men! Når jeg var hos kiropraktoren i dag igjen så hadde han plutselig lagt seg med rumpa ned igjen (!). Tullegutt.. nå lå han jo riktig.. får bare håpe at den dagen fødselen starter så ligger han rett vei igjen ;-)
Fikk gått på do i dag igjen også. Oftere nå for tiden virker det som!
Slik ser bryna ut etter påfyllingen på tirsdag;

PhotoGrid_1389651470038_zpsahp0lskx.jpg


Ser ut til at det gikk bedre denne gang! Ikke 100% grodd enda - men so far so good :)
Nå er klokka 23.46 og jeg har lagt meg. Håper jeg får nok en god natt nå! :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
35 uker ♥

35 uker.JPG

Vekta viste 72,6 kg i dag - men det var etter jeg hadde spist så skal dobbeltsjekke vekt i morgen tenkte jeg.. (er flott hvis det stemmer, 600 gram opp fra forrige uke isfåtilfelle!)

Magemål er nå på 106 cm :)

Sove godt var det siste jeg gjorde i natt, hadde tidenes halsbrannutbrudd og det var intense smerter i bryst og mellom skulderbladene! Lå å vridde meg i smerter i mange timer og til slutt lå jeg bare og gråt mine modige tårer... så vondt har jeg aldri hatt det før.. :( Våknet kl. 02.00 og der lå jeg til min kjære gikk på jobb... sov deretter til 13.00 så noen timer fikk jeg til slutt. Men sovet godt har jeg ikke gjort - sovnet rett og slett av utmattelse :(

Håper virkelig på en bedre natt og fikk tatt en tlf til JM og hu ba meg ta 2-3 gaviscon før leggetid og det var viktig at jeg IKKE drakk eller spiste noe etter de tabelettene var tatt. Huff.. de smaker så himla vondt, men får heller tåle det istedenfor de vannvittige smertene engang til... PLIS la det virke!

Ellers har dagen i dag vært skikkelig deprimerende og pyton.. har vært sinna som en drage og skikkelig sliten i hele dag. Fikk hvertfall tatt meg en dusj da.. men - på den lyse siden så er det 5 uker til termin, dermed bare 38 dager. Men kjære kjære lille Jonas - plis ikke la mamma gå på overtid......

PhotoGrid_1389782028757_zpsutaiueia.jpg


*** Torsdag 35+2 ***
De siste to nettene har vært helt greie.. i går sov jeg til 04.00 og la meg nedpå et par timer på ettermiddagen. I dag sov jeg til 04.30 og er fortsatt våken nå 05.17. Skal ut å kjøpe en uro til lekegrinda i dag - og har egentlig sagt jeg kan besøke ei venninne. Men så kjenner jeg at jeg er trøtt og sliten - og hvis hu har 3, 5 åringen hjemme så blir det litt mye.. huff. Får bare se an timene nå og se hvordan jeg føler meg senere!

Oppdatering:
Fikk kjøpt og montert uroen på lekegrinda i dag. Venninna mi kom innom meg istede og vi drøste et par timer - utrolig koselig ♥
I tillegg fikk jeg handlet inn litt til fødebagen, nattbind, brystskjold, purelan osv.. nettingtrusene bestilte min kjære til meg fra nettet så da er de på vei i posten. I tillegg har jeg bestilt babynest og to-tre ammegensre/topper!

Vi var på besøk hos et vennepar i dag og hadde det så koselig at vi glemte totalt ut tiden! Kom lss ut dørene klokken 20.00 gitt..
Nå er klokka 02.35 og jeg får ikke sove.. tatt 2 gaviscon men har fortsatt halsbrann :-( Lillebror er megaaktiv og vrir og vrenger på seg inni magen - gjør faktisk ganske vondt! Han er vel såpass stor nå at det er vondt i kroppsdeler når han dytter og sparker ;-)

*** Søndag 35+5 ***
Har glemt å nevne at lillegutt har snudd seg med rumpa ned igjen! Gaarrh.. kiropraktoren som bringte nyheten til meg på mandag.. skal jo til jm på torsdag igjen så det blir spennende å se hva hun sier. Men jeg tror dessverre kiroen har rett.. det kjennes nemlig sånn ut :-(

Formen i dag har vært elendig.. fikk faktisk sove lenge siden frøkna også sov til 10.00. Men endte opp med å vrenge mageinnholdet i doen til pappa når vi var på besøk der.. EVIG kvalm :-( Fikk i meg litt mat når vi kom hjem i 17-18 tiden og har nå halsbrann. Blææ.. men ellers går det greit :p

*** Mandag 35+6 ***
Hmm.. trødde på vekta bare for moro skyld i dag og den viste plutselig 75, 1 kg! Det er en oppgang på 2, 5 kg siden sist som var på tirsdag! Usikker på om det er bra eller dårlig.. er jo en veldig plutselig vektoppgang på svært kort tid :-/
Skal veie meg til vanlig tid som normalt i morgen.. får se hva vekta sier da..

Har vært veldig kvalm og uvel i dag også så har ikke fått spist sånn megamasse.. men i morgen er det innskriving på sykehuset. Har ikke peiling på hva jeg skal si siden jeg ikke vet om det blir setefødsel eller ei.. :-/
Skal være på sykehuset kl. 10.30 så jeg håper jeg får sove litt i natt.
 
Last edited:
36 uker ♥

Begynner å nærme seg! Bare 4 uker til termin nå! Og nøyaktig 1 måned på dagen ;-)
Vekta viste 74, 3 kg - noe som betyr +1, 7 kg siden forrige uke! Bare 700g igjen før jeg har nådd startvekt nå :)

PhotoGrid_1390400204696_zpsfibsdmzq.jpg


Var på innskriving på sykehuset i dag og fikk vite at sålenge jeg mistet 1L med blod forrige fødsel så anbefalte de sterkt imot å føde på fødeloftet - så da blir det uansett fødeavdelingen da.. blir det setefødsel så hadde det jo blitt fødeavdelingen uansett sånn sett. Fikk med skriv om epiduralbedøvelse også.. jippi.
Har bestemt meg for å prate med jm om igangsetting om det blir setefødsel siden det er en risiko for at hodet setter seg fast i bekkenet igjen siden dette skjedde med storesøster. Jeg vil heller bli satt i gang en stund før enn å ha keisersnitt fordi han blir for stor! Vil ha en så normal fødsel som overhodet mulig.. snur han seg så trenger jeg ikke i gangsettes. Da kan han få komme når han er klar :)

Nye regler for overtid uansett - så man blir satt i gang 7 dager over om man ønsker dette. En trygghet å vite at om 5 uker er det uansett noe som skjer! :)

Søvnløsheten er plutselig tilbake.. la meg kl. 22.30 og har vært våken siden rundt 01.00. .. Halsbrann og kynnere har jeg også - samt en AKTIV gutt i magen. River skikkelig når han holder på.. hvertfall under kynnere :-/

*** Onsdag 36+2 ***
Skikkelig møkkadag! Halsbrann hele fordømra dagen, masse evig vonde stikninger i hufsa, masse vonde og plagsomme kynnere, hodeverk for 3. dag på rad og humøret har vært rævva. Mensensmertene har også meldt sin ankomst!

I dag har vært en av de dagene hvor jeg har vært møkklei av å være gravid.. i tillegg sov jeg kjempedårlig og gruer meg til jordmortimen i morgen. Håper hun tar meg alvorlig i forbindelse med skrekken for å føde i sete ved termin. Bare håper luringen har snudd seg.. men det kjennes egentlig ikke sånn ut! Får se om jeg har rett..

*** Torsdag 36+2 ***
Juhuu! Luringen snudde seg i natt! Hadde en liten mistanke etter jeg ikke fant hodet hans før jordmortimen :p
Så nå må han bare bli liggende sånn til nærmere termin så får han lov å komme å hilse på oss ;-) Sååå letta nå!
Ellers gikk kontrollen flott, alle prøver var fine og sf målet var som normalt :) Neste jm-kontroll er 13/02!

Ellers så la jeg og mannen oss samtidig med storesøster kl. 20.00 i dag! Sovnet med engang begge to, jeg våknet kl. 21.00 og måtte tisse..
Sovnet igjen og våknet deretter kl. 23 ettellerannet..og har ikke fått sove siden. Urk!!! :mad:
Mensensmerter + kynnere har jeg også, samt halsbrann som ligger og lurer.. yippi :rolleyes:

*** Lørdag 36+4 ***
Sovnet ikke før i 08-tiden i morges.. og sov til ca. 12-13 tiden.. våknet med den hodeverken og kvalmen så jeg duppet av en liten halvtime til.. urk. Fant ut at vognposen var aaaltfor svær i bagdelen til vogna - men den posen jeg hadde som baby passer. Ulempen er at det ikke er glidelås eller åpning i den så babyen må "tres" nedi.. har spurt søs om hun kan få delt den opp å få sydd på glidelås/knapper så hu skal se på den i dag.

Skal sitte barnevakt sammen med mannen for nevø+niese i dag. Søs og mannen skal ut å feire bryllupsdagen deres :)

Oppdatering:
Var en tur innom føden for å sjekke lekkasjen jeg har hatt i det siste. Det var innisatans vondt!! Men ingen lekkasje hvertfall.. nå blir det ikke flere turer til føden før han skal ut!
Hadde et lite sammenbrudd etterpå.. var nok et lite håp om at jeg kanskje skulle bli ferdig nå. Men dengang ei.. nå venter jeg til termin og tar det derfra. Håper at jeg slipper overtid hvertfall!

Halsbrannen er der fortsatt.. sovnet ikke før kl. 06.00...
Fikk gått på toalettet i dag :)

*** Søndag 36+5 ***
Jadda.. ligger nok engang våken i senga.. Halsbrann selv etter 3 gaviscon - og plagsomme tette kynnere.. -_- Eneste positive er at jeg nyter at Jonasen dytter tilbake når jeg dytter på de små føttene hans inni der ♥ Herlig..og en følelse jeg definitivt vil savne.

Ellers har det vært en sløvedag og kl. 04.30 har jeg fortsatt ikke sovnet! Ikke kan jeg sover hele dagen heller da jeg har time hos kiropraktor kl. 12.30 i morgen.
Målte magen - og nå er den 107cm på det bredeste! :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
Er det kommet nye regler nå nylig? Sju dager er bedre enn ti dager iallefall! Sist fikk man overtidsvurdering max sju dager etter.Dette ska jeg minne dem på på kontroll den 11:) Så lei!!
 
Er det kommet nye regler nå nylig? Sju dager er bedre enn ti dager iallefall! Sist fikk man overtidsvurdering max sju dager etter.Dette ska jeg minne dem på på kontroll den 11:) Så lei!!

Ifølge jordmor på innskriving på SUS så sa hu så! Om man ønsket det kunne man bli satt igang 7. dagen etter termin. Mye bedre enn 10-11 dager som før ja! :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
37 uker!

3 uker til termin og nå kjenner jeg at kroppen er tung, vond og at jeg begynner virkelig å bli lei. 3 uker igjen - skal vel klare å holde ut det vel???

Vekta stoppet på 74,5 kg og magemålet ligger fortsatt på 107cm
0,5 kg igjen før startvekt er nådd!

*** Onsdag 37+1 ***
Sitter her kl. 05.11 og har fått sovet 1 time i natt.. 1 time kun! Jeg må levere snuppa i bhg i dag så ikke kan jeg legge meg nå.. ikke er jeg særlig trøtt uansett. Kjenner jeg er sliten og lei nå.. skal til legen også i dag (torsdag) så jeg skal prøve å legge alle kortene på bordet. Skal til og med høre om sjansene for igangsetting.... det som jeg er SÅ i mot. Kan sikkert klare 1 uke til.. men mer tror jeg ikke at jeg orker nå. Er så lei av alle vondtene, i tillegg er kvalmen blitt verre og jeg kjemper ned hvert eneste måltid for å holde det nede.. er lei nå. Halsbrann, smerter, tung mage, huden som strekker og gjør vondt, vonde stikninger, kvalme, oppkast, hemoroider, forstoppelse, vonde dobesøk, tissetrengsel, hodeverk, humørsvingninger, søvnmangel... nå vil jeg bare ha han UT!!! :'(

Kjenner virkelig på det at jeg er lei av å være en sur møkkakjerring, den positive,glade damen er borte vekk og nå vil jeg ha tilbake meg selv igjen. Skyver alle rundt meg ifra meg, og det fortjener de ikke! Nå er det nok... jeg må bare prøve å vise legen at jeg er ferdig nå.. jeg gir opp.. jeg orker bare ikke være sterk mer nå :(

*** Torsdag 37+2 ***
Fikk sove 1 time før jeg måtte til legen.. alle prøver var fine på kontrollen - heldigvis, men man håper jo at det er noe som kan gjøre at man blir ferdig litt før.
Men lillegutt har det bra, og det er viktigst! Jeg gråt hos legen... klarte ikke skjule hvor sliten jeg er denne gang..

Legen ga meg noe jeg kan sove på, og jeg sovnet jeg... men våknet IGJEN etter kun 1,5-2 timer... er så sliten og lei nå.. skulle egentlig prøve over helgen, men tror heller jeg skal ringe til morgenen igjen. Jo før jo bedre.. kanskje jeg kan prøve en annen type sovemedisin??
Hun var ikke uenig at SUS kunne vurdere igangsetting om dette ikke skulle fungere.. men til syvende og sist er det sykehuset som bestemmer - og de pleier ikke alltid være så forståelsesfulle :(

Satte opp både vugge, tripp trapp og babynest i dag, nå kan lillegutt bare komme! I tillegg hentet jeg babycall på postkontoret og babyteppet som skal være med på sykehuset.

utstyr.jpg

Må straks levere frøkna i barnehagen.. har evig halsbrann (såklart) - men skal prøve å sove litt etter hu er på plass i barnehagen. Klokka er nå 05.46.....

*** Lørdag 37+4 ***
Fikk noe skikkelig å sove på av legen men etter å ha lest pakningsvedlegget så hadde jeg ikke samvittighet til å ta de så jeg lot være.. fikk litt kos av mannen i natt så søvnløsheten var god for noe! Ringte føden i går og klarte å få presset frem at jeg ønsket å få en samtale mhht igangsetting for nå er jeg helt matt og tom.. fikk time på mandag og takket ja til den. Gruer meg virkelig.. håper virkelig at jeg kan få innvilget så jeg slipper å kjempe mer nå.. er virkelig lei og kjenner at depresjonen har jerngrep rundt meg :'(

Nå er klokka 04.35 og jeg fikk sove 1, 5 time før jeg våknet igjen.. gråt når jeg så på klokka.. hjalp virkelig ikke at kroppen lurte meg med sammentrekninger i 5-6 timer tidligere på dagen med 2-6 min mellomrom og varighet på 45-1, 5 min.. for så å dabbe av i 17 tiden og bli til kynnere :-(

image.jpg

Krysser virkelig fingrene for igangsettingssamtalen på mandag!! Enten det eller at lillegutt finner veien ut selv... orker virkelig ikke mer..

*** Søndag 37+5 ***
Klokka er nå 07.20 og hele heimen sover fortsatt.. Hva jeg hadde gjort for å få sove så dypt og godt som de gjør. Men medisinen er fortsatt ikke et alternativ.. Eneste måten jeg hadde gjort det med god samvittighet var visst jeg ble innlagt på sykehuset så de kunne observert hvordan lillegutt har det i magen. Tør ikke ta de hjemme uten å vite hvordan han blir påvirket!

Har noen kraftige vonde tak innimellom.. Blir bare sur. Kommer ikke regelmessig og sliter meg bare ut... Er så sliten nå. Lillegutt sparker og det er hvertfall masse liv i han.. Godt en av oss har det bra!

Oppdatering:
Sammentrekningene tok seg plutselig opp og plutselig var vi på føden med 2 cm og hyppige rier! Dessverre stoppet det hele opp og kveldstid søndag var det fortsatt bare 2 cm åpning og lang mormunn :-( Riene var allikevel hyppige og regelmessige med 5 min mellomrom - men de må bli sterkere før de gjør jobben sin!

Fikk innsovingstablett og sover på fødestuen i natt. Mannen har også fått seng og ligger her med meg.. håper på en god søvn før i morgen nå. Vi håper det kan ta seg opp i morgen - men får vurdering om igangsetting hvis det skulle stoppe opp..
 
Last edited:
Hvordan går det med deg? :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Jonas ble født uke 37+6 ~ 18 dager før termin!

*** Mandag 37+6 ***

Etter en søvnløs og tøff natt så våknet jeg grisekvalm og bare kastet opp mandags morgen.. fikk tilbud om å få reise hjem siden dette tok så lang tid. Ctg registreringen viste fortsatt hyppige rier som dessverre ikke ble sterkere. Nå hadde jeg 3cm åpning - men kroppen orket ikke mer.

1391834233789.jpg

Legene forklarte at når kroppen er så utslitt og tom for alt av søvn og energi.. så klarte den ikke å sette fødselen 100% i gang. Jeg spurte om jeg kunne få bli i gangsatt for at kroppen skulle få en push i riktig retning.

Etter litt diskusjon ble det innvilget på bakgrunn av formen og psyken min og tidligere erfaring med fødselsdepresjon. Halleluja! Jeg gråt av glede!!

Utvidet fødselshistorie kommer senere når ting har roet seg litt men Jonas ble født 03/02-14 kl. 22.25! Han var 3625g, 50cm og 36cm rundt hodet ♥ Helt perfekt og absolutt klar for å møte verden!

1391834101776.jpg

Sliten - men utrolig lykkelig mamma med 1 dag gamle Jonas på armen!!

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 

Vedlegg

  • 1391834155196.jpg
    1391834155196.jpg
    38,8 KB · Visninger: 29
Back
Topp