MLHB sine tanker i svangerskapet

¤Mum Loves Her Baby¤

Nr. 2 ventes i Februar <3
Jepp.. i dag er jeg 4+5 og det begynner vel å synke inn at til jul i år sitter jeg med stor mage og minstejenta blir storesøster 1 mnd før hu blir 6 år.

Føler meg avslappet og rolig mhht dette svangerskapet. Når vi mistet så lå det en slags uro over meg som er forsvunnet nå!

Vi har prøvd i 15 mnd og det har vært beintøft.. men nå er det endelig vår tur og jeg elsker å se gleden i øynene til min kjære hver gang han tar på magen ♡ Han blir virkelig verdens beste pappa! ♥♥♥

Har bestilt UL i uke 10 - men har nettopp sendt sms til JM om hun har ledig tid siste uken av juni. Vil se hjertet slå ♡

Veldig usikker hvor langt jeg er på vei siden EL var så tidlig denne gang. Men det er bare noen dager som skiller i så tilfelle ;)

Jeg suger i å holde hemmeligheter om meg selv - så storesøster på 36 år fikk vite i går og ble veldig glad på mine vegne! ♡ greit å ha noen å dele hemmeligheten med utenom min kjære :)

Formen:

-Sykt trøtt, sliten og svimmel
-Kvalm av og på
-Lite eller ingen matlyst
-Irritabel :p
-Tisser ofte
-Oppblåst!
-Ukonsentrert
-Stikninger/kjenner det strekker inni livmoren ♡

Blir en spennende tid fremover! ! :)
 
Du skriver at du prøver å få time i uke 9 hos JM, men har hun UL? Det har ikke JM her... Eller er det privar JM? Vanlig JM bruker vel kun doppler, og da er det for tidlig i uke 9 til å høre fosterlyd..
 
Du skriver at du prøver å få time i uke 9 hos JM, men har hun UL? Det har ikke JM her... Eller er det privar JM? Vanlig JM bruker vel kun doppler, og da er det for tidlig i uke 9 til å høre fosterlyd..

Det stemmer. Det er privat ja. Har en time neste uke for å bekrefte hjertet slår og deretter i uke 10 før vi reiser på ferie ;) Uke 10 er det... Står feil øverst. 25. juni og 25. juli. 6 uker og 10 uker :)

og ja, hun har ultralyd :)
 
Noen som vet når de går over fra å bruke vaginal UL til å bruke utvendig?
 
Noen som vet når de går over fra å bruke vaginal UL til å bruke utvendig?

Sist så var jeg 10 uker og fikk utvendig :)

************
Nummer to er på vei ♥ 18. Februar 2014
 
I dag er jeg 5 uker! Bare 7 små uker igjen til vi kan begynne å dele nyheten <3
Føles fremdeles veldig uvirkelig.. Tror ikke det har helt gått opp for meg at i februar så er vi foreldre og jeg er blitt tobarnsmamma! Gleder meg til ul i neste uke :)

Tickeren uke 5;
image.jpg

tenk at det bittelille hjertet begynner å slå denne uken <3

Formen:

-Sykt trøtt, sliten og svimmel
-Kvalm av og på
-Lite eller ingen matlyst
-Irritabel :p
-Tisser ofte
-Ukonsentrert
-Stikninger innimellom
-Større og tunge bryster
-Ekstremt god luktesans
-Brekninger
 
I dag er jeg 5 uker! Bare 7 små uker igjen til vi kan begynne å dele nyheten <3
Føles fremdeles veldig uvirkelig.. Tror ikke det har helt gått opp for meg at i februar så er vi foreldre og jeg er blitt tobarnsmamma! Gleder meg til ul i neste uke :)

Det føles som en evighet! Blir en kjip sommer "neidu, er ikke helt i form jeg, et glass hvitvin sa du? Nei kjører jeg. Grilling og øl? Veit ikke helt jeg assa, så trøtt om dagen" Må lage meg en liste med unnskydninger tror jeg :p hehe
 
6 uker ♡ og halvveis ute av faresonen! Er syk nå.. og skal til legen for å måle ny crp. I går var den på 45 - håper den ikke har steget. . Da blir det apocillin kur på meg.

Kjenner jeg er litt kvalm her jeg ligger i senga. Også koker jeg! Er nok en kombinasjon mellom svangerskapet og feberen. Ul senere i dag.. fy som vi gleder oss!! :) Krysser alt vi har for at vi får se et friskt lite hjerte som slår ♥

Tickeren uke 6:
ticker uke 6.JPG

Formen:

-Sykt trøtt, sliten og svimmel
-Kvalmen er mye verre, går ned i vekt nå
-Brekninger
-Lite eller ingen matlyst
-Irritabel :p
-Tisser ofte
-Stikninger innimellom
-Større og ømme bryster
-Ekstremt god luktesans
-Diaré
-Oppblåst

Ble sykmeldt tom. 2. juli nå - legen mente jeg trengte ro og å ikke stresse. Da ville kvalmen bare bli verre.. huff. Jeg som hadde håpt jeg kunne jobbet hele svangerskapet. Får hvertfall håpe det er verst i første trimester om ikke annet! Alt for lille spireliten ;) :happy093

Ultralyden gikk strålende, hun mente det kunne stemme med hvor langt jeg mente jeg var på vei. Men vi fikk tilbud om å komme tilbake om 2 uker og prøve igjen for da kunne vi se litt mer enn en liten prikk ;)
Så vi takket ja til det, og gleder oss til den 15. juli! :)

image.jpg
 
7 uker i dag ♡

Denne uken har gått kjappere enn de andre.. jeg er fortsatt kvalm og svimmelheten har slått skikkelig hardt inn :( Har fortsatt ikke kastet opp *bank i bordet*

I morgen skal jeg på jobb igjen og ber om at det skal gå bra ♡

Ellers så har jeg gått ned i vekt - veide 71, 9 kg i dag. Men kanskje ikke så rart så lenge jeg lever på knekkebrød og te.. :p

Tickeren uke 7:
7XX9p2.png

Halsen er vond igjen.. håper ikke infeksjonen er på vei tilbake.
Fikk malt første og andre strøk på badet i dag. I morgen blir det å reise på ikea for å bestille inn benkeplater, skaper og servant. Klarte nesten ikke være med å male i dag.. holdt på å gå i bakken etter bare to-tre minutt stående oppreist så stakkars min kjære måtte gjøre stort sett alt mens jeg så på :(
Elsker han for at han er så tålmodig og forståelsesfull..snille mannen min ♡♥♡

Håper jeg kan være mer til hjelp under monteringen.
Skal i Familieselskap i morgen. Grillmat står på menyen.. brekker meg av tanken men får prøve å holde ut. De får ikke vite noe helt enda, men så spørs det hvor lenge vi klarer å skjule det med min form..

***Torsdag 7+2***

I dag er en av de verste dagene, måtte sitte i dusjen for å ikke svimle.. brekker meg hver gang jeg prøver å bevege på meg og mat/drikke kan jeg bare glemme. Formen er rævva og legen ga meg sykmelding ut neste uke. Folk på jobb må tenke sitt nå.. huff :(

Lederen er på plass neste onsdag, jeg må ta et møte med han og legge kortene på bordet tror jeg. Redd formen bare blir verre fra nå..:(

Hva gjør man vel ikke for å få livets mirakler. . ♡

***Søndag 7+5 ***
Huff.. i går ble jeg innlagt på sykehuset. Hadde håpt jeg skulle slippe unna denne gang, men kroppen hadde andre planer. Legen mente var 7+2 i dag, altså 3 dager kortere. Men jeg holder meg til min regning frem til oul tenker jeg.

Snakket også med sjefen og han var KUN positiv. For en lettelse ♡

I dag har jeg klart å spise en brødskive til frokost men sliter med å holde den nede.. :( heff.. den kvalmen altså.

Vi måtte informere familien nå. Vanskelig å skjule at man er på sykehuset kan man si. Alle er veldig glade på våre vegne og har ønsket meg god bedring ♡

***Mandag 7+6***
Fortsatt på sykehuset, var på perm i natt som ikke var særlig vellykket. .:( Var tortur å måtte stå opp og kave seg ut i bilen og være på sykehuset kl. 08.00. Poli-tilbudet er nok ikke noe for meg nei :(

Gått enda mer ned i vekt, er 71, 6kg nå.. venter på å få snakke med legen. Spennende å høre hva hun har å si.. tenk å være så uheldig to ganger på rad. .

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
8 uker i dag ♡

Ligger fortsatt på sykehuset, er dårligere i dag. Sovet dårlig og har vært ufattelig varm..
Skal begynne med næring gjennom årene i dag, håper det får opp energinivået mitt.

Ellers er magen fortsatt flat og blir litt oppblåst på kveldene. Spesielt av alle kcal pulver/væskene de trykker i meg her.. *ler*

Tickeren uke 8;

image.jpg

Gleder meg til jeg kan kjenne de sparkene <3

Har ikke kastet opp siden jeg begynte på medisinen her på sykehuset da, bank i bordet!
men kvalmen er fortsatt fremtredende.. får i meg ca. 750 kcal daglig med mat og drikke. Og kanskje 4-500 til med disse kaloribombene jeg heller i meg. Calogen heter det, og smaker som kritt..

Håper uke 8 bringer flere gode dager og at kvalmen trekker seg tilbake snart.
 
9 uker i dag ♡

Ble utskrevet fra sykehuset da jeg var 8+2 - men ble innlagt i går poliklinisk etter et kraftig tilbakefall. I skrivende stund har jeg ikke fått beholdt hverken mat eller drikke siden lørdag. Er sliten, sur, har vondt i kroppen og er KoNSTANT kvalm og må kjempe for å ikke hive meg over bøtta... :(

Var på UL i går, legger inn bilde når de er skannet inn. Orker ikke forlate senga mi for øyeblikket.. Føler de få skjeene med havregrøt jeg fikk i meg kl 14.07 er på vei opp etthvert øyeblikk nå :(

image.jpg

image.jpg

Tickeren uke 9:

image.jpg

Skal inn på sykehuset kl. 10.00 i morgen for å få to nye liter med væske. Er redd for at jeg blir innlagt permanent.. Får jo ikke beholde noenting :(

*** Onsdag 9+1 ***
Jah.. så var jeg innlagt på sykehuset igjen. Blanda følelser rundt det.. følte legen jeg prata med bagatelliserte meg veldig og fikk meg til å føle meg svært dum :(
Følte meg nesten som en ubeleilig del siden jeg kom inn og de ønsker helst å ha meg poliklinisk innlagt.. (at jeg kommer og får to liter væske annenhver dag og reiser hjem etterpå)
Og om jeg hadde vært i form så hadde jo dette vært mitt ønske også..

Heff.. så her ligger jeg. Håper ikke det tar så lang tid før overskuddet er på plass igjen.

*** Torsdag 9+2 ***
I dag våknet jeg og BARE kastet opp. Prøvde å få i meg en kjeks, men gikk ikke lange stunden før den kom i retur også..

Hadde samtale med legen, en av de to som behandlet meg for 6 år siden. Og jeg har ikke gått så fryktelig mye ned i vekt (3-4 kg) men får jo fortsatt ikke næring i meg.

Vi ble enige om at jeg skulle begynne med Zofranen som hadde hatt så god effekt sist. Og gjett hva? Jeg fikk nesten spist en hel potet!! Er fortsatt uggen, men tror jeg skal klare å beholde den. Halleluja! Håper virkelig det er mirakelet jeg har ventet på.. i tillegg får jeg næring intravenøst. Men kan jo se lyst ut dette :)

*** Lørdag 9+4 ***
I går fikk jeg i meg 845 kcal og 3,5 dl. Dagene før har det vært under 300 kcal så jeg var flink i går! :D

Får Zofranen som smeltetabelett og den fungerer utmerket. Er så og si kvalmfri og kaster heller ikke opp.
I tillegg får jeg SmofKabiven og væske, men det tærer på årene :( måtte skifte veneflon i natt fordi jeg hadde så vondt at jeg knapt klarte å løfte armen :confused:

Blir liggende til mandag og har ny samtale med legen da :)
Blir også veiing og blodprøver igjen.

Men er jo rette veien dette går. Fikk tom. tatt meg en dusj i går.. STÅENDE! :D Uten å svimle.. er veldig redd for at all ekstra næring jeg får gjennom årene gjør at jeg føler meg så frisk som jeg gjør, og hva som skjer når dette blir tatt bort..

All these many things to worry about..

*** Søndag 9+5 ***
Liten update for i dag da. Frøkna kom hjem fra en nesten 4 ukers ferie hos pappa'n i dag. For en glede å kunne holde rundt henne igjen!! ♥

Hun fikk også vite om bebisen i magen, og hu fikk totalt sjokk! Har det hele foreviget på film ♡ Vi skulle egentlig vente lenger, men siden formen er som den er følte vi at ærlighet varer lengst! Angrer ikke, hu tok nyheten med stor glede og til og med at jeg lå på sykehuset forsto hun. Tror det hjalp å forklare henne alt :)
Vært litt slækkere i formen i dag og sov vanvittig dårlig i natt. Håper på en bedre natt nå og er spent på møtet med legen i morgen! :)

*** Mandag 9+6 ***
Da ble jeg utskrevet fra sykehuset og har fått klarsignal for å reise på ferie om 1 uke! Det vil si hvis formen holder seg når jeg skal på kontroll på fredag! Krysser alt jeg har.. vi trenger den ferien!!

Det som er litt skummelt er at jeg er litt kvalm og svært svimmel i dag. Tok affære med én gang og fikk i meg mat, drikke og la meg i senga. Er bedre nå, men fremdeles ikke god. Får bare drikke masse og håpe på det beste! :oops:

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
10 uker i dag ♡

Formen er skikkelig rævva i dag, har vært kvalm hele dagen og har begynt å kaste opp igjen.. Tror ikke Zofranen fikk nok tid til å virke før jeg kastet opp i morges og at det er derfor jeg er så dårlig igjen..
Hvertfall så håper jeg det.. For jeg vil ikke tro at medisinen ikke fungerer lenger.. Da går hele reisen i vasken på mandag :(

To uker igjen til de magiske 12.

Tickeren uke 10:

image.jpg


Håper virkelig kveldstabeletten gjør susen, men så var det å ikke kaste opp da.. Prøver å vente til jeg kjenner jeg får en "pause".. Urk.. Dette var ikke etter planen :(

Embryoet er nå et foster, det er gøy :)

*** Onsdag 10+1 ***
Har vært en smule bedre i dag og klart å spise litt samt få i meg en halv shake. Zofranen har ikke så god effekt som tidligere, men døyver kvalmen en smule allikevel.

Mannen har vært en engel i dag og løpt for å finne det jeg trenger hele tiden. Har også hamstret inn en god del småsnacks som jeg kan tygge på for å få kjapp næring og øke kcal på skjemaet. Hadde ikke klart meg uten han, han er så god <3
i morgen må jeg prøve å drikke mer.. Litt for dårlig til det i dag. Kun 900ml i dag.

håper på en ennå bedre dag i morgen eller evt. lik som i dag så jeg klarer å beholde mat og drikke..

*** Torsdag 10+2 ***
Har vært utroooolig svimmel i dag og har omtrent sjangla fra rom til rom hele dagen.. urk

*** Søndag 10+5 ***
Var på kontroll på sykehuset på fredag og fikk klarsignal på å reise til Sveits! *lykke*
Jeg var fortsatt dehydrert så MÅ være flinkere å drikke masse.. fikk også ul og fikk se for første gang at bamsemumsen danset med armer og bein inni der. For en nydelig opplevelse ♡

image.jpg

I dag må vi pakke alle tre koffertene og gjøre osd helt klar for avreise. Må være på flyplassen kl. 03.30 i natt. Heldigvis er formen best på kvelden! Men blir nok rullestol fram til gaten siden jeg svimler såpass mye. Gleder oss til å komme oss bort litt :)

*** Mandag 10+6 ***
I dag er vi endelig fremme i Sveits! Det var tidenes verste flytur og jeg startet turen ved å kaste opp på flyplassen og trilles i rullestol av min kjære til gaten.. kvalmen ulmet hele turen og jeg var dritsur og stressa for å kaste opp hele tiden. Ikke hjalp det at flymaten smakte helt horribelt heller :p

Når vi endelig var fremme så begynte formen å bedre seg litt. Fikk høre hjertelyden med doppleren når jeg la meg.. for en opptur ♡
Nå håper jeg resten av ferien blir herlig ♡
 
11 uker i dag ♡

En uke igjen før andre trimester begynner! Helt vilt.. og ufattelig deilig at nurket vokser og blir større hele tiden.
Det var ikke mat i huset i dag så jeg var bekymret for hvordan det skulle gå. Min kjære gikk på butikken for å handle mat så da gikk det bra..brakk meg én gang kun :D

Tickeren uke 11:

7XX9p2-1_zpseff67136.png


Sliter med forstoppelse så har gafla innpå med linfrø nå..tror jaggu det hjelper! :D

*** Fredag 11+3 ***
I dag har vi vært i Sveits i 5 dager. Det er en av de varmeste dagene hittil.. 35 grader i skyggen! Det har gått overraskende bra faktisk.. energien er ikke helt på topp men har ikke hatt noe oppkast.

I går var vi i en badepark og badet og koste oss. Herlig! I dag har jeg vært hos frisøren, det var også veldig deilig å få gjort. Nå sitter vi barnevakt for niesen min og vår egen datter på 5 år. Er døøødsvarmt ute så vi er innendørs med alle skodder foran vinduene og vifte på. Er fortsatt en time til vi bør gå ut. So far so good på ferie :)

*** Mandag 11+6 ***
Frem til i dag har formen vært super! Men i dag når jeg våknet var jeg grisedårlig! Etter tidlig ul termin er jeg 12 fullgåtte uker i dag, men teller fra el-termin. Kastet opp masse og er bare i elendig form i dag.. Skjønner ingenting :(
Det er strålende sol ute, men her ligger jeg med vifte på og ligger i senga på et lukka rom.. Sukk.

Skal egentlig ikke klage, har jo vært så og si i fin form hele ferien. Men vi reiser ikke hjem før på torsdag, så hadde vært fint hvis formen kom seg igjen! Vi var ute og spiste 1 års bryllupsmiddag i går.. Nekter å tro at det er derfor jeg er dårlig igjen. Men hvem vet.. Kanskje jeg anstrengte meg for mye?

Håper formen bedrer seg i kveld eller at jeg er god i morgen..
 
12 uker i dag <3

Da var jeg over i andre trimester og formen ble bittelitt bedre i dag. Fått spist bittelitt og drukket litt, men langtifra nok. Jeg må være flink i morgen hvis jeg skal ha energi nok til å reise med fly på torsdag..

Tickeren uke 12:

image.jpg

Nå håper jeg formen bare blir bedre og bedre.. Lov å håpe! Og krysse fingre... Huff.
Vi skal rett i bryllup på fredag også, så formen må bare holde seg..
Katten vår er fortsatt borte.. Begynner og miste håpet nå, men håper hun har blitt tatt inn av en familie eller noe så hun har det bra i det minste.. Vært savnet 4 dager nå... :(

Tenkte å høre etter hjertelyden igjen i dag, kanskje lettere å finne nå som bebis er så stor?

image.jpg

*** Onsdag 12+1 ***
Formen har ikke vært på topp i dag.. våknet, tok medisinen min, sovnet igjen. Når jeg våknet spiste jeg frokost som nesten kom i retur og holdt på å svime av når jeg gredde håret for å gjøre meg klar til å være med på museum.. Klokka var da 12 og jeg måtte bare bli hjemme. Gikk og la meg da kvalmen ble skikkelig ille og våknet etter 16.00 når de andre kom hjem igjen.

Kvalmen er virkelig ille for tiden.. sliter med å spise nok og energinivået er bånnlavt :(

*** Mandag 12+6 ***
Formen er fortsatt elendig.. spyr hver dag med eller uten medisiner nå så jeg gadd ikke ta Zofranen i dag engang. Er jo like dårlig uten.

Ser ut som om dette ikke skal ta slutt med det første. I det minste er jeg ikke innlagt på sykehuset ;)
 
Hurra! :D endelig 12 uker! Håper virkelig for din skyld at formen bedrer seg fremover! :) god tur hjem
 
Back
Topp