MLHB sine tanker i svangerskapet

Da var jeg 13 uker ♡

Uke 13 begynte som alle de andre ukene, men oppkast og ekstrem kvalme.. men men.

Var på ultralyd tirsdagen og bebisen hadde det helt supert! Vi fikk vite at det er 60/40 sjanse for at gror en liten gutt inni der ♡

Tenk om vi er så heldige å få en av hver. Det hadde vært perfekt :)

*** 13+2 ***
I går hadde jeg 25 årsfeiring med et godt knippe av familien og venner. Det var utrolig slitsomt men veldig veldig kjekt :)

Kastet hvertfall ikke opp selv om jeg brakk meg ved flere anledninger..

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
14 uker <3

I går bikket jeg 14 uker og snuppa hadde første dag i bhg. etter sommerferien.
Kastet opp når jeg sto opp, spiste et knekkebrød og kastet opp det også. Reiste og leverte frøkna og brakk meg på vei hjem. Når jeg kom innfor døra kastet jeg opp igjen, og gikk og la meg.
Puh... Tar på :(

ticker uke 14:

image.jpg

Tide går fortere nå, og nå håper jeg bare formen bedrer seg snart! :)
 
ÕUke 15 ♡

Da var uke 15 her og formen er fortsatt ikke noe særlig.
Bekkenet blir verre og verre til mer jeg beveger meg, sliter voldsomt med hard mage og forstoppelse i kombinasjon med hemoroider og i tillegg er energinivået fortsatt elendig.. tror også jeg har begynt med litt kynnere nå de siste dagene.
Så plagene står virkelig i kø her for tiden.. i morgen skal jeg til privat kiropraktor av den enkle grunn at jeg orker ikke ventelister for en offentlig klinikk. Spent på hva dommen er...

Tickeren uke 15:

Ellers har magen begynt å vise litt, kommer nok kjappere denne gang :)

*** Onsdag 15+1 ***
I dag hadde jeg første time med kiropraktoren. Bekkenet hadde vridd seg fullstendig samt det var låst.. Heldigvis! For da kan det fikses på. Hu knakk meg ett par områder i bekkenområdet samt noen punkter på ryggen.
Gjorde ikke så veldig vondt egentlig... gjør vondt nå da! Men det er vel normalt.. fikk også med en ispose som skal brukes 30 min × 4 ganger daglig minst og noen enkle øvelser for bekkenet.

Skal tilbake på fredag for ny time.. håper det bedrer seg!

Merker av en eller annen grunn stor forskjell på forstoppelsen. Plutselig løsnet det.. sammenheng med låsningen tro??

***Søndag 15+5***
Har bare en tabelett igjen av Zofranen og har valgt å spare den til i morgen siden jeg skal til kiropraktoren igjen da. Men formen er elendig :(

Bare jeg hadde hatt en eneste igjen!

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Uke 16 ♡

Glemmer å oppdatere her innimellom jeg..glemmer faktisk mye for tiden!

Men uansett, da var 16 uker gått forbi.. vanvittig kjappe de siste fire ukene faktisk!

Var på første jordmorkontroll denne uken, hadde tydeligvis mye på hjertet for timen varte i 90 minutter (!). Hun anbefalte psykolog siden jeg har endel i livet vårt for tiden.. mye familieproblemer og ikke minst sykdommen som tærer på psyken. Jeg lurer på om hun har rett.. er jo sterkt utsatt for fødselsdepresjon igjen siden jeg hadde dette sist.

Det var en koselig time og hun fant hjertelyden så fort hun satte doppleren på magen ♡
HL var på 140-142 slag i minuttet og h*n sparket i doppleren flere ganger. Gleder meg til oul!

*** Fredag 16+3 ***
Formen i dag er elendig.. det lynte og tordnet skikkelig i over 1 time i morges..liker virkelig ikke uvær.

Fikk levert i bhg og kastet opp hele 4 ganger på vei hjem.. har bare kastet opp siden og er helt vanvittig kvalm igjen. Mat kan jeg bare glemme! Og Zofranen vil visst ikke hjelpe i dag.. ligger i senga i håp om å sovne snart. Kvalmen er bedre når jeg sover.. bøtta står klar ved sengekanten. Jaja.. bare 23 uker igjen...

Har endelig fått dato for oul; 27/09. Gleder meg.. spent på om det virkelig er en gutt inni der! ♥

*** Lørdag 16+4 ***
Formen er noenlunde bedre i dag.. men langt ifra optimal.
Dumme meg hadde sagt ja til å sitte modell for ei som har negleeksamen i dag. Håper virkelig det går bra..

Har ikke kastet opp enda, men skal ikke juble helt ennå.. er helt vanvittig kvalm!! :(

*** Mandag 16+6 ***
Herlig å slippe å levere i bhg. i dag. Min kjære har justert arbeidstiden fra 07-15 og nå til 08-16 så han kan levere og jeg kan hente. Det letter SÅ utrolig mye på dagsformen min ♡ Han er virkelig helt fantastisk ♥

Har jaggu begynt å få en liten babykul også ♡

I morgen er jeg 17 uker, men fortsatt er det 2, 5 uke til oul.. årrrh. Vurderer å bestille privat for å slippe å vente ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
IUke 17 ♡

Ukene flyr fort avgårde nå, og jeg glemmer litt å oppdatere her. Er allerede 17+5 i dag og denne uken har vært dårlig formmessig.. ellers så har jeg begynt å kjenne spark denne uken! Kjente første gang når jeg var 17+2 ♥

Har fått betennelse i visdomstanna oppe og har fått begynt på apocillin. Tvingte i meg to tabeletter før jeg la meg og håper smertene har avtatt litt før jeg står opp for en ny dag.. :)

*** Søndag 17+5 ***
I dag har vært en jævlig dag.. begynte dagen med å kun kaste opp. Klarte beholde mat/medisin i rett over en time før ALT kom opp igjen.. sovnet av utmattelse etter å ha tømt mageinnholdet maks antall ganger.. fikk i meg bittelitt mat i kveldingen og noen gulerøtter før leggetid.. klarte også å ta to tabeletter med apocillin. Håper på en myye bedre dag i morgen. Tanna er fortsatt like vond :(

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
18 uker ♡

Plutselig var uke 18 her! Det er helt ufattelig, tiden har jo gått kjempefort!

Tickeren uke 18:

image.jpg



Var på privat ul i dag og barnet har alle fingre, tær, hjertekamre og alt annet skal være på plass! En helt frisk og fin liten GUTTEBEBIS!! ♡♥♡ Vi feiret med å dra på shopping med storesøster og handlet masse nyfødtklær til lillebror! :D

1379437783069.jpg

Han lå veldig sammenkrøllet så bildene ble ikke de beste, men får jo en ny sjanse på oul neste fredag ;)

1379437766448.jpg

Skal ta bilder av klærne og legge ut.. Vi er bare såååå lykkelige nå! Så var det bare å bli enige om navnet.. ;) Formen har ikke vært så aller verst, svimlet mye men kvalmen har vært bedre. Såååå glad at vi endelig vet at vi venter en liten prins! <3

*** Fredag 18+4 ***
Må få skryte av den herlige mannen min som har endret arbeidstiden fra 07-15 og nå til 08-16 for å levere frøkna i bhg om morgenen siden jeg er så himla dårlig og sliten.

I tillegg spør han alltid om jeg trenger noe, handler, vasker klær og tar seg av kjøkkenet og storesøster♥

Flinke flinke mannen min ♡

Formen går opp og ned.. de siste ukene har den gått mer nedover enn oppover. Men da kan det jo bare gå én vei nå ;)


Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
19 uker ♥

I går egentlig, men snudde døgnet i går så hjernen fungerer ikke optimalt :p Energinivået har vært noe bedre denne perioden og har til og med klart å rydde bort alle klærne storesøster har vokst ut av samt å støvsuge og ta ut/inn av oppvaskmaskinen!

Småting men så utrolig viktig for selvtilliten! ☆★☆

Oppkasten og kvalmen er det samme forsåvidt, klarer meg fortsatt ikke uten Zofran. Babysteps ♡

Vekta viste 67, 6 kg i dag så det betyr at vekta står på stedet hvil for 4. uken på rad nå.
Bare to dager til oul, blir koselig å hilse på igjen og se om de er enige om kjønn. Håper virkelig det for nå har vi fulle bagasjerommet med baby gutteklær! (Fått av søs)

Navnet er ikke bestemt enda, smaker på disse;

♡ Jonas
♡ Dennis
♡ Philip/Phillip

Ellers begynner jeg med magemål fra og med neste uke av. Blir spennende å se hvor stor den blir til slutt. Hvis jeg husker riktig var jeg 102 cm sist ;)


Lillebror er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Last edited:
20 uker ♥

Halvveis! Siste tiden har gått fort.. Heldigvis. Må resten av tiden gå like fort..

Kjenner spark på utsiden også nå. Svakt med kjenner det godt allikevel. Pappa'n og storesøster har dessverre ikke vært like heldige og fått kjenne enda.. men det er nok ikke lenge til nå :)

Magen har faktisk begynt å synes litt nå, det er koselig ♡

1380653457842.jpg

*** 20+6 ***
Bekkenet har virkelig takket for seg de siste dagene. Har gjort endel husarbeid og plikter i heimen og har jaggu fått svi for det i etterkant! Krykkene måtte frem og gu a meg så smertefullt å bevege seg for mye :confused:

Tror jaggu jeg har både låsning og løsning nå.. så blir spennende å se hva kiropraktoren sier.

Er blitt innkalt til sykehuset for å snakke med overlegen på nevrologisk avdeling. Håper ikke det gjelder negative funn på prøvene jeg hadde forrige måned...

Ellers har kvalmen blitt bedre, bruker kun zofran dagtid nå og det har fungert sålangt! :D

Lillebror er på vei ♡ 20. Februar 2014
 
Last edited:
21 uker ♡

Ukene flyr avgårde og heldigvis for det! Jeg har tatt opp tråden i bloggingen igjen og vi har fått malt ferdig soverommet til lillebror! Senga står også klar og kommoden til klær samt stellebord er på plasd ♥
Har også kjøpt et nydelig teppe som kan ligge på gulvet ♡
Neste på agendaen blir å møblere alt der vi vil ha det, henge opp gardiner og rullegardin, kjøpe ammestol og henge opp veggdekorasjon! Ååå det er så gøy..:D

Akkurat på 21 ukersdagen fikk også både pappa'n og storesøster kjenne utvendig spark før de måtte avgårde på jobb og i barnehage på morgenen ;)♥♡♥

Det var stor stas!

*** Onsdag 21 + 1 ***
I dag takket virkelig bekkenet for seg.. har hoppet rundt på krykker i hele dag og nesten ikke bevegd meg, men allikevel sliter jeg med å gå og har store smerter.. ikke noe gøy! :oops::confused:

Med dette tempoet så sitter jeg i rullestol innen jul....!

Skal ta meg en tur til legen for å søke om handicap-pass til bilen siden jeg har så store gangvansker.. ringer i morgen. *sukk* Så lei kroppen min nå..

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
22 uker ♥

Bekkenet har roet seg litt nå. Lillebror sparker flere tydelige spark hver dag og jeg har fortsatt god periode når det gjelder kvalmen. Tar fortsatt 1×8 mg Zofran hver dag for å holde den i sjakk men tør ikke avslutte helt enda..

Snakket med kiropraktoren ang. bekkenet og hun sa at smertene er ikke nødvendigvis en ond ting. Jeg har jo ikke brukt kroppen på 5 mnd og smerter er da naturlig når jeg da begynner å bevege meg. Heldigvis! Da kan jeg bare bite i meg og prøve å ikke anspenne meg selv om det er vondt :)

Vekta har igjen dalt 0, 4 kg siden sist uke og jeg veier nå 67, 9 kg. Skal til både lege og jm neste uke, blir spennende å se hva de sier.

Magen vokser og hjemmet vårt er nesten ferdig rydda i alle skuffer og skaper. I dag får vi levert det nye kjøleskapet vårt, hurra! :D

*** Fredag 22+3 ***
Formen har vært litt skakk de to siste dagene.. vært UTROOOOLIG trøtt og i dag har jeg også vært endel kvalm igjen.

Kjøleskapet er på plass og leiligheten ser ganske så ryddig ut! Mannen har vært hjemme siden onsdag, sjuk med influensa.

Forstoppelsen er like ille.. må nesten ta det opp med legen i neste uke. I morgen skal vi på fest..det kan bli spennende ;)
Mannen har lovet å ikke drikke mer enn en drink siden alkohol bare forverrer symptomene på sjukdommen. Så får vi se om han holder løftet sitt..

*** Lørdag 22+4 ***
Formen har vært enda verre i dag, tror virkelig min kjære har smittet meg. Energiløs, trøtt, lite matlyst, kvalm.. blæh..
Håper ikke det blir verre, har virkelig ikke tid å bli sjuk nå. Altfor mye å gjøre, og jeg vil fortsette å holde heimen ren og ryddig..


*** Søndag 22+5 ***
BLÆÆÆÆÆH. Klokka er nå 03.29 og jeg får ikke sove. Jeg har spist, vært på do, lest på babyverden.. først nå kjenner jeg at jeg begynner å bli trøtt. Og det er 1 time til alarmen ringer og min stakkars mann må opp. Han slet selv med søvnen i dag og har bestemt seg for å bli sykmeldt en dag eller to til for å komme seg 110% før han går tilbake på jobb. Han er ikke langt unna innkalling til operasjon heller så det er viktig å holde seg frisk nå!

Det blir en travel uke fremover nå.. vet ikke om det er tanken rundt det som holder meg våken? Nei..nå er klokka 03.32. Sovetid! :confused:


Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
23 uker ♥

I dag var vi hos jordmor igjen. Jeg fikk snakket litt om tankene mine rundt fødsel og tiden etterpå. Vi fikk også info om svangerskapskurs da det hadde vært greit for oss begge. Meg fordi jeg hadde en tøff opplevelse sist og ønsker å få en bedre denne gang, og mannen siden det er hans førstefødte.

Blodtrykket var lavt som vanlig, urin var fin, hjertet slo 130/140 slag i minuttet og symfysemålet var helt perfekt ♥

*** Onsdag 23+1 ***
Nå er ammestol kjøpt inn og har fått hengt opp gardinomfang som jeg ønsket! Som en bonus har vi også funnet prinsen sin første kosekanin som har fått navnet "Luffe" ;)

1382599541457.jpg
1382599559888.jpg

Rommet begynner å bli såååå fint nå! Fremdeles litt som gjenstår men det er bare så vanvittig koselig å se fremgang :)

*** Søndag 23+5 ***
3. dagen på rad jeg prøver meg uten Zofranen. Det går.. greit? Må spise regelmessig og er jo kvalm, brekker og/eller kaster opp innimellom. Men gjorde det med Zofranen også!

Har sover over med storesøster hos søs i natt. Min kjære hadde utekveld med kollegaer :)
I dag blir det skruing av kjøkkenøya som tar hele stua..herrefred for noe innvikla greier!
Sovet på en klumpete og hard sovesofa i natt..blir tidlig i seng på alle 3 (4) i dag vil jeg tro! ;)

Storesøster var som vanlig oppe grytidlig og siden klokka ble stilt en time tilbake så var de oppe kl. 05!! Og de sovna ikke før 22.15.... jeeeeez.

*** Mandag 23+6 ***
Vært skikkelig elendig i formen i dag. Måtte ty til Zofranen igjen etter å ha kastet opp flere ganger... nedtur :(
Satt faktisk og kasta opp i bilen utfor ikea..urk:confused:

Ble ganske forbanna når benkeplaten vi hadde spesialbestilt til kjøkkenøya kom i dag og var altfor kort!! Måtte reise ut personlig for å få orden på det.. men de sa at sålenge det er den ansatte som har gjort feil så skulle vi få ny uten ekstra omkostninger. Det ble opprettet en sak så satser virkelig på at alt går i orden. *sukk* Alltid skal det være noe... Vi skal montere fast den vi har så vi kan bruke øya i mellomtiden. Tar fort 3-4 uker før den nye plata kommer allikevel..

I morgen skal jeg på sykehuset og ha oppfølgingssamtale med nevrolog. Tror ikke de kommer frem til noe egentlig. Håper formen er bedre i morgen, dette stresset kan umulig være bra for hverken meg eller lillebror!

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
kjempefint barnerom!!! hvor har du kjøpt stolen?

Tusen takk! Kjekt når det begynner å se ut som et babyrom ♥
Stolen er Ektorp Jennylund fra ikea, anbefales på det sterkeste! Den er nyydelig å sitte i, og en perfekt ammestol da armlenene ikke er for høye og stolen ikke er for lav! Har forskjellige farger og mønster man kan velge også ;)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Uke 24 ♥

24 uker og kvalmen er bæææd.. men har fått hentet 4mg Zofran og håper den dosen er høy nok til å la meg beholde maten.

Lillebror har noen vanvittige spark til tider og kynnerene har virkelig økt i styrke.. nesten så jeg følte han holdt på å dette ut i dag! Ble så sliten at jeg ikke orket å gjøre mer. Kjøkkenøya står nesten ferdig! Benkeplata vi spesialbestilte kom jo aaaltfor kort så vi har sendt inn klage og venter på ny lang nok benkeplate.. typisk vår uflaks når vi allerede har ventet i 4 uker!

1383131737487.jpg1383131755274.jpg

Her er lengden fremme og da er den ikke trukket helt bak mot veggen!

1383131814904.jpg

Meeeen, det blir utrolig bra når benkeplaten kommer i riktig lengde! Har hvertfall begynt å fylle i skuffene ;)

*** Torsdag 24+2 ***
I går var jeg hos Doula og fikk en fantastisk god og avslappende massasje! Er ei dame som utdanner seg til å bli svangerskapsterapaut og trengte prøvekaniner. Angrer ikke og skal tilbake om to uker! Utrolig deilig ♥

I dag har jeg ikke hatt særlig matlyst, men har klart å unngå å kaste opp. Storesøster har vært i halloween bursdag mens jeg og mannen har kost oss med taco og rydding av kjøkkenet. Kastet MASSE vi ikke bruker lenger :)

Sov forresten med prototypen til BB sin "sovepølse" i mangel på et bedre navn. Guri.. etter den massasjen og med den pølsa. Har ikke sovet så godt på leeenge! :D

*** Lørdag 24+4 ***
Masse luft i magen i dag.. trødde på vekta og den viste 68, 2. Ikke noe nytt der med andre ord.. det kommer vel mer og mer nå mot siste trimester:)

Tvingte i meg masse vann og 45ml lactulose i går. Endelig ble det fart i systemet! Skal også prøve å bytte ut loffen med fiberrik knekkebrød og tvinge i meg 1-2 liter vann. Håper det kan gjøre ting litt mer normalt.

I dag blir det å rydde ferdig i kjøkkenet, stua og muligens soverommet. Er sååå nærme å være ferdig med gjennomgangen av alt vi har oppbevart i skaper, skuffer og esker at vi må ikke stoppe opp nå! Snaaart ferdige...

Ettermiddagsinnlegg:

Er griseforbanna i dag. Jeg er så dritlei av å være den eneste som bryr seg om hvordan det ser ut her hjemme.. Klokka er snart 17.00 og har ikke fått gjort annet enn å rydde opp litt på badet. Mannen klager på vondt i hodet og "skal bare".. Alltid har han en unnskyldning! Når han endelig løfter på rompa så subber beina tuuungt i gulvet og han sukker og stønner for hver minste lille ting han gjør.
Nå har jeg ingen energi eller ryddelyst lenger fordi han har sugd all lyst og glede jeg hadde.. Årrrh!!
Har låst meg inne på soverommet nå og bare freeeeser for meg selv.
Hadde det ikke vært for min stå på vilje hadde det fortsatt sett heeelt bomba ut.
Nå er jeg lei av å ta initiativet og nærmest tvinge han til å være med..han er som et lite barn når det kommer til rengjøring og rydding!!

Vi fikk snakket ut og han sa han skulle skjerpe seg. Er nok endel hormoner også som styrer humøret mitt til tider.. huff..


Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
Sååå koselig å se at du er gravid igjen og allerede over halvveis i svangerskapet med en liten tass:D

Klem fra ei oktoberfrøken :)



Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
Sååå koselig å se at du er gravid igjen og allerede over halvveis i svangerskapet med en liten tass:D

Klem fra ei oktoberfrøken :)



Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Heisann! Husker veldig godt igjen nicket ditt..du har vel født nå?
Jeg er veldig glad for at jeg allerede var gravid igjen når oktober terminen var et faktum. Det gjør ting litt lettere og nå bare gleder vi oss til februar :D

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Heisann! Husker veldig godt igjen nicket ditt..du har vel født nå?
Jeg er veldig glad for at jeg allerede var gravid igjen når oktober terminen var et faktum. Det gjør ting litt lettere og nå bare gleder vi oss til februar :D [quote/]
Det skjønner jeg veldig godt :)! Må være tungt å komme til terminen for de som fortsatt ikke har fått spiren til å sitte igjen..:/
Ja nå er det ikke lenge til februar, er jo snart jul og greier :D
Ja jeg fikk en liten pike den 7 oktober, så hun er snart 4 uker, allerede!!:)



Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
Denne quoten ble litt fucka, sitter på appen :p

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
Back
Topp