Mars blir nok januar

Narren

Narren
Junior har det travelt. Satt på jobben på torsdag kjente plutselig at jeg begynte å blø ganske kraftig. Ringte min samboer og kom meg kjapt på på kk, babyen hadde det greit så vi ble satt til å vente på doktoren, etter en liten stund så reiser jeg meg å fossblør samtidig som vannet går. Leger kom løpende og de forberete oss på at det kunne bli keisersnitt hvert øyeblikk. Før de begynte å undersøke meg fikk jeg lungemodningsprøyter i lårene med en litt oppgitt lege om at kanskje de fikk virke et par timer(jo lengre jo bedre men ønskelig med minst 48 timer). Legen tok heldigvis feil, nå er det 60 timer siden :) Lå i konstant overvåkning 18timer før de følte vi var så stabil at vi kunne flyttes på. Nå er ting relativt rolig å stabilt (men morkaken er nok delvis løs, jeg har NULL fostervann og lett svangerskapsforgiftning) så nå tar vi gledelig i mot hver time/dag han holder seg inne da det vil hjelpe han stort. Dersom ikke noe drastisk skjer eller jeg går i spontan fødsel håper de på så mange dager som mulig(15 dager til er drømmen for da er jeg i uke 34 og da greier de fleste barn seg bedre) Om han blir født nå blir det nok litt pustehjelp, kuvøse og sonde mating. Om 2 uker så kan vi, om vi er veldig heldig greie oss uten alle tingene. Så her er det bare å krysse fingrene å sende oss mange gode tanker, her hjelper alt!

Oi dramatikk:/ håpe virkelig babyen hold sæ inne minst 2 uker til!! Må du holde senga fremove nu? Delvis morkakeløsning hørtes skummelt ut, blir du fulgt opp m jevnlig ul da?

Oi, så skummelt! Hvordan er det for den lille å leve inni der uten fostervann? Og hvordan er dette for deg? Krysser fingrene for at alt går bra og at han holder seg inne litt til! Masse Lykke til!!! :-)

Krysser fingre for at det går 14 dager til og at alt går bra med dere. Blir nok en januarbaby på deg da, :binkybaby Masse lykke til.

Ja kjempe skummelt! men junior ser ut som omtrent uanfektet av hele greiene. Alle testene på han er helt fine så det er veldig deilig! Ligger nå på sykehuset og vi tar hver dag av gangen. Men gleder meg litt til ukedag igjen er litt dårlig med info nå. Alt info vi får vite er veldig sporadisk. Typ i en bisetning fra jormor. utrolig frustrerende!

Å så skummelt. Men dette går nok bra

Ja kjempe skummelt! men junior ser ut som omtrent uanfektet av hele greiene. Alle testene på han er helt fine så det er veldig deilig! Ligger nå på sykehuset og vi tar hver dag av gangen. Men gleder meg litt til ukedag igjen er litt dårlig med info nå. Alt info vi får vite er veldig sporadisk. Typ i en bisetning fra jormor. utrolig frustrerende!
Det er i det minste godt han har det bra inni der! :-) Pass på deg selv også nå da! Lykke Lykke til! Tenker på deg

Masse lykke til <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Lykke til. Kom en mars baby for et par dager siden ikke langt fra her, og der gikk no alt fint. Krysser fingre og tær for dere.

Lykke til! Krysser alt jeg har av fingre og tær for at det skal gå bra for deg og lille :)

Oi! Nå syns jeg det er mange Marsbabyer som har det travelt om dagen! Krysser alt jeg har for at baby holder seg inne lengst mulig! Er det håp for at han holder seg inne til Mars, eller er du heldig om han holder seg inne 15 dager til? Godt at i det minste baby ser uanfektet ut, lettere for deg å slappe av da kanskje :) Og hvordan er formen din oppi alt!? Vondt, kvalm, svimmel eller noe?

Krysser fingrene og tær for dere. Dete går bra, og flott at alle er optimistisk på at bebisen vil være lengere inni hulen:-)

Masse lykke til... føler med deg, jeg er på tredje blødning siden december og alle venter at jeg kommer å ha en stor snart at jeg må ha keisersnitt :(

Oi! Nå syns jeg det er mange Marsbabyer som har det travelt om dagen! Krysser alt jeg har for at baby holder seg inne lengst mulig! Er det håp for at han holder seg inne til Mars, eller er du heldig om han holder seg inne 15 dager til? Godt at i det minste baby ser uanfektet ut, lettere for deg å slappe av da kanskje :) Og hvordan er formen din oppi alt!? Vondt, kvalm, svimmel eller noe?

I det jeg tipper uke 34 setter de meg i gang om det er forsvarlig. Er så høy infeksjonsfare å gå uten fostervann, så er en grense der.Er litt ubehaglig å gå slik, har mensenmurringer og får litt sammentrekninger i dan å vann men helt overkommelig å gå slik i 15 dager om det blir mulig:)

For en dramatisk måte å ende svangerskapet på. Du er heldigvis nå på et sted der dere er under overvåking, og de kan hente ut junior umiddelbart om han har det bedre på utsiden, enn inni deg.

JM fortalte meg at lungene er ferdig utviklet i uke 32, så den milepælen har dere da nådd! Selvfølgelig er det ønskelig med så mye som mulig av tid der inne. Har du fått vite hvor stor han er nå (kg)?

Ønsker dere alt godt!!!

For en dramatisk måte å ende svangerskapet på. Du er heldigvis nå på et sted der dere er under overvåking, og de kan hente ut junior umiddelbart om han har det bedre på utsiden, enn inni deg.

JM fortalte meg at lungene er ferdig utviklet i uke 32, så den milepælen har dere da nådd! Selvfølgelig er det ønskelig med så mye som mulig av tid der inne. Har du fått vite hvor stor han er nå (kg)?

Ønsker dere alt godt!!!

Takker for lykkeønskninfer.

Vi går inn i uke 32 i morgen så er en grei grense å nå. Han er estimert til å være nesten 2 kg så det er veldig bra mtp at det er ett eller annet gale med morkaken(den var mye tykkere enn normalt), samt at den er delvis løs. I slike tilfeller er barnet gjerne dysmatur i tilleg. Så heldigvis er ting mye lysere enn det kunne vært:)

Oi. Håper alt går bra med dere! Og at babyen holder seg inne noen dager til:) hver dag teller. Dere er i trygge hender.

Krysser fingrene! Lykke til :)

Back
Topp