**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Takk for svar alle sammen:) Ser at vi stort sett er enige i at det er best å holde seg unna alkohol:) spekemat spiser jeg veldig lite av. Har spist pizza med chorizo og pepperoni da, men det har jeg forstått at er greit siden den er stekt? Eller må man holde seg unna det også?

Poenget med spekemat er at det er rått kjøtt.

stekt spekemat er ikke rå lenger.

Jeg kan ta noen glass vin før eggløsning, men ikke etter!! Ingen spekemat i dpo tiden heller :-) Ingen sjangser her :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

God morgen.

Søndag. Det er min dag å sove da, jeg sto opp med ungene i går.

Eldstemann har akkurat vært her for å spørre om vi kan koke kakao, siden det er jo ganske kaldt ute. (Det er jo det, da)

Definisjonen av å sove lenge enheter seg når man blir mamma. Mannen sto vel opp rundt ni i går, og jeg står opp snart nå.

8 dpo og andre uke av dpo-land er igang. Den uken da man kan kjenne etter tegn. Spent, men etter gårsdagens tenke/synserunde fikk jeg sortert tankene litt og tar ting litt mer som de kommer. Slik jeg pleier, vente og se.

Tempen min stiger og stiger :-O Gøøy. Håper den fortsetter :-) Ha en fin søndag. ♥

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

God morgen ja :) Her har jeg vært på jobb siden 8 og er veldig klar for å krype under dyna igjen :) I dag skal jeg passe på å ikke drikke fra 12 og ikke gå på do for så å teste EL når jeg kommer hjem 14.00 :)

Spennende dager ja Sara:) Ikke så lenge til du kan begynne å teste! Her var det min tur til å stå opp i dag, men fikk likevel sove til ni. Deilig. Vekket mannen slik at jeg kunne dra på trening kl 11:) Kjøpte nytt treningstøy i går, litt ekstra gøy å trene da. Skal ikke så mye til;)

ImageUploadedByBV Forum1389533150.648823.jpg
fortsatt negativ men den er mye sterkere for hver dag

I løpet av neste uke en gang skal jeg begynne å teste ja. usikker på hvor lenge jeg skal vente, jeg fhar j oaldri fått utslag før 12 dpo eller senere, så det er egentlig ingen grunn til å begynne før, også begynner jeg gjerne å spotte 12-13-14 dpo, og ukedagmorgenene er så stram tidsplan på at jeg vurdere å vente til neste lørdag, 14 dpo. Men om jeg klarer DET? Tviler...

Håper du får positivt neste uke Sara. Har du begynt på få symptomer?

Håper du får positivt neste uke Sara. Har du begynt på få symptomer?

Ikke noe spesielt.

Svimmel som fy når jeg reiser meg, men det har jeg i perioder, og det har vart siden før el, så det er bare sånn jeg håper snart går over.

Ser det har vært presentasjon her, så kan jo slenge meg med på den.. Jeg er 29 år, blir 30 i år (grøss og gru). Har en datter som snart blir 3 og har prøvd på nr 2 siden september 2012. Har akkurat begynt å tempe, og ta el-tester igjen. Temping er helt nytt, da.. Helt realistisk tror jeg vi har bommet på el i alle disse månedene og at hver 2-3 dag ikke holder for oss. Her må det nok oftere til. Ellers blir det ikke så mye skravling på dagtid på meg. Har en jobb hvor jeg totalt har 1-2 timer med datatid hver dag, og de må brukes effektiv for å unngå overtid. Så da er det fullt fokus ;)

Og i dag hadde vi store planer om å gå ut for å leke. Med -9 nektet datteren min å forlate vognen, så hun satt oppi vognen med hodet nedi halsen og var rimelig misfornøyd. Dro på bakeren og spiste kake i stede for. Kjempesunt! :p Håper det blir litt mildere så vi får prøvd skiene hennes. Nå er det tv-tid og snart finne frem ting til hverdagen igjen. Helgen går for fort...

Her var ikke mer enn -6, og vogn har ikke vært aktuelt på lenge (vi sluttet med vogn... søren om jeg husker, jeg trillet henne i den i sommer, men da hadde hun jo egentlig sluttet, det var bare et desperat forsøk på å få henne til å sove)

Og ski var stas, synes hun :)

Sluttet med vogn? Hvordan får du henne med deg? Her prøvde vi å gå til barnehagen som ligger 5 minutter unna uten vogn forleden dag. Brukte 45-50 (!) minutter.. Hun "skal bare"... Slitsomt..

Vel, vi kjører til bhg, ettersom det er langt, og på vei til jobb. Vi går ikke tur sånn annet enn "lufte hunden" og da har det ikke så mye å si hvor fort hun går, og delvis bærer jeg henne noe.

Men vogn? Nei, hun er snart tre, og vil ikke sitte i vogn, vi har vel bare brukt vogn til å sove etter at hun var baby da selvsagt.

vi har ei lita trille som vi av og til bruker på butikken, men hun vil nå helst ikke sitte der heller, så da går hun heller selv, og sitter i handlevogna på matbutikken.

Så jeg får henne med meg, på egne bein eller på hofta mi. (eller på ryggen i meitai, men det er lenge siden)

Broren brukte vel vogn noe lenger, for da trillet han til bhg inntil han ble ca tre år (fra da ble det bil, av praktiske hensyn der også, på vei til jobb) og han fant seg i det, men lillesøster-egenrådig, nei hun vil jo ikke sitte i vogn når storebror går! (og han hadde sikkert gladelig satt seg oppi, han er mer bedagelig anlagt enn lillesøster som SKAL klare alt han gjør...)

Men til fotballbana, som ligger ca 5 min unna, tror jeg ikke hun bruker stort mer enn 10-15 minutter, max, altså. Da inkludert at hunden hadde tissepause.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp