Sjeldne/spesielle navn

Zacharias er pent, men ikke helt min smak likevel ;p
Hm.. vanskelig når man ikke har samme smak ja.. Olivie var pent, også liker jeg Emmi.
Tror kriteriene mine står på at det ikke skal være noe ck, ch, også videre, slike "vanskelige" skrivemåter, ingen ekstra bokstaver på en måte. Rett fram og enkelt. Sjeldent og pent uten å være sært. Gjerne kort, og med mulighet for mellomnavn(eller ekstra fornavn som det vel egentlig er). Sønnen min har tre bokstaver i sitt første fornavn og seks i sitt andre fornavn. Sønnen min sitt første fornavn er også det første navnet på en by ute i verden et sted, hadde vært gøy med noe lignende til neste også, men det gjør det hele veldig komplisert :p

Alle forslag som kommer inn her tas godt imot ! Jeg/vi har en vrien smak, og blir litt lei av å lete selv ;) Håper å ha en liten liste innen barnet blir født (Selv om jeg ikke er gravid enda). Forrige gang hadde vi ikke peiling da han ble født, så det tok sin tid å finne noe og bli enig.
Heter han Rio?
Første som slo meg hehe..

Vanskelig med navn ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Rime <3
Det ville jeg veldig gjerne ha til datteren min da hun var født, men det funka dårlig siden hun er født midt på sommeren :D

Den gang da var det ingen i Norge som het det, men nå er det 4 :)

Tror det er fire eller fem i Norge som heter Sølva.

jenta mi heter Leonora og det utales fint av svigers som er engelske og det er vist ikkje så mangen som heter det :P

Min gutt heter Loke og lillebror i magen får noe lignende.. Enkle men litt uvanlige navn som er enkle å skrive og som ikke kan misforstås :)))

Jeg heter Lone, og min tvillingsøster Rikke. Det er vell ikke så uvanlig her lenger da :)

Urd og Odette er sterke, lite brukte jentenavn! Oleg og Imre sjeldne guttenavn i min krets iallfall..

Dattera mi heter Marit Elida. Blir lite brukt begge navnene. Men spesielt mellom navnet.Mamma heter Noomi og kjenner ingen andre som heter det. Jeg søkte på nettet så fant jeg Elida navnet. Det var sånn hu fikk fikk det. Fant også mamma sitt navn på den listen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kjenner 3 barn som heter Elida ;) Nydelig navn.

Hm, det var rart;/ andre her inne har sendt pm til meg. Kan prøve å sende til deg :)

Nei, går ikke å sende til deg heller ;o kanskje det er noe galt med BV?
Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Ailo
Tord
Gamle romerske navn;
Lvius
Millian
Octavian
Justinian
Junius
Hadrian
Trajan